Kaverin 5-v lapsi yksin pihalla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei voi ymmärtää...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei voi ymmärtää...

Vieras
Mä en voi käsittää miksi kaveri päästää 5-vuotta vanhan lapsensa yksin kerrostalon pihalle leikkimään muiden lasten kanssa. Itse olen aina vahtimassa, ei ton ikäinen ole tarpeeksi vanha ulkoilemaan ilman vanhempia!
Miks jotkut on noin idiootteja??? Käy vaan lapsi sääliksi :(

Aloitus oli ehkä vähän tunnekuohussa kirjoitettu, myönnän, mutta ihan totta tuo on mitä sanoin. Sapettaa vanhemmat jotka eivät sen vertaa viitsi olla lastensa kanssa että osallistuisivat ulkoiluun, ei todellakaan riitä että naapurin lasten vanhemmat tai lapsen sisarukset ovat "vahtimassa".
Kuka vaan voi lapsen tuolta napata jos haluaa, ei 5-vee vielä kovin iso ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei voi ymmärtää..;26527547:
Aloitus oli ehkä vähän tunnekuohussa kirjoitettu, myönnän, mutta ihan totta tuo on mitä sanoin. Sapettaa vanhemmat jotka eivät sen vertaa viitsi olla lastensa kanssa että osallistuisivat ulkoiluun, ei todellakaan riitä että naapurin lasten vanhemmat tai lapsen sisarukset ovat "vahtimassa".
Kuka vaan voi lapsen tuolta napata jos haluaa, ei 5-vee vielä kovin iso ole.

No haloo, senkö takia sä siellä pihalla kökit? Kuka vaan voi napata sen 10 vuotiaankin jos sellaisia aikomuksia on, eli varmaan sitten olet varmuuden vuoksi myös sen ikäisen kanssa aina.

Pääsääntöisesti 5-vuotias kyllä jo osaa olla itsekseenkin pihalla leikkimässä, etenkin jos on jo vähän itsenäisyyteen opetettu, eri asia nämä joilla äippä on koko ajan niskassa tuhnuttamassa. (ja tietysti eri asia sitten esim. erityislapset, ettei kukaan nyt vedä hernettä nokkaan)

Juurikin tänään sain ihmettelyjä, että miksi seuraan kun 2,5 vuotias tyttäremme on ulkona, miksi en anna hänen mennä yksin ulos. Samaan aikaan kun heinäkuussa 6v täyttävä esikoinen on ulkona aamusta iltaan yksin, silloin kun häntä huvittaa..

Eiköhän se tuo meidän kuopuskin jo vuoden päästä voi olla yksin ulkona.. Mielestäni 2,5 vuotiaalla ei ole vielä aivoja toimia yksin ulkona, mutta vuotta vanhemmalla yleensä on jo. 5-vuotiaasta puhumattakaan...

Minun pitäis olla koko päivä pihalla ja juosta edes takas sisään ja ulos jos joka välissä olisin lasten perässä :D Tuossahan nuo juoksee. Ei ne suurempaa valvontaa tarvi. Tosin me ei asuta lähelläkään kerrostaloja.

Yhteistyössä