kävin äitiyspolilla ja nyt on melko järkyttynyt sekä levoton fiilis ...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SyysYö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
keskityn nyt siihen, että vauva kasvaa normaalisti & liikkuu kovasti :) jos/kun ongelmia tulee, niihin on vielä pari kuukautta. risteillylle sain luvan lähteä, "kunhan en kovasti ryyppää" :D (huumorintajuinen lääkäri) & menen ennen toukokuuta.
miula kun on vielä kaksi laskettua aikaakin , 5.6 & 31.5 ... ensimmäisen laski lääkäri päivystyksessä, kun ihan alussa epäiltiin kohdun ulkopuolista raskautta ja jälkimmäisen taas neuvolan terkka. itse uskon, että syntyy kesäkuun puolella anyway

Viimeksi muokattu:
Millä perusteella seksi kiellettiin? Ei ainakaan minkään käypähoitosuosituksen mukana sit oo mitään syytä kieltääkään (eikä elämää rajoittaamuutenkaan) JOS ei ole vuotoja eikä supistuksia. Mullakin on ollut kerran etinen istukka (eli kohdun suun päällä) ja oli vielä rv 35 osittain. rv 38 oli siirtynyt muutaman millin päähän reunastaj asain sit synnyttää alakautta. Muutenkaan en rajoittanut elämää missään vaiheessa. Ainut "sääntö" oli että piti lähteä synnärille heti kun synnytys käynnistyy, koska verenvuodon riski oli vähän suurempi.

Btw. missä sairaalassa käyt? Ei kovin asiantuntijoilta kuulosta nuo lekurit.

Tuosta raskausmyrkytyksestä: minulla oli ekan lapsen kohdalla aika kriittiset paikat ja huoli tietysti seuraavissa raskauksissa niin itsellä kuin neuvolallakin kova. Ihanan neuvolan terkan kanssa yksissä tuumin päädyttiin siihen, että toisessa ja kolmannessa raskaudessa sain kotiin verenpainemittarin ja pissatikkuja. Seurasin siis tilannetta kotona päivittäin, eikä tarvinnut alvariinsa juosta neuvolassa (olisin muuten joutunut käymään siellä ihan koko ajan). Seurasivat kyllä polilla tiuhempaan (ekassa oli vähän kaikenlaista muutakin häikkää), mutta ei ihan joka viikko kuitenkaan tarvinnut sielläkään juosta:)

Nou hätä.

Mullakin on kahteen kertaan ollut istukka kohdunsuulla eikä siitä ole aiheutunut muuta kuin ylimääräisiä ultria. Viimeksi oli istukkaa myös vähän edessä ja takana ja kohdunsuulla, mutta kyllä se siitä meni. Kunhan ei ala verta vuotamaan. Sitten oot varovainen. Jos tulee paljon niin piipaa-autoa soittelemaan...

Tuosta raskausmyrkytyksestä: minulla oli ekan lapsen kohdalla aika kriittiset paikat ja huoli tietysti seuraavissa raskauksissa niin itsellä kuin neuvolallakin kova. Ihanan neuvolan terkan kanssa yksissä tuumin päädyttiin siihen, että toisessa ja kolmannessa raskaudessa sain kotiin verenpainemittarin ja pissatikkuja. Seurasin siis tilannetta kotona päivittäin, eikä tarvinnut alvariinsa juosta neuvolassa (olisin muuten joutunut käymään siellä ihan koko ajan). Seurasivat kyllä polilla tiuhempaan (ekassa oli vähän kaikenlaista muutakin häikkää), mutta ei ihan joka viikko kuitenkaan tarvinnut sielläkään juosta:)

Eilen juuri itse kävin äitiyspolilla (rv39) seurannassa päänsäryn vuoksi, esikoisen kohdalla kun vaivana oli juurikin raskausmyrkytys... Eilen lääkäri sitten totesi kun kaikki oli enemmän tai vähemmän kunnossa, että myrkytys onkin enemmän ENSISYNNYTTÄJIEN ongelma, eikä kuulemma lainkaan niin yleinen seuraavissa raskauksissa. Kukaan muu kuullut samaa, itselle tämä oli uusi tieto?

Minulla oli istuuka kohdinsuun edessa koko raskauden, ja vaikka seksiä ei kielletty, aiheutti se järkyttävät supistukset tunneiksi seksin jällkeen aina viikoilta 25 eteenpäin. Olin moneen kertaan sitten polilla ja oosastolla niden takia, viikolla 32 jo synnytyssalissa mutta saivat pysähtymään sitten kuitenkin.

No seksiä en sitten itse enää juuri halunnut harrastaa.

Viikolla 36 menis ensin lapsivesi, lähdimme sairaalaan ja siellä alkoi kova verenvuoto, leikattiin kiireellisenä . Verta ehdin menettää "vain" pari litraa, onneksi olimme jo valmiiksi sairaalassa.

Yhteistyössä