Kaveri soitti eilen taikinoissa, oli kotona kahdestaan vauvan kanssa, nyt ei vastaa puhelimeen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
Kaveri siis soitti eilen illalla, ja äänestä kuuli, että oli ottanut enemmän kuin vain pari, sanoi olevansa kotona vauvansa (4kk) kanssa kahdestaan, mutta mulla oli just muuta, ja sanoin, että voinko soittaa vähän myöhemmin. No, unohdin sitten soittaa, kun piti omat lapset syöttää ja laittaa nukkumaan, ja nyt olen yrittänyt tavoitella kaveria täs päivän mittaan ja laittanut muutaman viestin, mutta vastausta ei kuulu. Mitähän mun nyt pitäisi tehdä, oon melko huolestunut, että onko siellä kaikki hyvin, asuu kuitenkin melko kaukana, joten ihan heti en pääse katsomaankaan mikä on meininki, ja mulla ei ole hänen miehensä numeroa tms josta voisin yrittää tavoitella.

No juovuksissa, kännissä, humalassa, naula päässä.... Ehkäpä nyt ymmärsit? Enpä tiedä onko spurguslangia vai ei, täällä meidän alueellamme on ihan normaalia käyttää humalaisesta ihmisestä ilmaisua "ihan taikinoissa" jos on tosiaan juonut niin, että sen huomaa jo kaukaa.

Kuulit siis että kaverisi on humalassa pienen vauvan kanssa yksin kotona? Tuossa tilanteessa jos itse ei pääse soitetaan heti paikalle lapsen isä, isovanhemmat tai joku muu luotettava aikuinen joka ottaa lapsen hoitoonsa. Tai tehdään ilmoitus suoraan poliisille, jos äiti humalassa. Soittoa lapsen isälle, ja joku tarkistamaan mikä siellä on tilanne!

Niinkuin jo sanoin, mulla ei ole lapsen isän numeroa, sitä ei löydy tiedustelusta, ja hänen äitinsä ja isänsä nimiä en tiedä. Ja tosiaan mitään muutakaan kontaktia mulla ei ole, jolle voisin soittaa ja hälyttää katsomaan, poliisia olen miettinyt, mutta kun... En tiedä, jos siellä ei olekaan mitään hätää, ja isä on kuitenkin jossain vaiheessa tullut kotiin tms kun en tosiaan ehtinyt kauaa puhumaan.

Ai että sulla oli just JOTAIN MUUTA kun kaveris soitti umpikännissä ja sä tiesit että se on kaksin vauvan kanssa. NYT sitten oot muka huolissas. HAHHAH

Mulla oli kyllä jotain muuta, nimittäin tilanne omien lasteni kanssa. Tarkoitus oli soittaa takaisin, mutta kello oli jo paljon, ja se jäi, joten soitin aamulla, ja sen jälkeen olen tavoitellut säännöllisin väliajoin. Ehkä olen paha ihminen sitten, en tiedä.

Mulla oli kyllä jotain muuta, nimittäin tilanne omien lasteni kanssa. Tarkoitus oli soittaa takaisin, mutta kello oli jo paljon, ja se jäi, joten soitin aamulla, ja sen jälkeen olen tavoitellut säännöllisin väliajoin. Ehkä olen paha ihminen sitten, en tiedä.

Ihme marttyyri.
Jos tää ei oo provo, niin sitten sä oot kyllä tavallisen yksinkertainen itsekin. Kenelläkään normaalilla järjenjuoksulla varustetulla aikuisella ei ois vaan "unohtunut" tuommoinen asia!

Turhaa sä enää siellä asiaa kauhistelet, kun eilen et mitään tehnyt niin myöhäistä enää on.

Ihme marttyyri.
Jos tää ei oo provo, niin sitten sä oot kyllä tavallisen yksinkertainen itsekin. Kenelläkään normaalilla järjenjuoksulla varustetulla aikuisella ei ois vaan "unohtunut" tuommoinen asia!

Turhaa sä enää siellä asiaa kauhistelet, kun eilen et mitään tehnyt niin myöhäistä enää on.

No kerropa sinä älykäs einstein, mitä olisit itse eilen tehnyt???? Kaveri asuu 200 kilometrin päässä, mulla ei ole tiedossa hänen miehensä numeroa, sitä ei löydy numerotiedustelusta, en tiedä hänen äitinsä enkä isänsä nimeä, enkä muita kavereitaan. Joo, olen ehkä tyhmä, mutta nyt kuitenkin huolissani, vaikka se olisi sinusta miten outoa tahansa! Täällä leimataan aina ihmiset tyhmiksi ja vajaaälyisiksi, jos ei osaa toimia jokaisessa tilanteessa kuin super-mies tai presidentti.

Kaverini ei kuulostanut puhelimessa ahdistuneelta, surulliselta, masentuneelta eikä vihaiselta, vbaan hyvin iloiselta, ehkä tämä oli se syy, miksi asia jäi, jos hän nyt olisi itkenyt täyttä häkää, niin ehkä tilanne olisi ollut toinen. Luotsasin itse sillähetkellä juuri kolmea pientä lastani autoon vilkasliikenteisellä parkkipaikalla, joten en todellakaan voinut herpaantua, kun yksi juoksee sinne ja toinen tänne.

ovatkohan sairaalassa.Joa on vaikka humalassa pudottanut vauvan tai humalassa nukkuessaan kierähtänyt vauvan päälle.Mitä vaan on voinut sattua!Mutta ei kai ap olisi voinut luurin toisessa päässä mitään tehdä vaikka olisikin jutelleet puhelimessa.

Seli seli seli.

Mistäs sä nyt sitten huolissasi olet, jos kaveri kerran kuulostikin oikein iloiselta?

Sä oot todellakin tyhmä. Niin tyhmä, etten jaksa sun kanssa tästä asiasta enempää rautalankaa vääntää. Kun ei ymmärrä, niin ei ymmärrä.

No kerropa sinä älykäs einstein, mitä olisit itse eilen tehnyt???? Kaveri asuu 200 kilometrin päässä, mulla ei ole tiedossa hänen miehensä numeroa, sitä ei löydy numerotiedustelusta, en tiedä hänen äitinsä enkä isänsä nimeä, enkä muita kavereitaan. Joo, olen ehkä tyhmä, mutta nyt kuitenkin huolissani, vaikka se olisi sinusta miten outoa tahansa! Täällä leimataan aina ihmiset tyhmiksi ja vajaaälyisiksi, jos ei osaa toimia jokaisessa tilanteessa kuin super-mies tai presidentti.

Kaverini ei kuulostanut puhelimessa ahdistuneelta, surulliselta, masentuneelta eikä vihaiselta, vbaan hyvin iloiselta, ehkä tämä oli se syy, miksi asia jäi, jos hän nyt olisi itkenyt täyttä häkää, niin ehkä tilanne olisi ollut toinen. Luotsasin itse sillähetkellä juuri kolmea pientä lastani autoon vilkasliikenteisellä parkkipaikalla, joten en todellakaan voinut herpaantua, kun yksi juoksee sinne ja toinen tänne.

[QUOTE="huh";27771704]Seli seli seli.

Mistäs sä nyt sitten huolissasi olet, jos kaveri kerran kuulostikin oikein iloiselta?

Sä oot todellakin tyhmä. Niin tyhmä, etten jaksa sun kanssa tästä asiasta enempää rautalankaa vääntää. Kun ei ymmärrä, niin ei ymmärrä.[/QUOTE]

No kerro, mitä itse olisit tehnyt. Rehellisesti.

Kuitenkin kuulit että kaverisi selvästi humalassa, oliko millaisella mielialalla? Kyllä sinne poliisille voi ainakin soittaa, ensin tietysti voisi laittaa kaverille viestiä että soitat poliisit kun et kiinni saa jos vaikka alkaisi soittaa takaisin jos siellä kaikki kunnossa, jos et kerran itse paikalle pysty menemään kyseessä on kuitenkin epäilys että pieni vauva on vailla kunnon hoitoa. Saatko osoitteen perusteella vaikka naapureiden nimiä ja numeroita selville? Onko ketään tuttua, tai muistatko nimeltä ketään ihmistä jolle pystyisit soittamaan?

No niin, nyt sain puhelun takaisin päin. Kaikki oli hyvin, isä oli tosiaan ollut illan ja yön lapsen kanssa, ja äidin puhelin oli jäänyt yöstä äänettömälle... Joten loppu hyvin kaikki hyvin, eipä tarvi enää huolehtia, eikä saada täältä sontaa niskaan, harmi, että edes tein tämän aloituksen, tästä ei tullut kuin paha mieli.

OIKEASTI, moniko täällä soittaisi kaverilleen poliisit samanlaisessa tilanteessa??? Ihan rehellisesti nyt, moniko? Uskon, että näin toimisi suomalaisessa yhteiskunnassa vain noin yksi sadasta. On ihan turha saivarrella ja leikkiä itse parempaa ihmistä kuin onkaan, kun tositilanteessa käyttäytyisi itse juurikin samalla tavalla kuin ap.

OIKEASTI, moniko täällä soittaisi kaverilleen poliisit samanlaisessa tilanteessa??? Ihan rehellisesti nyt, moniko? Uskon, että näin toimisi suomalaisessa yhteiskunnassa vain noin yksi sadasta. On ihan turha saivarrella ja leikkiä itse parempaa ihmistä kuin onkaan, kun tositilanteessa käyttäytyisi itse juurikin samalla tavalla kuin ap.

Mä en soittaisi, jos vauva olisi yöunilla, eikä muutenkaan mitään hämminkiä.

Jos taas äiti (tai isä) joisi keskellä päivää ja vauvan ollessa hereillä, puuttuisin asiaan, sillä se jo mielestäni kertoo jostain..

[QUOTE="vieras";27772041]4 kk ikäinen yöunilla? Moni tuon ikäinen heräilee syömään 2-3 tunnin välein.[/QUOTE]

Ja moni tuon ikäinen vauva ei herää kuin enintään kerran yössä jos sitäkään.

Turhaa huolehtimista muutenkin, heti jos äiti on kännissä niin voi kauhiaaa. Vaikka olis yksin ollut vauvansa kanssa niin tuskin siinä mitään olisi sattunut. Se olisi sitten ollut huonoa tuuria.
Miten hysteerisiä osa ihmisistä on, mä en ainakaan ikinä olis kaverille soittanut poliisia vaikka olis kuin ollut humalassa ja vauvan kanssa ellei sitten tosiaan olisi ollut joku uhkaava tilanne päällä.

Minä soittaisin, koska kokisin, että lapsi voi olla vaarassa kännisen äitinsä kanssa. Tosin eipä kauhean kummoinen äiti, jos kippaa alkoholia lapsensa läheisyydessä.

Jos se on suuttunut. Laita sille viesti, että jos ei HETI vastaa viestiin vaikka ok-sanalla tai soita niin soitat sille poliisin ja soskun väen, olet niin huolissaan. Luulisi siitä heräävän...

Yhteistyössä