Kaverin luokse ei pääse koskaan kylään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmetyttää

Vieras
Lapsellani on eräs kaveri, joka on meillä hyvin usein kylässä. Usein siis joka päivä viikon aikana.

Kun lapseni tai me vanhemmat ehdotamme, että menisivät välillä sen toisen luokse leikkimään, ei koskaan pääse.

Eilen sitten taas tämä kaveri ole meillä, samoin kuin eräs kolmas lapsi. Meillä oli menoa, joten nämä kaksi lähtivät - tämän samaisen kaverin luo, jonne oma lapseni ei koskaan voi mennä.

Eilen lapseni sitten puhuikin, että hänestä on tosi kummallista, että aina kun hän ehdottaa että menisi kaverin luokse leikkimään, vastaus on että ei voi mennä, koska juuri on siivottu/siivotaan. Tämä koskee siis myös heidän pihassaan leikkimistä, yleensä syy on että tehdään puutarhatöitä jne.

Lapseni ei ole kertaakaan ollut heillä, eli kyse ei voi olla mistään sellaisestakaan, että olisi siellä kylässä/pihassa törttöillyt, ja siksi ei saa mennä enää kylään.

En kyllä edes tiedä, tuleeko tämä kielto tuolta lapsen vanhemmalta vai ei, vai valehteleeko tuo kaveri sitten vaan aina, kun haluaa tulla meille. Kuitenkin aika kummallista.

Ei voi olla kyse siitäkään, että eivät halua lapseni leikkivän heidän lapsensa kanssaan, sillä heidän lapsensa pääsee tosiaan meille aina, ja on ollut monesti yökylässäkin.

Harmitti eilen oman lapsenkin puolesta, kun on selvästi huomannut että hän ei koskaan pääse kaverinsa luo kylään, eikä heidän pihaansa leikkimään, mutta kaveri vie sinne kyllä muita kavereitaan.

Oletteko erityisen tarkkoja kodin siisteydestä? Tuli vain mieleen että jos kaverin kodissa sotkuista ja eivät halua "tarkan" perheen lapsen näkevän sotkujaan. :)

Niin, ei mikään ole ärsyttävämpää kuin lapsi joka kylään tullessaan alkaa arvostella asunnon siisteyttä.

No en kyllä meidän kodin perusteella olettaisi, että meidän lapsi tekisi niin.. Varsinkaan hän ei itse ei ole turhan tarkka.

Eikä ole kertaakaan nyt vuoden kaveruuden aikana käynyt tuon kaverin luona leikkimässä, edes pihassa, eli ei ole voinut siellä käyttäytyä tökerösti.

mina en halua yhtä lapsen kaveria meille koska jo pelkkä kyseisen lapsen käyminen meidän ovella rupeaa ottamaan päähän. Niin näsäviisasta ipanaa en ole aiemmin nähnyt.

on käynyt meillä, ei ole enää tervetullut. Mulle ei vapaa-ajalla makseta siitä että kuuntelen ärsyttäviä penskoja

Mä en tykkää esim. Että meillä on ihmisiä, muuta kuin mun itseni kutsumana. Mielestäni jos ei vanhemmat osaa sanoa lapsille ettei voi tulla niin joku on pielessä. Ei meillä muksuna notkuttu toisten himassa vaan oltiin ulkona.

Voisiko olla joku kiusaamistapaus taustalla? yksi lapsi oli todella ilkeä ja kiusasi aina muita -omaanikin. Mutta oli kovasti tulossa aina kyläilemään. Toinen on se että yhtä lasta ei päästetä kotiimme, kun olemme kuulleet heidän vanhemmistaan yhtä sun toista. Lapsi kulkee niin likaisissa vaatteissa ja tuo ämpärillisen hiekkaa tullessaan. Ja saarnatkaa vain..tämä kuitenkin on yleistä.

[QUOTE="vieras";28812280]Voisiko olla joku kiusaamistapaus taustalla? yksi lapsi oli todella ilkeä ja kiusasi aina muita -omaanikin. Mutta oli kovasti tulossa aina kyläilemään. Toinen on se että yhtä lasta ei päästetä kotiimme, kun olemme kuulleet heidän vanhemmistaan yhtä sun toista. Lapsi kulkee niin likaisissa vaatteissa ja tuo ämpärillisen hiekkaa tullessaan. Ja saarnatkaa vain..tämä kuitenkin on yleistä.[/QUOTE]

Ei ole kiusannut, on tullut kyllä kiusatuksi itse jonkin verran. Jätetty porukasta ulkopuolelle lähinnä.

Sitä en voi tietää, mitä meistä on kylillä puhuttu, mutta jos jotain sellaista joka estää kyläilyn, niin voisin sanoa, että on ollut valetta :) Ihan tavallista porukkaa ollaan, toinen töissä ja toinen opiskelee, lapset on hoidettu hyvin, ei juoda jne... Lapsille pidän aika tiukan kurin, samoin käyn ojentamassa vieraita lapsia jos törttöilevät meidän pihoilla. Mutta ei mitään raivoamista, ei ruumiillista kuritusta, ei edes näytetä mitenkään kummallisilta jos se jotain huolettaisi :D

Lapsen vanhemmat päästävät kuitenkin tuota lasta meille monta kertaa viikossa, ja on ollut myös useamman kerran yökylässä, joten olisi vähän kummallista että päästäisivät lapsen meille, jos meissä olisi jotain "vikaa".

Alkuperäinen kirjoittaja Mä en;28812272:
Mä en tykkää esim. Että meillä on ihmisiä, muuta kuin mun itseni kutsumana. Mielestäni jos ei vanhemmat osaa sanoa lapsille ettei voi tulla niin joku on pielessä. Ei meillä muksuna notkuttu toisten himassa vaan oltiin ulkona.

Meille saa kyllä tulla kavereita kylään, eivätkä he koko aikaa sisällä ole. Kyse myös siitä, että leikkivät meidän omalla pihalla, minusta he ovat silloin meidän vieraita ja minun vahdittavia :)

Kaverin luokse ei saa mennä edes pihaan leikkimään.

Hmm... Jos sillä lapsella on sitten kotonaan jotain mitä hän häpeää eikä halua näyttää kavereille (paitsi joillekin harvoille)? Siis ihan mitä tahansa, jos koti on vaikka sotkuinen, vanhemmat jotenkin "omituisia" tms.

Mulla on nyt varmaan ollut vähän toi linja. Mieluiten haluaisin että leikkisivät ulkona. Joskus menee kavereille. Meillä ei ole kukaan käynyt puoleen vuoteen.

Mulla on paha migreeni ja se on ollut epätasapainossa nyt pidempään. Saattaa tulla herkästkin paha kohtaus, jossa oksennan ym. Oman lapsen melut siedän silloin jotenkuten, mutten jaksaisi oikein muita.

Olen siis sanonut lapselle, ettei tuo ketään.

Hän ei ole kyllä ollut itsekään missään yökylässä.

[QUOTE="vieras";28812269]mina en halua yhtä lapsen kaveria meille koska jo pelkkä kyseisen lapsen käyminen meidän ovella rupeaa ottamaan päähän. Niin näsäviisasta ipanaa en ole aiemmin nähnyt.

on käynyt meillä, ei ole enää tervetullut. Mulle ei vapaa-ajalla makseta siitä että kuuntelen ärsyttäviä penskoja[/QUOTE]

Mä en myös halua yhtä lapsen kaveria meille, koska kaveri on NIIN kilpailuhenkinen, haluaa aina voittaa ja kehuu kaikilla mahdollisilla voitoillaan, tavaroillaan tms. Hänellä on aina kaikki parasta ja hienointa (vaikka ei oikeasti olisikaan). On myös niin kovaääninen, että puhetta ei pysty edes blokkaamaan pois korvistaan. Meinaan tulla hulluksi, jos joudun kuuntelemaan tätä. Ja tiedän, että jossain vaiheessa kehuskelu ja jatkuva kilpailu alkaa ottaa pattiin myös meidän lasta ja tulee vaan kinaa.

Hmm... Jos sillä lapsella on sitten kotonaan jotain mitä hän häpeää eikä halua näyttää kavereille (paitsi joillekin harvoille)? Siis ihan mitä tahansa, jos koti on vaikka sotkuinen, vanhemmat jotenkin "omituisia" tms.

Vaikkapa näin. Mulla oli lapsena kaveri jonka isä oli portsarina öisin eli nukkui päivällä. Siksi heille ei voinut mennä leikkimään esim. kesällä koska isän piti saada nukkua.

Lisäksi jos lapsia on paljon vanhemmat saattaa rajoittaa sitä kuinka monta vierasta kulloinkin on heillä leikkimässä. Esim. 4 omaa lasta ja 4 vierasta lasta aikaansaa jo aikamoisen metelin, varsinkin jos tilaa ei ole kovin paljoa.

Mulla on nyt varmaan ollut vähän toi linja. Mieluiten haluaisin että leikkisivät ulkona. Joskus menee kavereille. Meillä ei ole kukaan käynyt puoleen vuoteen.

Mulla on paha migreeni ja se on ollut epätasapainossa nyt pidempään. Saattaa tulla herkästkin paha kohtaus, jossa oksennan ym. Oman lapsen melut siedän silloin jotenkuten, mutten jaksaisi oikein muita.

Mulla on kyllä jo 8-vuotias lapsi, ja en päästäisi yksin puistoon ym. jos olisi jonkun muun vahdittava.

Joo, ei meillekään aina pääse. Ja hyviä perusteluita tuli teiltä, mutta edelleen nämä oli ne pointit:

1: Lapsi ei ole kertaakaan ollut leikkimässä kaverinsa luona, edes kaverinsa pihassa. Ovat aina leikkineet vain meidän pihassa tai meidän kotona. Lapsi ei ole koskaan ollut uimassa tai muuallakaan kaverinsa perheen kanssa, ovat aina meidän mukanamme. Lapsi ei ole siis voinut käydä antamassa itsestään huonoa vaikutelmaa, edes siellä ovella koska kyläilyt sovitaan puhelimitse ;)

2: Kaverin luokse menee muita kavereita kylään, sekä pihaan että sisälle

Ja mä en siis tiedä, että onko lapsen vanhemmat edes kieltäneet tulemasta, vai sanooko tämä lapsi itse aina vaan tekosyyn meille. Kyse on kuitenkin pidemmästä ajasta, kokonaisesta vuodesta.

Ohoh. Ei voisi kuvitellakaan tuollaista. meillä saa käydä miten paljon vain ja kolme koululaista kun on talossa niin usein saattaa olla jopa kuusi vierasta poikaa omien lisäksi. Puolin ja toisin kaikkien kavereiden kanssa meidän lapset kyläilyjä harrastaa.

[QUOTE="alkup";28812369]Joo, ei meillekään aina pääse. Ja hyviä perusteluita tuli teiltä, mutta edelleen nämä oli ne pointit:

1: Lapsi ei ole kertaakaan ollut leikkimässä kaverinsa luona, edes kaverinsa pihassa. Ovat aina leikkineet vain meidän pihassa tai meidän kotona. Lapsi ei ole koskaan ollut uimassa tai muuallakaan kaverinsa perheen kanssa, ovat aina meidän mukanamme. Lapsi ei ole siis voinut käydä antamassa itsestään huonoa vaikutelmaa, edes siellä ovella koska kyläilyt sovitaan puhelimitse ;)

2: Kaverin luokse menee muita kavereita kylään, sekä pihaan että sisälle

Ja mä en siis tiedä, että onko lapsen vanhemmat edes kieltäneet tulemasta, vai sanooko tämä lapsi itse aina vaan tekosyyn meille. Kyse on kuitenkin pidemmästä ajasta, kokonaisesta vuodesta.[/QUOTE]

Siis muita pääsee tälle kaverille kylään, vain teidän lapsi ei?

Se on outoa.

[QUOTE="vieras";28812405]Ohoh. Ei voisi kuvitellakaan tuollaista. meillä saa käydä miten paljon vain ja kolme koululaista kun on talossa niin usein saattaa olla jopa kuusi vierasta poikaa omien lisäksi. Puolin ja toisin kaikkien kavereiden kanssa meidän lapset kyläilyjä harrastaa.[/QUOTE]

Siis et voi kuvitella, että sinulla on sellainen sairaus, jonka takia et halua huutoa, melua ja vieraita huollettavia kotiisi?

Ole siitä vaan onnellinen.

Mun 9v pojalla on sellainen kaveri joka arvostelee kaikkia pojan tavaroita ja pitää melkein kaikkea lapsellisena. Poikani ei halua kutsua häntä kylään, koska tämä kaveri nauraa mm sille että poikani leikkii legoilla, ei omista omaa i padia yms. Siksi meillä käy muita kavereita, mutta tämä poika ei ole käynyt meillä varmaan vuoteen.

Siis et voi kuvitella, että sinulla on sellainen sairaus, jonka takia et halua huutoa, melua ja vieraita huollettavia kotiisi?

Ole siitä vaan onnellinen.

Onhan tuo outoa, jos ei KOSKAAN pääse kukaan kylään. Kuten huomataan, kyläilyn kuuluisi olla vastavuoroista. Ei sen aina yksi yhteen tartte mennä, mutta ei ole reilua eikä mukavaakaan, jos kyläilyt on yksipuolisia.

[QUOTE="vieras";28812561]Onhan tuo outoa, jos ei KOSKAAN pääse kukaan kylään. Kuten huomataan, kyläilyn kuuluisi olla vastavuoroista. Ei sen aina yksi yhteen tartte mennä, mutta ei ole reilua eikä mukavaakaan, jos kyläilyt on yksipuolisia.[/QUOTE]

Kirjoitinkinettä haluan että leikkivät mieluiten ulkona. Ei kyläillä. Näin se meneekin, eli tapaavat puistossa ym.

Joskus käy sisällä, mutta mielummin ei.

Parhaan kaverin äidille olen kertonut, miksi nyt näin.

[QUOTE="aapee";28812585]Kirjoitinkinettä haluan että leikkivät mieluiten ulkona. Ei kyläillä. Näin se meneekin, eli tapaavat puistossa ym.

Joskus käy sisällä, mutta mielummin ei.

Parhaan kaverin äidille olen kertonut, miksi nyt näin.[/QUOTE]

Tuli väärä nikki, en ole tämän ketjun aapee.

Asutteko miten eri lailla? Meillä lapsella on kaveri jonka perheellä on iso omakotitalo ja ihana viidakkohenkinen piha. Lapsi haluaa aina olla siellä, ja tää kaverikin ottaa lapsen mielummin heille kun tulee meille (kerrostaloon).
Olen kylllä tarjoutunut että voisivat olla meillä, tämän kaverin vanhemmat on mun ystäväpiiriä siis, mutta haluavat olla aina siellä ja tämä on noille vanhemmille ok.
Oman lapsen muut kaverit ovat mielellään meillä, osa jopa lähes aina meillä.
Voisiko siis olla niin, että teillä on kivempi talo/piha/lelut tms, ja siksi viihtyvät teillä aina?

Ihme rajoituksia on joillain. meillä saa käydä lapsen kaverit ja olen todella tyytyväinen, että jokaisella meidän lapsella on ainakin kaksi kaveria, jotka käy useamman kerran viikossa. Lisäksi on kavereita, jotka asuvat kauempana ja käyvät harvemmin, mutta ainakin kerran kuussa. Samoin lapseni käyvät kavereillaan.

Joskus jotkut vieraat lapset käytöksellään ärsyttävät, mutta sellaisia ei ole näkynyt pitkään. Kuitenkin nielen ärsytykseni, koska kyse on lapsen kavereista ei minun, ja en voi rajoittaa lasten kavereita elleivät ne jotain rikollista tee.

Yhteistyössä