Kaverisynttärit ja vastavuoroisuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tollo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tollo"

Vieras
Juttelin tuossa äitini kanssa ja tuli puheeksi poikani synttärit.
Sanoin että poika oli viikonloppuna yhden pojan synttäreillä ja kehuin kuinka heillä oli ollut siellä lasten disco ja mietin jos jotain ohjelmaa meillekin..
Siinä sivussa sitten tuli puheeksi että juhlat on meillä perjantaina ja nyt tältä lapselta kenen synttäreillä omani oli viikonloppuna tulikin viestiä ettei heidän lapsi pääse perjantaina osallistumaan juhliin.
Lapsi vei siis kouluun tänään nuo kutsut.
Nyt oma äitini sanoi että muistakaa tästä lähin että laitat lapsesi vain niiden juhliin ketkä oli minun lapseni juhlissa :O
Nyt jäin miettimään kun kyse siis ekaluokkalaisesta että oikeastiko näissä synttäreilläkin toimii tuo vastavuoroisuus?
Kun mietin vain että mitä jos joku kutsuu koko luokan niin tarkoittaako se että tämän on mentävä sitten kaikkien juhliin?

En mä ainakaan muista kenen synttäreillä lapset on ollu tai keneltä ovat saaneet kutsuja tai ketkä eivät tulleet heidän synttäreille.

Eli siis meidän lapset kutsuu ne ketkä haluaa, ei niitä keiltä ovat saaneet kutsuja tai kenen synttäreillä ovat olleet.

Mun mielestä synttäreille kutsutaan ne ketä halutaan, ja lapsi käy ite niillä synttäreillä mihin on saanu kutsun ja mihin pääsee. Tiätty tossa tulee vastavuoroisuutta, kun kaverit kutsuu toisiaan. Ei mulle oo ees tullu mieleen, että eväisin lapselta menon niille synttäreille, joiden sankari ei oo ollu meidän mukulan pileissä.

No ei oikein pelitä äitis idea mun mielestä. ja jos tarkoitit että lapses synttärit on tämän viikon pe niin mun mielestä aika viime tingassa oot kutsun laittanu. Mulla on tapana laitta kaks viikkoa etukäteen vähintään että porukat pystyy mahdollisesti järkkäämään menojaan niin että kaverit pääsee juhliin.

Asutaan kyllä maalla mut kuitenkin mun mielestä saa se synttärisankari päättää et ketä kutsuu ja ketä ei. Eli en pidä kirjaa ketä meillä käyny synttäreillä ja keneltä lapset saa kutsuja.

näin minäkin vähän ajattelin että millä sitä kalenteria pitämään kenen synttäreillä kukakin on käynyt. Poika unohti ne viikko sitten viedä :/ kun oli tuo syysloma tässä välissä niin siksi nyt vasta tänään toimitti ne perille.

no minusta kutsut jaettiin ajoissa. Meijän lasten kaverit osa tuo kutsut vasta edellisenä päivänä. Siinä tulee vähä kiire järkätä menoja/lahjoja. Meillä lapset menee synttäreille joille ovat kutsun saaneet. On sitten kutsuja ollut tai ei meidän lapsen synttäreillä. Nyt pojan kohdalla tuli poikkeus, ku synttäreitä sattu kolmelle illalla peräkkäin. Kaksi kutsujaa on ollut meillä aina synttäreillä niin tämän kolmannen kaverin (on aina kutsuttu,mutta ei oo tullut) synttäreille sitten jo "kielsin" menemästä.

Yhteistyössä