Kaverini teki minule sikamaisen tempun!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahat meni:-(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ll:
Tekisin rikosilmoituksen ihan periaatteesta. Todella törkeää toimintaa "kaverilta".

Meinaan toimia näin: Koska tyypin nroon ei saa yhteyttä, lähetän hänelle kirjeen, ihan asiallisen, jossa annan lokakuun loppuun maksuaikaa. Jos tyyppi ei tuohon mennessä maksa, teen rikosilmoituksen, ihan periaatteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kurja:
Mikä kaveri se tuollanen on... millasesta summasta oli kyse?

No summa ei ollut iso, 35 e, eikä vaikuta mitenkään rahatilanteeseeni. Mutta se vaikuttaa, että tyyppi ei vastaa puheluihin eikä viesteihin, eikä antanut pankille lupaa palauttaa rahaa minulle.

Itse en välttäisi 35e takia kaveria menettää
:snotty: tai alkaa edes linnottautumaan kotiin

Alkuperäinen kirjoittaja Ephemera:
No voi tsiisus.. Parin kympin takia. Itse maksaisin heti takaisin kun vain mahdollista.

Sama juttu. Summa oli todellakin vaivaiset 35 e, aika onnetonta tuhota kaverisuhde tuollaisen pikkusumman takia!

sitten teet rikosilmoituksen ja vaadit rahoja itsellesi. jos poliisi puuttuu asiaan, ei tämä "kaveri" uskalla tehdä samaa temppua ainakaan uudestaan ja saat rahasi takaisin. ei rahan takia vaan periaatteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja kotkot:
äiti maksoi kerran vuokran väärälle tilille,pankki ensin sanoi ettei ala niin pientä summaa perään hutelemaan (200? ) mutta palautti sen kuitenin äitin tilille sillä semmoista tiliä ei ollut olemassa johon äiti talletuksen vahingossa laittoi,
eli ihmettelen vaan jos muutaman kympin tähden voi jo tehdä rikosilmoituksen....

Voi kuulemma tehdä, on kuulemma rikos käyttää rahoja jotka ovat tilille vahingossa tulleet. Tarkistin tänään asian.

Tekisin rikosilmoituksen ihan periaatteesta. Todella törkeää toimintaa "kaverilta".

Meinaan toimia näin: Koska tyypin nroon ei saa yhteyttä, lähetän hänelle kirjeen, ihan asiallisen, jossa annan lokakuun loppuun maksuaikaa. Jos tyyppi ei tuohon mennessä maksa, teen rikosilmoituksen, ihan periaatteesta.

HYVÄ!!

äiti maksoi kerran vuokran väärälle tilille,pankki ensin sanoi ettei ala niin pientä summaa perään hutelemaan (200? ) mutta palautti sen kuitenin äitin tilille sillä semmoista tiliä ei ollut olemassa johon äiti talletuksen vahingossa laittoi,
eli ihmettelen vaan jos muutaman kympin tähden voi jo tehdä rikosilmoituksen....

Tässä tapauksessa kuitenkin tilinumero oli olemassa oleva tilinumero.
Äitisi tapauksessa ei. Siinä se ero.

Voi kuulemma tehdä, on kuulemma rikos käyttää rahoja jotka ovat tilille vahingossa tulleet. Tarkistin tänään asian.

Niin, kai sitä oletetaan että ihmiset ovat sen verran tolkuissaan ja valistuneita, että huomaavat jos tilille tulee sinne kuulumatonta rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kurja:
Mikä kaveri se tuollanen on... millasesta summasta oli kyse?

No summa ei ollut iso, 35 e, eikä vaikuta mitenkään rahatilanteeseeni. Mutta se vaikuttaa, että tyyppi ei vastaa puheluihin eikä viesteihin, eikä antanut pankille lupaa palauttaa rahaa minulle.

Laita se roisto kuriin. Minusta on moraalisesti yhtä tuomittavaa toimintaa kaverilta, olisipa summa 35 tai 350 euroa. Kun tekee väärin, tekee väärin.

Näin minäkin ajattelen, ehdottomasti.

Vaikka summa ei tosiaan ole iso, en todellakaan voi enää pitää tätä naista kaverinani. Minusta sen verran törkeä temppu jota en aio niellä. Ehkä olen ankara, mutta vaadin ystäviltäni ehdotonta lojaaliutta itseäni kohtaan. Epärehellisiä ystäviä en tarvitse mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja kunkku:
Kaverisi on varmaan maksuhäiriöinen, tutkipas tuolta (maksaa kympin).

https://www.omatieto.fi/kunkku-netui/base/KunkkuController.jpf?raportti=3&kampanja=1

Ja mitä merkitystä tällä on asiaan?! Kymppi lisää turhaa rahaa "kaveriin", se on ainoa mitä voittaa.

hmmmm, mä en olis edes huomannu tommosta ylimäärästä summaa tilillä, se olis menny ihan huomaamatta.
mut miks ei muka vastais puhelimieen, noin pieni rahakin... Onko se kaveris erityisen köyhäkin?

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:

Tässä tapauksessa kuitenkin tilinumero oli olemassa oleva tilinumero.
Äitisi tapauksessa ei. Siinä se ero.

eli pankki saa pitää rahat jos kyseistä tiliä ei ole?

https://www.omatieto.fi/kunkku-netui/base/KunkkuController.jpf?raportti=3&kampanja=1

Kiitos linkistä!! Tiedän että käverini on pahasti ylivelkaantunut, ja siitä tämä teko epäilemättä johtuukin. Rahapula saa epätoivoiseksi. Velat on kuitenkin tyypin itse tekemiä, hän on jättänyt tahallaan laskuja maksamatta ja tuhlannut rahat tms..En tunne minkäänlaista sääliä.

Eri asia olisi, jos tyyppi olisi reilusti soittanut, ja vaikka kysynyt saako maksuaikaa tililleen vahingossa tulleiden rahojen palauttamiseen. Varmasti olisin sitä antanut. Mutta koska hän alkoi heti pakoilla, minulta ei empatiaa heru, eikä enää ystävyyttäkään!

Alkuperäinen kirjoittaja no:
hmmmm, mä en olis edes huomannu tommosta ylimäärästä summaa tilillä, se olis menny ihan huomaamatta.
mut miks ei muka vastais puhelimieen, noin pieni rahakin... Onko se kaveris erityisen köyhäkin?

Kyllä on.

Mutta muistahan laittaa kirje kirjattuna menemään;) näin ei pysty koskaan sanomaan että ei ole kirjettä saanut;)
Maksaa taas tämäkin mutta on ainakin todisteena toimiva.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
Eilenhän täällä oli samanlainen ketju, koski vaan vuokraa.
Kylläpä nyt menee rahoja tileille eikä niitä sit pois saada....

Oliko? Minä en kyseistä ketjua ole nähnyt, kerroin vain tilanteesta joka minulle sattui. Ilmeisesti muitakin yhtä huolimattomia sitten on, jotka laittelevat vahingossaan rahojaan väärille tileille.

35 euroa on pieni summa siitä, että pääsit eroon epäluotettavasta ystävästä! Anna rahojen olla. "Ystävä" joutuu nyt välttelemään sinua ja häpeämään tekojaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mulla sama kävi mielessä. vuokranantaja vaan muuttu kaveriks

No jos tällainen ketju on ollut, niin ihan sattumalta sitten, koska minä en ainakaan ole aloittanut muita samantyylisiä ketjuja.

Mulla on kokemusta vastaavasta tapauksesta muutaman vuoden takaa. Laskunmaksun yhteydessä korttini unohtui laskunmaksukoneeseen (silloin ei ollut nettipankkia käytössä), ja joku näppärä siirsi tililtäni rahat (n. 2000 mk) omalle tililleen. Tein rikosilmoituksen, ja tulos oli se, että syytettä ei nostettu, koska ei voitu todistaa että en itse olisi omasta tahdostani siirtänyt rahoja. Ei riittänyt se, että en tuntenut kyseistä tyyppiä ja sillä oli muutenkin hämärähkö menneisyys. Ihmettelen, jos poliisi puuttuisi tapaukseesi, koska summa on pieni ja kyseessä on kuitenkin kaverisi.

Se oli eri asia.Vuokraisäntä antanut väärän tilinumeron,oli ihan sopimuksessa ja kuitenkin nyt peri vuokrarahoja.

Kiitos linkistä!! Tiedän että käverini on pahasti ylivelkaantunut, ja siitä tämä teko epäilemättä johtuukin. Rahapula saa epätoivoiseksi. Velat on kuitenkin tyypin itse tekemiä, hän on jättänyt tahallaan laskuja maksamatta ja tuhlannut rahat tms..En tunne minkäänlaista sääliä.

Eri asia olisi, jos tyyppi olisi reilusti soittanut, ja vaikka kysynyt saako maksuaikaa tililleen vahingossa tulleiden rahojen palauttamiseen. Varmasti olisin sitä antanut. Mutta koska hän alkoi heti pakoilla, minulta ei empatiaa heru, eikä enää ystävyyttäkään!

minä olen pahasti velkaantunut. nuorena olen ihan omaan tyhmyyttäni asiani sotkenut, samoin mieheni. molemmilla luottotiedot menneet ja köyhillä ollaan.
mutta ikinä en ole elämässäni niin rahapulassa ollut että oliisn noin epätoivoiseksi ryhtynyt. raha-asioille ei nyt voi mitään mutta ystävät ja perhe on paljon tärkeämpiä eli ei ystävyytenne taida kaverille minkään arvoinen olla jos sen vuoksi on valmis varastamaan

Yhteistyössä