Kaverini kusettaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raivostunut

Vieras
Ystäväni asuu miehen kanssa avoliitossa (heillä on kaksi lasta).
Kaveri on ilmoittanut Kelalle että on yksinhuoltaja,mies vaihtanut kirjat kotiinsa. Nyt tämä kaveri lesottaa miten aikoo olla kotona siihen asti kun nuorempi lapsi täyttää 3 v (on nyt 2kk) koska KELAlta saa tosta noin vaan rahaa.(saa täydet asumistuet, yksinhuoltajakorotukset ym.)
Myönnän että olen kateellinen, itse kitkutan kodinhoitotuella (lapsi 1v). Minun mieheni tienaa saman verran rahaa kuin kaverin mies. Eli heilläkään ei oikeasti olisi oikeutta asumistukeen.
Tekisi mieli ilmiantaa kaveri..ärsyttää että se opettaa lapsensa tyyliin "mitään ei tarvi elämässä tehdä kun kelalta saa huijattua rahaa".
Kaverilla ei ole mitään koulutusta peruskoulun jälkeen ja hän on tehnyt töitä elämässään 2 kuukautta. Nyt 25 vuotias.

Soitanko asiasta kelaan, voivatko he edes tehdä asialle mitään?

Voi helvetti, mäkin inhoan tuollaisia. Vähävaraisille tarkoitettuja tukia käytetään sumeilematta hyväksi.
Koitapa soittaa Kelaan, tuskin auttaa, mutta josko sittenkin.

Kukaan ei kykene toisen oventakana kyttäämään 24 tuntia vuorokaudessa ja vahtimaan asuuko siellä mies vai käykö vaan kylässä.
Jos toisen tuista on niin kateellinen,ainahan voi itse harrastaa samaa.

mun tutut teki just samanlailla..meinattiin,et annetaan jatkaa jonkun aikaa ja sit käräytetään.
Joutuvat maksamaan kauheet korvaukset takasin:D
Olisko ilkeetä??
Ärsyttää kun jotkut huijjaa rahaa soskusta ja kelasta..
Toiset kitkuttelee pikkutuloilla ja tekee parhaimmassa tapauksessa kolmeekin työtä:D

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Oletko tosissasi tätä mieltä? Että jos joku asia on väärin, niin ei kun itse tekemään väärin myös, niin ei pitäisi enää haitata.

Voi hitto mä inhoan tätä hyvinvointivaltiota ja sen pullamössökansalaisia ajoittain.

Sä et todellakaan voi tietää täysin noiden ihmisten tilannetta.Ja uskon että ystäväsi kyllä tajuaa kuka hänet on ilmiantanut ja ystävyytenne loppuu siihen.Mä en voi sietää tollasia ihmisiä jotka kyttää toisten tuloja ja on kateellisia.rikollista tai ei,ei kuulu sulle |O

Mua ei kyllä huvittaisi omila veroeuroillani tukea tollasia hyväksikäyttäjiä...!
:kieh:
Taidanpa siirtää kirjani johki muuhun maahan,Espanja vois olla ihan kiva :/

taidat olla itse samanlainen tukien hyväksikäyttäjä kuin ap:n kaveri,kitkeristä kommenteista päätellen?
No jos olet niin laiska luuseri kuin ap:n kaveri ettet töihin viitti vaivautua niinku mut ihmiset ni siitä vaan,senku käytät järjestelmää vaan hyväksesi!

Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
On se Kateus kyllä helvetinmoinen sairaus! Se pistää ihmiset tekemään vittumaisia temppuja ystävilleen.. huhhuh..
:x

Mun mielestä toi olisi ennemminkin palvelus yhteiskunnalle kuin ilkeilyä ystävälle. Verorahat ei oo tarkoitettu sitä varten, että kohtuullisesti toimeentulevat huijaisivat itselleen ekstraa.

Käräyttäisin kyllä jos vois vaikka nimettömän vihjeen soittaa Kelaan... Mut tietty "kaveris" väittäs taas muunneltua totuutta Kelan tätsän kysellessä asiasta -> ketä tätsä uskoo siinä vaiheessa...? Tollasten urpojen takiahan myö kaikki veroja maksellaan... :(

Alkuperäinen kirjoittaja IHateLoosers:
taidat olla itse samanlainen tukien hyväksikäyttäjä kuin ap:n kaveri,kitkeristä kommenteista päätellen?
No jos olet niin laiska luuseri kuin ap:n kaveri ettet töihin viitti vaivautua niinku mut ihmiset ni siitä vaan,senku käytät järjestelmää vaan hyväksesi!

Sinäpä hyvin minun elämäntilanteeni luulet tuntevasi.
Jos luet hieman tarkemmin ensimmäisen viestini tästä ketjusta, niin tasan tarkkaan huomaat tämän kommenttini (jos siis sinulla on lukutaito kunnossa?):

Enkä sano, että kaverisi toimisi oikein, mutta pistäppä ihan vain kaverin vuoksi välit poikki, niin kaverisi pääsee eroon mulkusta tutusta!

Eikö siitä jo normaali ihminen tajua, etten hyväksy tuollaista menettelyä, mitä ap:n kaveri harrastaa?

Hyvää päivänjatkoa sinulle siis :wave:

Kukaan ei kykene toisen oventakana kyttäämään 24 tuntia vuorokaudessa ja vahtimaan asuuko siellä mies vai käykö vaan kylässä.

Tää nyt ei varsinaisesti liity aiheeseen, mutta tuosta kyttäämisestä, kuule aina löytyy ainakin se yksi joka näkee ja kuulee kaiken, me pyörittiin suht tiiviisti pari kk miehen asunnolla kun autoin sisustus yms jutuis ja vahdin hänen kissaa kolmenviikon reissun ajan yms, ( ennen kun päätettiin muuttaa yhteen ) niin jo oli kielikellot soinu kun tuli miehelle ilmotus että teillä on asunut kolme henkilöä yhteensä siitä ja siitä pvästä alkaen, perimme siis vesimaksut takautuvasti, ja niitten selitys oli että on niin usein nähty omilla avaimilla!!! Voi vidu sanon mä... oli pakko olla ne avaset että pääs kattia ruokkimaan. Jollain ollut aikaa siis kytätä oikein urakalla. Kyllä nuita kyttääjiä löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:

Tää nyt ei varsinaisesti liity aiheeseen, mutta tuosta kyttäämisestä, kuule aina löytyy ainakin se yksi joka näkee ja kuulee kaiken, me pyörittiin suht tiiviisti pari kk miehen asunnolla kun autoin sisustus yms jutuis ja vahdin hänen kissaa kolmenviikon reissun ajan yms, ( ennen kun päätettiin muuttaa yhteen ) niin jo oli kielikellot soinu kun tuli miehelle ilmotus että teillä on asunut kolme henkilöä yhteensä siitä ja siitä pvästä alkaen, perimme siis vesimaksut takautuvasti, ja niitten selitys oli että on niin usein nähty omilla avaimilla!!! Voi vidu sanon mä... oli pakko olla ne avaset että pääs kattia ruokkimaan. Jollain ollut aikaa siis kytätä oikein urakalla. Kyllä nuita kyttääjiä löytyy.

Jouduitteko maksamaan niitä vesimaksuja sitten?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Jos mies viettää siellä missä on kirjoilla pari yötä kuukaudessa asia on laillinen.

Ei. Vaan se missä mies pääasiallisesti viettää öitään.

no eihän se nyt noin mene. Onhan noita työssäkäyviä, jotka asuvat viikot työpaikan kämpillä ja viikonloput kotona. Onko se työpaikka se koti, sitten kun viettää siellä pääasiassa öitään?

Jos joku tosiaan viitsii tehdä tuollaista niin, tuskin se sinun asiasi on siihen puuttua. Toisilla se raha ei tunnu riittävän millään, ja oppivat varmasti sitten kantapäänkautta joskus läksynsä. Ei niitä tukia lastenhoidosta ikuisesti maksella. Eiköhän meillä jokaisella ole siinä omassa elämässä ihan tarpeeksi, omaa elämään voi aina yrittää parantaa ja se on palkitsevampaa sekä kannattavampaa. Voit tietysti ilmaista mielipiteesi ystävälle asiasta ihan suoraan, tuskin oikein muuta voit tehdä aiheuttamatta oikein kunnolla harmeja.

Yhteistyössä