Kaverin arvostelu v****taa, jatkanko ystävyyttä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kaverini näki mua ja mun teiniä tänä kesänä. Ei nähdä joka kesä, kun välimatka on niin pitkä. Kaveri sitten totesi, että teinilläsi on sama huono luonteenpiirre kuin sulla. Loukkaannuin kaverin kommentista ja nyt tekisi mieli lopettaa koko ystävyys. Mitä tekisit? Jatkaisitko ystävyyttä vai lopettaisitko?

[QUOTE="vieras";26684030]Kaveri valitti viestintätyylistä.[/QUOTE]

No onko teillä huono viestintätyyli? Meinaan että semmoisille vonkujille, joilla on aina kaikki huonosti, tekisi tosiaan sanoa siitä suoraan päin naamaa, mutta olen ainakin vielä onnistunut pitämään suuni kiinni:D

[QUOTE="vieras";26684030]Kaveri valitti viestintätyylistä.[/QUOTE]

No mutta jos hän on oikeassa niin eikö helpompi kaikkien kannalta olisi tehdäsille luonteenpiirteelle jotain?

Jos taas turhasta valittaa (katso peilliin että onko tosiaan näin) niin sano suoraan että turhasta kitisee.

No mutta jos hän on oikeassa niin eikö helpompi kaikkien kannalta olisi tehdäsille luonteenpiirteelle jotain?

Jos taas turhasta valittaa (katso peilliin että onko tosiaan näin) niin sano suoraan että turhasta kitisee.

Ehkä mua loukkaa eniten kaverin arvostelu.

Myös minä voisin ja olisin voinut arvostella kaveria hänen valinnoistaan vuosien aikana, mutta en halua, sillä nähdäkseni ystävyyden tarkoitus on olla toisen tukena. Kommunikaatio on aina vaikeaa ja siinä syntyy helposti väärinkäsityksiä.

Ei kai sen vuoksi ystävyyttä pidä lopettaa, jos toinen uskaltaa sanoa totuuden? ääneen. Kuulostaa just siltä, että se koira älähtää, johon jalikka kalahtaa.

[QUOTE="vieras";26684111]Ehkä mua loukkaa eniten kaverin arvostelu.

Myös minä voisin ja olisin voinut arvostella kaveria hänen valinnoistaan vuosien aikana, mutta en halua, sillä nähdäkseni ystävyyden tarkoitus on olla toisen tukena. Kommunikaatio on aina vaikeaa ja siinä syntyy helposti väärinkäsityksiä.[/QUOTE]

Hei,
jos oikein ymmärsin, niin susta tuntuu siltä, että kommunikaatio on aina tai useimmiten vaikeaa välillänne. Ja väärinkäsityksiäkin tulee liukuhihnalta, eli eivät ole mitään tilapäisyyksiä tai sattumia.

Tuntuu, että se ei pelaa nyt ollenkaan teidän välillänne, kemia, luonteet.
Silloin ei yleensä viihdy sen ihmisen seurassa, vaan se on tuollaista tökkivää jotenkin.
Aina saa pelätä mistä toinen ehkä loukkaantuisi jne.

Ehkä käsitin väärin?

Jatkaisin ystävyyttä. Sinulla voi olla useampia ystäviä ja tämän kanssa voisit ihan päättää kehittyä ihmisenä. Opettelet reagoimaan tällaisiin juttuihin rennommin, lämpimämmin ja valikoiden.

[QUOTE="yksi";26684052]No onko teillä huono viestintätyyli? Meinaan että semmoisille vonkujille, joilla on aina kaikki huonosti, tekisi tosiaan sanoa siitä suoraan päin naamaa, mutta olen ainakin vielä onnistunut pitämään suuni kiinni:D[/QUOTE]

Siinä on taas noita juttuja, että itselleni on tainnut hiukan liueta pois eräät kovan sarjan valittajat, tarkoitan, että sitä ei vaan jaksa kuunnella, jos joku ihminen on aina negatiivinen, eikä loppujen lopuksi ole oppinut yhtään välttelemään edes seurassa sitä jatkuvaa marinaa. Tarkoitan siis aina ja joka kerta ja koko tapaamisaika.

Kun ihmisillä on kuitenkin aikaresurssit rajalliset, niin siitä vapaa-ajasta pitäisi jokaisen niitä voimavaroja ammentaa. Etenkin jos vapaata on tosi vähän.

[QUOTE="yksi";26684052]No onko teillä huono viestintätyyli? Meinaan että semmoisille vonkujille, joilla on aina kaikki huonosti, tekisi tosiaan sanoa siitä suoraan päin naamaa, mutta olen ainakin vielä onnistunut pitämään suuni kiinni:D[/QUOTE]

Viestintätyylejä on niin erilaisia... Tähänkin sopisi sanonta "suutarin lapset kengittä kulkee". Viestinnän ammattilaiset voivat olla pahimpia oman perheenjäsentensä halveksijoita.

Kaverilla ja mulla taitaa olla täysin erilaiset ympyrät. Minä kohtaan työssä jatkuvasti erilaisia ihmisiä, mutta kaveri tapaa vain muutamaa työkaveriaan.

Olin vain niin yllättynyt, että kaveri on tähän saakka kannustanut mua, ja nyt sitten lyttää suurin piirtein maanrakoon.

En lopettaisi tuommoisen takia ystävyyttä, vaan koittaisin miettiä onkohan siinä jotain perää, josta kaveri huomautti. Yrittäisin kiinnittää jatkossa asiaan enemmän huomiota. Arvostaisin rehellisyyttä. Hyvä, että kertoo, jos jokin asia tai piirre ärsyttää, parempi sekin kuin että kaveri vaikenisi ja viilentäisi välejämme mitään sanomatta. Jos hän ei nyt koko ajan ole arvostelemassa kaikesta, niin ei tuollainen kommentti haittaisi vaikka saattaisin siitä aluksi pahoittaa mieleni. Toivottavasti hän joskus sanoo jotain hyvääkin sinulle, varsinkin kuin harvoin näette, niin ei tietenkään ole kivaa, että jää tapaamisista negativinen fiilis.

miksi täällä pitäis alkaa muuttaa itseään, jonkun törpön avautumisen vuoksi. Päin naamaa sanominen ei todellakaan ole mitään rehellisyyttä eikä kaunista käytöstä vaan moukkamaista.

[QUOTE="Vieras";26684336]miksi täällä pitäis alkaa muuttaa itseään, jonkun törpön avautumisen vuoksi. Päin naamaa sanominen ei todellakaan ole mitään rehellisyyttä eikä kaunista käytöstä vaan moukkamaista.[/QUOTE]

Kiitos tästä kommentista. Kaveri antoi ymmärtää olevansa hyvä kommunikoimaan, mutta samalla ilmaisi asiansa tavalla, josta syytti mua ja mun teiniä.

Mä ajattelisin asian EHKÄ niin, että tämä kaveri on aito ystävä kun uskaltaa ja myöskin sanoo asiat suoraan. Sellainen joka aina vaan mielistelee eikä huomauta mistään, muuten kuin seläntakana (palstalla) ei mielestäni ole ystävä ollenkaan :)

sun kaverillakin on huono luonteenpiirre - asian voisi ilmaista nätimminkin. Ei arvostelun takia sinänsä kannata ystävyyttä lopettaa vaan ehkä kannattaa ottaa onkeensa ja miettiä miten itseä voisi kehittää.

Töissä saa jo ihan tarpeeksi kuulla vittuilua. Mä en kauheesti jaksa miltään osapäiväkavereilta sitä vastaanottaa. Ihan fiiliksen mukaan menisin. Jos tuntuu, ettei tee mieli ottaa enää yhteyttä niin miks sitten ottaa.