kaverit ei voi lähteä shoppailee ku ei saa lapsia hoitoon :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täh??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täh??

Vieras
Ei kuulema voi lähteä käymää kaupoilla ku lapsi joko huutaa rattaissa tai jos päästää kävelemään ni tuhoo koko kaupan. Mitä ihmettä. Mulla on kolme (3!) tällasta kaveria. Niinku mitä ihmettä? Kyllä mun kaksivuotias osaa kävellä ja käyttäytyä. Rattaissa jos on (harvemmin nykyää) ni istuu ihan nätisti.

Tänää olin yhen kaverin kanssa joka nipotti ihan sikana, eikä lapset (tai ainakaan hänen lapsi) saaneet koskea mihinkään tavaroihin edes leluosastolla. En minäkää mihinkään astiakauppaan lastani päästä, mutta kyllä hän saa nätisti katsoa tavaroita omassakin kädessä, katsonhan minäkin. Tyttö tutkii esineitä ja laittaa ne sitten huolellisesti takaisin. En toki sitä yksin päästä röhnyämään joka nurkkaa, mutta en ymmärrö miksi ei pientökin lasta voi opettaa käsittelemään esineitä kauniisti ja KÄYTTÄYTYMÄÄN niin, että sen voi viedö julkisille paikoille. :P

Tämän päivän seura ei halunnut päästää lapsia edes kaupan leikkipaikalle. Huoh. Taidan käydä tytön kanssa kahden jatkossa..

Niinno.. Kyllä mäkin johonkin astia- tai leluostoksille voin lasten kanssa lähteä, mutta en vaateostoksille. Jos jotain pitää sovittaa, niin jätänkö ne lapset köytettynä niissä rattaissa sinne sovituskopin ulkopuolelle, koska itse en hirveästi välitä siitä, kun kesken sovituksen pirpana päättää tempaista sovituskopin oven/verhon auki. Toki jos tykkää vilautella julkisilla paikoilla, mutta en saa mitään kicksejä siitä itse.

Heh, naurattaa noin suppea näkemys lapsista:) Ei vissiin ole paljon kokemusta kuin siitä omasta yhdestä murusesta.... Minäkin joskus ihmettelin että miten se lasten nukkumaan laittaminen voi olla niin hankalaa ja eikö vanhemmat osaa hoitaa tuota hommaa. Nyt kun näitä lapsia useampi niin huomannut kuinka jokainen lapsi on niin erilainen, yhdeltä käy yksi ja toisen kanssa joku muu...

No meil lapsi ei viihdy laisinkaan shoppailemas joten menen mieluummin yksin. Saan katsella ja kierrellä rauhas. Ja jos ei ole pakko päästä kauppaan nin jään kotiin mieluummin kuin menen lapsen kanssa. Hän ei viihdy joten minäkään en viihdy. Saa leikkiä leikkipaikoilla ja koskea tavaroihin ja osaa olla nätisti mut jaksaa sen 15min.

Eli oman ja muiden mielenrauhan takia menen kauppaan ilman lasta v

Lapsia on erilaisia. En voi vieläkään mennä aistiyliherkäb 5 vuotiaan kanssa kauppaan. Tai voin, joskus onna toisinaan ei. Jos on herkällä päällä eikä siedä kaupassa oloa ja menee liian levottomaksi. Vaikka olis kuinka hyvin kasvatettu. Eli mieluimmin menen kauppaan ilman, jos pitää saada asioita hoidettua.

No mulla on sitten varmaan tavallista rauhallisempi/kiltimpi lapsi. En tykkää käydä vaateostoksilla muutenkaan, mutta jos jotain sovitan niin istuu sovituskopin penkillä/katselee itseään peilistä.

Täytyy myös muistaa, että on erilaisia lapsia. Ei kaikki jaksa olla kaupoissa vaan vaatii omaa rytmiään. Ja toki riippuu kuinka kauan kaupoissa viettää aikaa. Ei kaksvuotiaalta voi vaatia kovin pitkää kärsivällisyyttä. Omat lapseni on aina mukana kaupassa, eikä se aina oo helppoa siellä tasapainoilla niitten kans. Joskus menee rauhallisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja täh??;28364573:
No mulla on sitten varmaan tavallista rauhallisempi/kiltimpi lapsi. En tykkää käydä vaateostoksilla muutenkaan, mutta jos jotain sovitan niin istuu sovituskopin penkillä/katselee itseään peilistä.

No joo, ilmeisesti sulla sitten on :D En ole tainnut tuollaiseen 3-vuotiaaseen ikinä törmätä, omani nyt taitavat olla vielä hieman energisempiä kuin valtaosa :)

[QUOTE="vieras";28364579]No joo, ilmeisesti sulla sitten on :D En ole tainnut tuollaiseen 3-vuotiaaseen ikinä törmätä, omani nyt taitavat olla vielä hieman energisempiä kuin valtaosa :)[/QUOTE]

Anteeksi, siis 2-vuotiaaseen.

Mua ei ole koskaan kiinnostanut shoppailla lasten kanssa. Miksi taaperoita täytyy raahata ostoksille. Meillä käydään perheenä prismoissa yms mutta muuten en ymmärrä mikä ajanviete se henkkamaukan pukukoppi on lapsille.

lapsia on aika erilaisia.. mulla 2 poikaa, toinen TODELLA villi ja toinen TODELLA tyytymätön mihinkään. Villi tapaus säntäilee pitkin kauppaa ja menee piiloon vaaterekkien alle jne ei mitään pahaa tarkota noilla tempuilla mutta onhan se lapsesta hauskaa ja jännää juoksennella uusissa paikoissa, huoh. Pienempi kitisee KOKOAJAN jos ei saa olla sylissä tms, ja vapaasti ei voi päästää kävelemään koska on vasta pieni ja alkaa juosta ihan eri suuntiin jne. Eli en todellakaan lähde shoppailemaan heidän kanssaan jos ei ole aivan pakko, yleensä otan sen mukaan jolle on jotain ostettava (vaatetta) jota ei voi ottaa esim kotiin sovitettavaksi.. Katsos ihmiset ovat erilaisia :)

[QUOTE="jooo";28364585] mutta muuten en ymmärrä mikä ajanviete se henkkamaukan pukukoppi on lapsille.[/QUOTE]

ei mikään. Mutta itse oon päättänyt, että raahaan ne muksut myös sinne jos mulla on asiaa sinne. Kyllä heidänkin täytyy oppia, että välillä hoidetaan aikuisten asioita. Ihan normaalia elämää sekin vaan on.

Mulla on kolme lasta. Kahden kanssa shoppailu päättyy usein katastrofiiin. Yhden kanssa se on hauskaa ja mielelläni otan hänet mukaani. Nuo kaksi jätän ennemmin kotiin, hyvä kun välttämättömille kengänsovitus ostoksill eotan mukaan...

Lapsia on niin erilaisa. Jopa saman perheen sisällä. Huvittavinta on, että mun nuorimmat on kaksosia. Toinen kaksosista siis viihtyy shoppailemassa, toinen inhoaa ylikaiken. Samalla tavalla noita on pienestä pitäen kaupoilla käytetty ja kasvattaa yritetty. Luonne ja temperamentti se on mikä ratkaisee :)

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija

Yhteistyössä