Kävin eilen hammaslääkärin päivystyksessä ja lääkäri lähetti mut kotiin ilman että hoiti mitenkään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Menin siis päivystykseen hammassäryn vuoksi, joka on kestäny viikon verran...hammas vihloo myös kuumalle ja kylmälle. Muuten kaikki tulehduksen oireet, paitsi ettei ole koputusarka.

Särky on sellaista että välillä särkee niin kovaa että pitää ottaa särkylääke, välillä vaan sellasta pientä jomotusta ja välillä ei särje yhtään. No eilen aamulla särki ja varasin ajan päivystykseen, kun sitten menin paikan päälle särky oli vähän hellittäny, erehdyin mainitsemaan siitä ja tästäkös lääkäri repes, että hän ei voi hoitaa, jos en ole mistään kipeä. Kerroin että on särkyä ja että missä hampaassa jne. mutta se että ei sillä hetkellä ollutkaan niin se riitti etten saanut hoitoa.

Nyt olen eilen illalla ja tänään hetki sitten joutunu ottamaan buranaa tähän särkyyn. Lääkäri käski odotella siihen asti kun minulla on aika varattuna eli kuukauden päähän, sanoi vaan että syö sitten särkylääkettä jos särkee.

Jos oot viikon ootellu sen kivun kanssa ennen kun meet, niin ei oo päivystysasia. Varsinkin jos ei es koko aikaa särje ja täytyy erikseen mainita että ihan buranan jouduit ottaan. Varaa aika. Julkisella toi nyt vaan menee noin, siellä on jengia jonossa enemmän kun laki sallii, kirjaimellisesti.

Ja jos halut heti-än-yy-tee-nyt lekurille niin mee yksityiselle.

minulle kävi kerran siten että kovasti rupesi särkemään hammasta, seuraavana päivänä kävin hammaspäivystyksessä ja lääkäri vain sanoi että minulla on purentavika ja hio vähän hampaita. aika oli jo varattuna toiselle lääkärille mutta sinne oli muutama viikko aikaa. pari päivää kipeää pidin ja soitin uudestaan, toinen lääkäri päivysti, ja kappas kappas, hampaasta löytyi todella paha juureen asti ulottuva reikä....se siitä purentaviasta...

Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
Kunnallisessako kävit? Ei meilläkään saa päivystys aikoja jos pärjää särkylääkkeillä.

No onko sekään sitten hyvä, että joutuu buranaa ottamaan vielä seuraavan kuukauden eteenpäin joka päivä 2x2 tablettia. Tai jos siellä hampaassa onkin tulehdus ja se pahenee koko ajan kun ei hoideta...kuinka paljon se vois ehtiä pahenemaan kuukauden aikana?

Se hammas on siis jo paikattu, mutta silti särkee. Reikäkään ei kuulemma ollut syvä, vaan ennemmin laajalla alueella pinnassa.

Alkuperäinen kirjoittaja hannele:
minulle kävi kerran siten että kovasti rupesi särkemään hammasta, seuraavana päivänä kävin hammaspäivystyksessä ja lääkäri vain sanoi että minulla on purentavika ja hio vähän hampaita. aika oli jo varattuna toiselle lääkärille mutta sinne oli muutama viikko aikaa. pari päivää kipeää pidin ja soitin uudestaan, toinen lääkäri päivysti, ja kappas kappas, hampaasta löytyi todella paha juureen asti ulottuva reikä....se siitä purentaviasta...

Jostain purentaviasta se eilinen lääkärikin puhui, mutta sanoin ettei se ole ennenkään vaivannu, niin tuskin johtuu siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
Kunnallisessako kävit? Ei meilläkään saa päivystys aikoja jos pärjää särkylääkkeillä.

No onko sekään sitten hyvä, että joutuu buranaa ottamaan vielä seuraavan kuukauden eteenpäin joka päivä 2x2 tablettia. Tai jos siellä hampaassa onkin tulehdus ja se pahenee koko ajan kun ei hoideta...kuinka paljon se vois ehtiä pahenemaan kuukauden aikana?

Se hammas on siis jo paikattu, mutta silti särkee. Reikäkään ei kuulemma ollut syvä, vaan ennemmin laajalla alueella pinnassa.

Ientulehdus voi olla, ei välttis ees reikä.

Oletko kokeillut onko hammastahnoista apua? Sensodyne vai mikä se merkki olikaan, jota on mainostettu ien-ongelmiin. Ientulehdukset ovat ikäviä ja ainakin itsellä ne ovat aiheuttaneet ikävää hammassärkyä. Reiät eivät ole koskaan aiheuttaneet kipuja, vaan aina on ollut kyse ien-ongelmista

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä soittaisin päivystykseen ja sanoisin ettei särkylääke auta enää. En todellakaan suostuis kuukautta syömään ibuprofeinia, ei oo kauheen terveellistä!

Soitan maanantaina tohon missä "oma" hammaslääkäri on, siellä on särkypäivystys tiistaina, jos sais siihen ajan...kun ei tuolla pääterveysasemalla piitattu.

Yhteistyössä