Kaveri soitti eilen taikinoissa, oli kotona kahdestaan vauvan kanssa, nyt ei vastaa puhelimeen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huoh";27772073]Ja moni tuon ikäinen vauva ei herää kuin enintään kerran yössä jos sitäkään.

Turhaa huolehtimista muutenkin, heti jos äiti on kännissä niin voi kauhiaaa. Vaikka olis yksin ollut vauvansa kanssa niin tuskin siinä mitään olisi sattunut. Se olisi sitten ollut huonoa tuuria.
Miten hysteerisiä osa ihmisistä on, mä en ainakaan ikinä olis kaverille soittanut poliisia vaikka olis kuin ollut humalassa ja vauvan kanssa ellei sitten tosiaan olisi ollut joku uhkaava tilanne päällä.[/QUOTE]

4 kk ikäisen en lapsen vanhempi ei voi olla kännissä, kun hoitaa lasta yksinään. Se ei ole huonoa tuuria vaan heitteillejättö.

• Tykkää
Reactions: zvirbulis
Minä soittaisin, koska kokisin, että lapsi voi olla vaarassa kännisen äitinsä kanssa. Tosin eipä kauhean kummoinen äiti, jos kippaa alkoholia lapsensa läheisyydessä.

Millä tavalla lapsi olisi vaarassa kännisen äidin kanssa ja isäkin paikalla? En pidä suositeltavana kännäillä vauvan enkä lasten seurassa mutta ihan oikeasti, käsi sydämmellä ilman jeesusteluja, mitkä ovat perusteet että vauva on vaarassa?

[QUOTE="huoh";27772139]Millä tavalla lapsi olisi vaarassa kännisen äidin kanssa ja isäkin paikalla? En pidä suositeltavana kännäillä vauvan enkä lasten seurassa mutta ihan oikeasti, käsi sydämmellä ilman jeesusteluja, mitkä ovat perusteet että vauva on vaarassa?[/QUOTE]

Isä ei ollut paikalla.

"... sanoi olevansa kotona vauvansa (4kk) kanssa kahdestaan"

[QUOTE="vieras";27772041]4 kk ikäinen yöunilla? Moni tuon ikäinen heräilee syömään 2-3 tunnin välein.[/QUOTE]

onks sul montaki 4kk ikäistä ollut? meidän3-4kk nukkuu 9h putkeen öisin harvemmin herää kerran syömään.

[QUOTE="Kolmen äiti";27771597]Kuulit siis että kaverisi on humalassa pienen vauvan kanssa yksin kotona? Tuossa tilanteessa jos itse ei pääse soitetaan heti paikalle lapsen isä, isovanhemmat tai joku muu luotettava aikuinen joka ottaa lapsen hoitoonsa. Tai tehdään ilmoitus suoraan poliisille, jos äiti humalassa. Soittoa lapsen isälle, ja joku tarkistamaan mikä siellä on tilanne![/QUOTE]Siis voi jumalauta.

Täällä pyörii ihan käsittämätöntä jeesustelijaa ja toisten ihmisten asioihin puuttujaa. Ei kai nyt jumalauta mitään poliisia soiteta jos joku on pienessä hiprakassa omassa kodissaan vauvan kanssa tai vaikka olisi kymmenen vauvan kanssa. Miettikää nyt vähän mitä lauotte. Tietysti osa näistä on näppäimistösotureita jotka eivät oikeasti tekisi mitään mutta kyllähän näitä tapauksia ihan tosielämässkin on. Kuormitetaan ennestäänkin rajallisia viranomaisresursseja täysin turhien asioiden takia. Isot sakot pitäisi tällaisille räväyttää turhista ilmoituksista.

Mikä HELVETTI saa naiset tuntemaan itsensä valtuutetuiksi puuttumaan asioihin mitkä eivät heille pätkääkään kuulu?

[QUOTE="vieras";27772135]4 kk ikäisen en lapsen vanhempi ei voi olla kännissä, kun hoitaa lasta yksinään. Se ei ole huonoa tuuria vaan heitteillejättö.[/QUOTE]Voi jumaliste. Ei se TODELLAKAAN mikään heitteillejättö ole. Missä laissa on määritelty joku tietty promilleraja lastenhoidolle?

Ei tietenkään voi maata sammuneena jos kotona on pieni lapsi mutta miten humala estää sen ettei voi olla lapsen kanssa?

[QUOTE="vieras";27772359]No huoh. Vauvoja on kuollut tukehtumiseen silloinkin kun idioottivanhemmat ovat nukkuneet samassa sängyssä täysin selvinpäin.[/QUOTE]

Kyllä on käsitys omasta vastusta äitinä/isänä/aikuisena hämärtynyt todella vahvasti jos kännäillee kun on vauvan kanssa kahdestaan...

Ei luoja. En olis tehnyt mitään, edes vaivannut päätäni asialla. En edes ymmärrä mikä tässä on nyt poliisiasia. Ihme vouhottamista ja toisten asioihin puuttumista.

Juu en tod olis millekään poliisille soittanu. "Hei, ystäväni soitti minulle humalassa, ja hänellä on vauva"......
Jos olisi höpissyt kummia, ja olisi ollut itsetuhoinen niin sit olisi asia eri.

onks sul montaki 4kk ikäistä ollut? meidän3-4kk nukkuu 9h putkeen öisin harvemmin herää kerran syömään.

Olen eri henkilö, mutta vastaan. Itselläni yksi lapsi ja lähipiirissä 20 ja tasan tarkkaan suurin osa on heräillyt 1-3h välein syömään. Ihan pari on ollut niitä "helppoja", jotka puksuttaa jopa 5 h putkeen tai jopa yli.

Se että sulla on yksi erittäin helppo vauva öiden suhteen, ei tarkoita että kaikki vauvat ovat sellaisia.

4kk vauva tarvitsee myös öisin selvän vanhemman!

Se, mitä ap olisi pitänyt tehdä, on vaikea kysymys, kun ei itse voinut paikalle 200 km päähän lähteä. Poliisin soittaminen on ison kynnyksen takana ja voi johtaa välien rikkoutumiseen. Kuitenkin niin pitäisi tehdä jos tilanne niin vaatii.

Voi jumaliste. Ei se TODELLAKAAN mikään heitteillejättö ole. Missä laissa on määritelty joku tietty promilleraja lastenhoidolle?

Ei tietenkään voi maata sammuneena jos kotona on pieni lapsi mutta miten humala estää sen ettei voi olla lapsen kanssa?

Ehkei se mikään rikos ole, mutta lastensuojelun asia ja poliisin on käytävä katsastamassa tilanne ja soitettava sosiaaliviranomainen paikalle, jos äiti ei ole lastenhoitokunnossa.

[QUOTE="toinen";27772711]Olen eri henkilö, mutta vastaan. Itselläni yksi lapsi ja lähipiirissä 20 ja tasan tarkkaan suurin osa on heräillyt 1-3h välein syömään. Ihan pari on ollut niitä "helppoja", jotka puksuttaa jopa 5 h putkeen tai jopa yli.

Se että sulla on yksi erittäin helppo vauva öiden suhteen, ei tarkoita että kaikki vauvat ovat sellaisia.

4kk vauva tarvitsee myös öisin selvän vanhemman!

Se, mitä ap olisi pitänyt tehdä, on vaikea kysymys, kun ei itse voinut paikalle 200 km päähän lähteä. Poliisin soittaminen on ison kynnyksen takana ja voi johtaa välien rikkoutumiseen. Kuitenkin niin pitäisi tehdä jos tilanne niin vaatii.[/QUOTE]

Sun lähipiiris otanta ei kans tarkoita sitä että kaikki vauvat heräilee vähän väliä yöllä. Mulla on kolme lasta, kaksi niistä on nukkunut laitokselta päästyään yöt liki putkeen jo tuon ikäisenä. Lähipiirissä on myös koliikkivauvaa sekä muita vauvoja jotka nukkuneet yönsä. Miksi siis kiistelemään, emmehän edes tiedä miten tuo ap:n mainitsema vauva nukkuu :D

Ehkei se mikään rikos ole, mutta lastensuojelun asia ja poliisin on käytävä katsastamassa tilanne ja soitettava sosiaaliviranomainen paikalle, jos äiti ei ole lastenhoitokunnossa.

Tämä tiettyjen ihmisten viranomaisuskollisuus on kyllä ihailtavaa. Toivottavasti soitatte poliisille joka kerta kun joku kävelee päin punaisia, rikkoo liikennesääntöjä, ajaa ylinopeutta jne. Toivottavasti ilmoitatte myös mikäli epäilette jonkun käyttävän tukia väärin, tekevän vakuutuspetoksia, käyvän pimeissä töissä.

Joskus vaan se maalaisjärki olisi ihan paikallaan. On niillä siellä poliisissa ja lastensuojelussa muutenkin kädet täynnä töitä :)

Voi jumaliste. Ei se TODELLAKAAN mikään heitteillejättö ole. Missä laissa on määritelty joku tietty promilleraja lastenhoidolle?

Eikös siihen ole määritelty sama raja kuin auton ajolle? Ainakin jostain olen sellaista lukenut, että sellaisista tilanteista tulisi ilmoitus jos lapsen hoitaja on juonut alkoholia niin, ettei autolla ole voinut ajaa.

herranjestas! soita sosiaalitoimeen ja kekustele lastensuojelun sosiaalityöntekijän kanssa! jos vauvaa hoitaa känninen on se kiireellisen huostaanoton paikka! jos paikalla ei ole selvää ihmistä .mutta te alkoholistit tiety kuvittelette että kaikki on sallittua,ei ole.
kai sä ny järjellä ymmärrät että humalainen koheltaa paljon enempi kuin selvinpäin oleva näin ollen voi sattua vaikka mitä

Yhteistyössä