Kaverit kaikkoaa ennen kuin kerkeää tutustumaan kunnolla edes,syy alkaa selviämään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mirror:
:laugh: :laugh: :laugh:

jotenkin nyt ap luulen että se kaverittomuutesi johtuu jostain ihan muusta... :whistle:

Minuakin epäilyttää. Minulla on ystäviä ja kavereita paljon, vaikka täyskestoilen lasteni ja itseni kanssa, teen lasten ruoat itse, ja imetän taaperoa.

eiköhän se vastaus tuossa jo ollutkin: eli etsit samanhenkistä ihmistä ja nämä tuttavuudet eivät ole olleet samanhenkisiä:) äidit eivät halua (siis minäkään en haluaisi) kuulla siitä, miten toiset jaksavat kestoilla ja tehdä ruuat itse vaan tuntevat huonommuutta - halusit tai et. eli ihmiset hakeutuvat samanhenkisten seuraan:)

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Luulottelua:
Siis käytät kesto-kuukautissuojia? Mitä ihmettä sillä on tekemistä sun kavereiden kanssa??? Ei ainakaan mun kaverit oo kiinnostunu käytänkö tamppooneja vai siteitä.

jospa ap:n kesto-kk-suojat haiskahtaa niin pahalle etteivät viitsi tulla toiste? tai sit ap kuivattaa ne tahraiset suojat keittiössä pyykkinarulla.

No voi olla, että jos ekalla tai tokalla tapaamisella alkaa tehdä selkoa minkälaisia menkkarättejä käyttää, voi jäädä seuraavat kahvipöytäkeskustelut väliin.

Ei nimittäin ole ainakaan omalle kohdalle sattunut vuosienkaan pituisten ystävyyssuhteiden aikana luontevasti tällaiset kaverin kanssa puheeksi.

Niin että jos todella kaikki ap:n viestissä mainitut asiat on vieraille tiedotettu ihan parin tapaamiskerran aikana, niin en ihmettele.
Kuka ehtii kertoa itsestään kaiken tuon noin nopeasti?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ehkä se kaverittomuus johtuu sitten siitä että sitä samanhenkistä ihmistä ei ole vielä löytynyt.

Minun ystäväpiirissäni ei ole montakaan kestoilijaa. Jotkut imettävät pitkään, jotkut pulloruokkivat, jotkut vannovat valmispilttien nimeen ja toiset tekevät itse soseet, kolmas syöttää sormiruokaa.

Siis vaikka käytän pamppersia ja syötän kaupan ruokaa lapsilleni niin sun pointtis uppos.. Voin hyvin kuvitella esimerkiksi seuraavan tilanteen:
Mammakerho kokoontuu ja mammat alkaa jutusteleen:
" Meiän Ernolle ei oikein taida noi muumivaipat sopia ku punottaa niin!"
Siihen sitten mamma 2 että:
"Juu ne on ihan huonoja, falskaa meidän Irmalla ikävästi."
Mamma kolmonen ehdottaa:
" Meidän Tarmo käyttää liberoo ja se on toiminut!"
Mamma nelonen taas puolustaa pamppersia ja sitten tulee Liisa ja sanoo:
" Meillä noi kestovaipat käytössä ja hyvin pelaa"
Siinä nousee muilla karvat pystyyn ja ei olla ton yhen kavereita

eipä mua haittais vaikka mun uusi kaveri kestoilis ja tekis itse kaikki ruoat vauvalle ja olis hienoja pensaita sun muita pihassa.

mulla on oma elämä. meillä tehdään osa ruoista ite mut en kestoile, ei jää aikaa.

tunnen itteni mun omille lapsille parhaaks äidiks.

kyl mun mielestä se ystävyys vaatii hieman samanlaista ajatustapaa ja silleen.

ja kyl mä mun parhaimpien ystävien kans pystyn puhuun ihan mistä vaan vaikka niistä menkkaräteistä, niinku joku sano. :)

Alkuperäinen kirjoittaja www:
Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Mulla sama ongelma mut syytä en ole vielä selvittäny. Ehkä ne täällä kävijät on tajunnu et mä uskon Jumalaan ja se onki sit liikaa?

Mulle sun tekemiset ei olis lainkaan ongelma.

Toi voisi olla kyllä mulle ongelma, jos teillä lojuisi raamattuja joka paikassa ja niitä herätysväen lehtiä. Sori vaan.

meillä on kaks raamattua kirjahyllyssä ja pari lasten omaa niiden hyllyissä. herätyslehtiä ei ole, olen ihan perus luterilainen. mut joo, saa se olla liikaa, toisaalta mä ymmärrän niitä jotka mua vieroksuu.

Alkuperäinen kirjoittaja TAJUSIN:
Siis vaikka käytän pamppersia ja syötän kaupan ruokaa lapsilleni niin sun pointtis uppos.. Voin hyvin kuvitella esimerkiksi seuraavan tilanteen:
Mamma kolmonen ehdottaa:

Just niin, tuota olen miettinyt että pitäs olla vaan hiljaa koska jos noin uskaltautuu sanomaan niin ne katseet muilta on ihan karseita, saanko kysyä että MIKSI? miksi tuohon keskusteluun ei saa osallistua? pitää olla vain hiljaa

Se, että et puhuu pahaa kestäkään luo ehkä kuvitelman ettet ole avoin ja rehellinen tai ettei sinulla ole mielipiteitä. Se että puhuu paskaa (epätotuuksia) ja omia olettamuksiaan muista on todellakin karkottavaa. Se että puhuu vain omista lapsistaan ja omista vaipoistaan etc on kyllä liikamäärin epäkiinnostavaa. Se että kehuu omaa täydellisyyttään karkottaa kyllä ihmiset.

Itse olen hakenut samanhenkistä seuraa koko elämäni. Olisi kiva jos olisi joku kaveri jolla olisi sekä työ että lapset tärkeitä ja se kodin puunaus ei niinkään. Joka haluaisi harrastaa minun ja lasten kanssa päivisin erilaisia asioita, kuten puistoissa käyntiä, metsäretkiä, pulkkamäkiä, luisteluretkiä, luontopolkuja, joskus hoploppia, kahvilassa herkuttelua, uimassa käyntiä, mutta ei ole..ei ole sellaista löytynyt näihin touhuihin. Itse olen energinen ja tykkään liiikkua eri paikoissa. Kyläilijöitä ja kerhotuttuja sentään on :), onneksi!

Mamma kolmonen ehdottaa:

Miksi karvat nousee pystyyn kestoilijan kohdalla, mutta ei Tarmon äidin kohdalla joka käyttää Liberoita?!?! :O

Mulla sama ongelma mut syytä en ole vielä selvittäny. Ehkä ne täällä kävijät on tajunnu et mä uskon Jumalaan ja se onki sit liikaa?

Toi voisi olla kyllä mulle ongelma, jos teillä lojuisi raamattuja joka paikassa ja niitä herätysväen lehtiä. Sori vaan.

Kerroppas mitä on herätysväen lehdet?

No en kyllä oikein jaksa uskoa että mm kestoilu karkottaisi muut äidit kaveripiiristä. Oletko ajatellut ehkä näillä äideillä ei vaan ole ollut paljoakaan yhteistä kanssasi? Itse en ainakaan jaksa pitää yllä kaverisuhteita jotka eivät tunnu luontevilta. Mielummin sitä on ihmisten seurassa jotka ovat edes jollain tasolla samalla aaltopituudella. Kaikkien ihmisten seurassa kun ei vaan ole "kotoinen" olo.

Mamma kolmonen ehdottaa:

Just niin, tuota olen miettinyt että pitäs olla vaan hiljaa koska jos noin uskaltautuu sanomaan niin ne katseet muilta on ihan karseita, saanko kysyä että MIKSI? miksi tuohon keskusteluun ei saa osallistua? pitää olla vain hiljaa

Meillä kestoiltiin vuosia, ja kyllä osallistuin vaippakeskusteluihin siinä missä muutkin. Koskaan en saanut osakseni karseita katseita. Vaan ihan asiallista keskustelua kestovaipoista olen käynyt muiden äitien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja outoa:
Mamma kolmonen ehdottaa:

Miksi karvat nousee pystyyn kestoilijan kohdalla, mutta ei Tarmon äidin kohdalla joka käyttää Liberoita?!?! :O

tässäpä tulikin sit hassu kommentti minkä takia uskosin et sulta karkkois kaverit niiden vaippajuttujen takia.
eli sinä kestoilija pidät itseäsi parempana kuin liberoita käyttävät..
huh huh.

kyl mulle ainaski o ihan sama mitä vaippoja kukin käyttää, miten se ystävyyteen liittyy..
tuollaiset kuulostavat jotenkin että pitävät itseään niinä täydellisinä äiteinä ja paprempana kuin muut jonku vaippajutun takia esim.
eiköhän se äitiys ole kaikkea muutakin!
ja yleensä kuka äiti haluaa kilpailla ystävänsä kanssa paremmuudesta. kyllä mäkin sellaiset ystävät jättäisin jo jos siihen pisteeseen menis, et pitäis aina kommentoida oma vastauksensa et mä teenikin toisin kuin sä, tarkoittaen sitä sillain.

Alkuperäinen kirjoittaja Miranda83:
Mamma kolmonen ehdottaa:

tässäpä tulikin sit hassu kommentti minkä takia uskosin et sulta karkkois kaverit niiden vaippajuttujen takia.
huh huh.

kyl mulle ainaski o ihan sama mitä vaippoja kukin käyttää, miten se ystävyyteen liittyy..
tuollaiset kuulostavat jotenkin että pitävät itseään niinä täydellisinä äiteinä ja paprempana kuin muut jonku vaippajutun takia esim.
ja yleensä kuka äiti haluaa kilpailla ystävänsä kanssa paremmuudesta. kyllä mäkin sellaiset ystävät jättäisin jo jos siihen pisteeseen menis, et pitäis aina kommentoida oma vastauksensa et mä teenikin toisin kuin sä, tarkoittaen sitä sillain.

En ole kestoilija mutta ihmettelen miksi Muumivaippoja käyttävät ei suutu Liberoa tyytyväisenä käyttävän kommentista mutta tyytyväisen kestoilijan kommentti suututtaa. On se aika outoa jos ei voi kertoa mitä vaippaa käyttää ja onko tyytyväinen, kun muut ajattelee että tuo pitää itseään täydellisenä tms!

En pidä seläntakana puhumisesta =/ , muuten voisinkin juoruta ja puhua paskaa. Siitä tulee ihan kamala olo jos jota kuta haukkuu ehkä jopa sitten syyttä. Mielummin olen yksikseni jos ilman tuollaista kuraa ei kaveria enää suomesta saa.

Kyllä musta tuntuu, että syy kaverittomuuteesi on ihan jossain muussa kuin kestoilussa. Ainakaan mua henkilökohtaisesti ei voisi vähempää kiinnostaa, millaisia vaippoja muut äidit muksuillaan pitävät. Tai vaikka vääntäisivät soseensa ihan alusta loppuun itse, aivan sama mulle.

Ehkä sulla kuitenkin on jonkunlainen ylemmyydentuntoinen suhtautuminen muihin, vaikket itse sitä huomaisikaan. Jo tuo sun ajatus, ettet voi muiden kanssa puhua asioista, kertoo siitä. Mikset voisi puhua, ihan outo ajatus. Mietipä vielä itse suhtautumistasi muihin, ennenkuin alat kaikkia muita syyttämään. Nimittäin jos useampi ihminen ei halua pitää yhteyttä, kannattaa yleensä katsoa peiliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Miranda83:
Mamma kolmonen ehdottaa:

huh huh.

En ole kestoilija mutta ihmettelen miksi Muumivaippoja käyttävät ei suutu Liberoa tyytyväisenä käyttävän kommentista mutta tyytyväisen kestoilijan kommentti suututtaa. On se aika outoa jos ei voi kertoa mitä vaippaa käyttää ja onko tyytyväinen, kun muut ajattelee että tuo pitää itseään täydellisenä tms!

et nyt tajunnut mun kommenttia, ehkä tajusin sunkin sit toisin.
kyl mä voin puhua kaikesta ystävien kans niinkuin sanoin mut jos joku ottaa herneen nenään et käytän muumeja tai liberoita, niin on se kumma.
toi kommentti mihin kommentoin, oli ihan samanlainen et:
mieluummin nousis karvat pystyyn tarmon äidin kohdalla kuka Ei käytä kestoja vaan liberoja. eli arvostelulta kuulosti myös tuo.

Mut hei meil on käytetty myös jotain ihme bombey-vai mitä lienee vaippojakin joskus kun lähikaupas ei ollu liberoita, ja mulle se oli ihan sama.

meen katsoon nyt täydellisiä naisia :) vaikka nekään ei oikeesti oo täydellisiä :)

Mäkään en ole äitipiireistä juuri kavereita löytänyt.
Aikani etsin uudella paikkakunnalla äitikavereita, mutta nyttemmin olen löytänyt kaverini ihan toisenlaisista ympyröistä. Osa saattaa olla äitejä tai isiä, mutta vanhemmuus ei ole kaveruutemme perusta.
Ehkä en ole äitikaverityyppiä, mua ei pätkääkään kiinnosta kenenkään vaipat, soseet tai kuukautissuojat.

En kyllä mitenkään usko että nuo mainitsemasi syyt ovat ne miksi ihmiset kaikkoaa. Ehkä vain yksinkertaisesti et ole vielä tavannut sellaisia ystäväehdokkaita joiden kanssa kemiat menee täysin kohdalleen. Ystävien löytäminen ei ole helppoa, vaikka olisikin ihan mukava ihminen.

Niin, ja jos tekee monet asiat eri tavalla kuin suurin osa ihmisistä, on ehkä helpointa tulla toimeen samoin ajattelevien kanssa. Nuo mainitsemasi asiat kuten kestoilu, lastenruokien itsetekeminen tms. ovat kuitenkin nykyään tosi yleisiä, ainakin täällä pk-seudulla, muusta Suomesta en tiedä.

Itse olen muuten löytänyt aika monta kivaa äitikaveria täältä kaksplussalta. :heart: Esim. oman ilmoituksen laittaminen tuonne Tapaillaan-palstalle on hyvä tapa löytää samanhenkisiä ystäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kerroppas mitä on herätysväen lehdet?

No en mä niiden lehtien nimiä tiedä :-) Ne on niitä, mitä ne käännyttäjät tyrkyttää ovenraosta, jos erehtyy avaamaan.

Olen Suzyannen kanssa samoilla linjoilla. Ei luulisi olevan mahdotonta löytää tuonhenkisiä äitejä. Mutta onko se sitten sinulle itsellesi tärkeää? Entä ovatko nämä kaikonneet ihmiset olleet sellaisia, joiden kanssa olisit itse halunnut tosiystävyyttä?

Tällä palstallakin jotkut kuulemma ystävystyvät...

Onkohan ap enää lukemassa tätä ketjua?

Yhteistyössä