Kaveri toi paketin jossa oli puoli vuotta vanhoja tuotteita..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hmm"

Vieras
Eli vähän sellainen ihme tapaus, nyt ei olla oltu taas suuremmin tekemisissä ja sitten tuli muuten vaan kylään ja toi "lahjuksia" ilman syytä. Nyt katselin niin kaikki ovat kesäkuussa menneet vanhaksi.. Sanonko hänelle vai en? Miehen kanssa arvattiin, että on joku viime vuotinen joulupaketti mutta nuo päiväykset varmistivat asian. Onneksi en ehtinyt syöttää noita lapsillekkaan.

Siis sellaisia hedelmätankoja, olivat osittain homeessa. Sitten oli muita jotka eivät olleet homeessa, mutten niitä uskalla kuitenkaan syödä ollessani itse raskaana jne..
Lähinnä tuo, että sanonko vai en? Tosin lapset varmasti sanovat kun hän yritti syöttää niitä lapsille, mutta kielsin kun ei ollut ruoka ollut vielä. Nyt sitten kysyivät saako syödä ja esikko kun avasi tangon oli homeessa. Siitä aloin päiväyksiä tarkemmin katselemaan.

Miksi ei voisi sanoa? Jos tuoja loukkaantuu, vastuu on hänellä. Ja voihan se olla ettei tuoja ole tullut ajatelleeksi asiaa.

Niin, muuten en välttämättä sanoisi mutta tosiaan veikkaan tuon 6v:n sanovan kun seuraavaksi nähdään. Vieras itse teki ison numeron "herkuista" ja lapset odottivat kovasti milloin saavat ne. Joten tuskin unohtuu heiltä. Enkä tosiaan siihen hätään mitään valheita tajunnut sanoa, kun kysyi mitä tämä valkoinen tässä on.

Kyllä minä sanoisin. Hyvin paljon mahdollista, että on ostanut nyt paketin ja kaupassa myyty vanhaa tavaraa. Itsekin ostin tässä syksyn alussa tuotteen, jonka päiväys oli mennyt jo tammikuussa vanhaksi, mutta huomasin sen vasta kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27494621:
Kyllä minä sanoisin. Hyvin paljon mahdollista, että on ostanut nyt paketin ja kaupassa myyty vanhaa tavaraa. Itsekin ostin tässä syksyn alussa tuotteen, jonka päiväys oli mennyt jo tammikuussa vanhaksi, mutta huomasin sen vasta kotona.

Koko setti oli selvästi viime joululta. Uskoisin, että yksi tuote olisi vahingossa vanha mutta tuossa on viisi joissa päiväys mennyt.

Kyllä kuusivuotias jo ymmärtää jos suoraan sanotte, että tästä ei tarvi sitten puhua mitään kyseiselle henkilölle. Kyllä lapsille pitää vähän opettaa käytöstapoja ja mitä puhutaan ja kenelle.

[QUOTE="Lilli";27494638]Kyllä kuusivuotias jo ymmärtää jos suoraan sanotte, että tästä ei tarvi sitten puhua mitään kyseiselle henkilölle. Kyllä lapsille pitää vähän opettaa käytöstapoja ja mitä puhutaan ja kenelle.[/QUOTE]

Toki sanoimme, ettei tarvitse sanoa mutta en myöskään voi odottaa että juuri 6 täyttänyt osaa olla asiasta hiljaa. Vieressä oli myös tuo 4 vuotias joka kuunteli asian odottaessaan omaa patukkaa.

[QUOTE="aloittaja";27494647]Toki sanoimme, ettei tarvitse sanoa mutta en myöskään voi odottaa että juuri 6 täyttänyt osaa olla asiasta hiljaa. Vieressä oli myös tuo 4 vuotias joka kuunteli asian odottaessaan omaa patukkaa.[/QUOTE]

Mulla on itellä 6 vuotias ja 5 vuotias ja ovat jo jonkin aikaa ymmärtäneet kun on sanottu, että "Maijalle ei tarvitse sitten tästä puhua, Maijalle tulee vaan turhaan paha mieli."
Ja eiköhän tuo unohdu jos ei heti huomenna näe uudestaan.

Miksi sinä kokisit tarpeelliseksi mainita asiasta?

[QUOTE="aloittaja";27494631]Koko setti oli selvästi viime joululta. Uskoisin, että yksi tuote olisi vahingossa vanha mutta tuossa on viisi joissa päiväys mennyt.[/QUOTE]

Mutta jos se on setti niin kaikki tuotteet ovat varmaan sitten aika lähekkäin päiväyksillään. Kaupat myyvät tähän aikaan, ennen sesongin alkua, viime vuoden tuotteet alennuksella pois. Minusta siis hyvinkin voisit kysästä asiasta kaveriltasi.

Kyllä ne lapset unohtaa nopsaan ja jos ette edes juuri ole tekemisissä sen kaverin kanssa. Ja jos lapset möläyttää, niin sitten möläyttää. Sit sanot, että joo tosiaan ne oli mennyt vanhaksi. En mä ainakaan kehtaisi perään soitella, että sun tuomiset oli homeessa.

Mulla kans tuli ekana mieleen että kaupassa on myyty vanhentunutta tavaraa ja todellakin sanoisin kaverille niin voi vaatia korvauksia liikkeeltä. Mistä oikein päättelet että hän on sen itse saanut viime jouluna lahjaksi? Kaupat myy nyt tosi paljon viime joulun jämiä pois uusien alta.

[QUOTE="Lilli";27494660]Mulla on itellä 6 vuotias ja 5 vuotias ja ovat jo jonkin aikaa ymmärtäneet kun on sanottu, että "Maijalle ei tarvitse sitten tästä puhua, Maijalle tulee vaan turhaan paha mieli."
Ja eiköhän tuo unohdu jos ei heti huomenna näe uudestaan.

Miksi sinä kokisit tarpeelliseksi mainita asiasta?[/QUOTE]

Maanantaina näkevät joka tapauksessa yhteisen tutun luona.

Sen takia koen tarpeelliseksi mainita asiasta, ettei tule kiusallista tilannetta lapsen möläyttäessä sen.

Haluaisin antaa olla koko asian, mutta en tosiaankaan tiedä ovatko lapset 100% varmasti hiljaa.

Meillä ei valitettavasti ole ollut paljon tälläisiä asioita, joita pitäisi toitotella lapsille ettei tarvitse sanoa jne.. joten en todellakaan tiedä ovatko hiljaa vai eivät vaikka sanoimme, ettei tarvitse sanoa.

[QUOTE="Vieras";27494684]Mulla kans tuli ekana mieleen että kaupassa on myyty vanhentunutta tavaraa ja todellakin sanoisin kaverille niin voi vaatia korvauksia liikkeeltä. Mistä oikein päättelet että hän on sen itse saanut viime jouluna lahjaksi? Kaupat myy nyt tosi paljon viime joulun jämiä pois uusien alta.[/QUOTE]

Paketin kunto oli sellofaaneineen sellainen ja kertaalleen avattu.

[QUOTE="aloittaja";27494687]
Meillä ei valitettavasti ole ollut paljon tälläisiä asioita, joita pitäisi toitotella lapsille ettei tarvitse sanoa jne.. [/QUOTE]

Niitä tulee kuitenkin, joten aloittakaa vaan treenaaminen jo. Ettei jatkossa lapsesi ole niitä moukkia, jotka möläyttää synttäreillä kaverille "toitpa paskan lahjan" ;)

No mitä noloa siinä nyt on jos lapsi sanoo että se tuomas hedelmätanko oli homeessa. Sit sanot vaan et juu, siitä oli ilmeisesti mennyt päiväys... en itekkään yhtään meinannut huomata ja voi voi harmi mut ei se mitään.