Kaverini ihmetteli että miten me voidaan elää kerrostalossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "juupajuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"juupajuu"

Vieras
tarkoittaen lähinnä sitä kun on 3 lasta (7,4,1v). Heillä on kans kolme ja hän oli sitä mieltä että jos he muuttais kerrostaloon nii saisivat häädön samantien kun lapset huutaa niin hirveesti ja eivät osais käyttäytyä rapussa jne. Ei meillä oo mitään sellasia ongelmia, uskallan väittää että meiltä ei satunnaisia, lyhytaikaisia riitoja (kahden isoimman lapsen välisiä riitoja siis) lukuunottamatta kuulu juuri sen kummempia ääniä mihinkään. Ja rapussa ja pihassa osaavat leikkiä sievästi. ONko joku lapsperhe oikeesti saanu häädön kerrostalosta liian äänekkään elämän takia, tiedättekö??

Meitä asuu kerrostaloasunnossa pian 7 :D ja kyllähän noista joskus ääntä lähtee, sisällä kyllä pitää hiljaa/riehumatta olla, uökona puretaan energiat. ei ne kyllä sais huutaa omakotitalossakaan sisällä :D

Mä kyllä ymmärrän kaveriasi. Olen itse tottunut asumaan omakotitalossa maalla ja teen kaiken liian äänekkäästi. Paiskon ovia, käyn yöllä suihkussa ja puhun kovaa rappukäytävässä ihan siis tahtomattani ja huomaamattani. Onneksi kerrostaloelämä jäi vähäiseksi, sillä en pitänytkään siitä.

Mutta en usko, että lapsiperheen normielämä häiritsee.

En ole häädettävän kuullut.
Mutta miksi pihalla pitää leikkiä sievästi? Mitä se muuten pitää sisällään?

No sievästi leikkiminen on sitä että ei rikota tai sotketa paikkoja, kosketa toisten autoihin parkkipaikalla, tallata istutuksia taikka huudeta niin että koko kylä raikuu. Siis toki ääntä voi korottaa, mutta tarkoitan sellasta hirveetä mökää ja karjumista. Tän kyseisen kaverini koululaispoika ehti kyläreissullaan kyllä jo paiskoa hiekkaa lapiokaupalla nurmikolle, ajella hissillä eestaas ja möykätä rapussa. Mutta ehkä se johtui tottumattomuudesta kun asuvat omakotitalossa?? En tiedä, oli vaan eka kerta kun joku sanoo ettei voisi ikinä muuttaa perheensä kanssa kerrostaloon tälläisestä syystä. Jotkut toki ei halua siitä syystä että eivät tykkää asua, mutta tää kaveri nimenomaan siitä syystä että on sitä mieltä että he ovat niin äänekäs ja huonosti käyttäytyvä perhe että muut ei sietäis heitä. Ja aloinki miettiä että onko joskus oikeesti joku perhe häädetty nimenomaan sen takia että lapset ei käyttäydy kunnolla.

Nyt kun lukaisin aloituksen tarkemmin, minua alkoi ihmetyttää hieman rapussa
( =rappukäytävässä?) leikkiminen. Muksumme eivät leiki rappukäytävässä.

siis anteeksi, ei meilläkään lapset tietenkään leiki rapussa, lauseesta jäi yks sana näköjään välistä, siis rapussa kulkemisesta on kyse, siitä kun mennään sisältä ulos ja takaisin. Niin kaveri oli sitä mieltä että he tekisivät senkin liian äänekkäästi.

Miä tiedän mitä ap tarkottaa, tavallaan =) Paiskotaan ovia, mennessä ja tullessa mölistään.. Kukaan ei leiki rapussa, se meno ja tulo on vaan helkkarin äänekästä..

Yhteistyössä