Kävin ekaa kertaa lastenvaatekirppiksellä ja voi luoja......

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huh huh"

Vieras
.....mitä rytkyjä myytiin ja aivan törkeään hintaan. Osa vaatteista oli niin kulahtaneita ja värinsä ja muotonsa menettäneitä, että hyväksyisin ne enää lattiaräteiksi, ihan oikeasti. Ja sit esim. yhdestä sellaisesta paidasta pyydettiin 3,5 €. Ja se oli joku perus Anttilan paita. Mä en edes kehtais viedä myyntiin sellaisia vaatteita, saati pyytää jotain väliltä 3-10 € kappale. Lähdin sit tosissaan tyhjin käsin.

Taidan myydä mun lastenvaatteita huutiksessa aivan pilkkahintaan sit näköjään, kelpuutan myyntiin vain tosi hyvät vaatteet ja silti kuvaukseen olen kirjoittanu, että "normaalia pesunukkaa", vaikka sitä noissa meidän vaatteissa ei näköjään edes ole, mä olen vain niin tarkka vaatteiden kunnosta. No olen saanukkin palautteita, että vaatteet on älyttömän hyviä kuvaukseen verrattuna. Taidanpa nostaa hintojani....

Mä olen huomannut saman jo kauan aikaa sit! Siksi ostan kaikki uutena. Ja olen myös ehdottoman tarkka omieni vaatteista ja multa saa erinomaisia vaatteita halvalla! :)

Me kierrettiin tänään monella kirppiksellä, ja monessa pöydässä tein saman havainnon kuin ap. Ihmiset pyytävät sikamaisia hintoja lattiaräteistä! Likaisia, jopa rikkinäisiä vaatteita roikkui monessa pöydässä... :x Puhumattakaan ylihintaisista.

Mutta onneksi kohdalle osui pari pöytää, jossa ihania vaatteita tosi halvalla, mä ostin ISON kassillisen vaatetta, ja makso 25e. Sisälsi sentäs uutta vastaavan toppahaalarin (10e) sekä kolme teletappia (1e/kpl)... Joillain on hinnat kohdallaan ja hyvää tavaraa myynnissä.

Toki siellä joukossa on aina kakkaa, mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että useimmilla kirppiksilllä on myynnissä myös hyvää tavaraa. Välillä enemmän ja välillä vähemmän :)

Omat kirppisostoni löytyvät blogistani ja uusimmassa postauksessakin vaatteet sukkiksia ja fleecehupparia (joka nyppyyntyy aina jo yhdessä pesussa) lukuunottamatta olivat kyllä niin siistejä, että lieköhän niitä montaa kertaa edes käytetty.

Chef shoppaa osa 2

Moni asia vaikuttaa siihen, että minkäkuntoista tavaraa kirppikseltä löytää, mutta en mä kaikkia kirppiksiä lähtis maanrakoon ihan hevillä haukkumaan. Ei tule omalla kohdallani mieleen kuin yksi kirppis josta en ole mitään löytänyt ja kirppiksiä olen kuitenkin kierrellyt kymmeniä :)

Yllättävän paljonhan niitä ylihinnoiteltuja rytkyjä tulee vastaan mutta en ole vielä sellaisella kirpparilla käynyt jossa kaikki olisi sellaista. Jos on montakymmentä pöytää niin yleensä sekaan mahtuu useampi sellainen myyjä joilla on hinta-laatusuhde kohdillaan. Itse karsin kaikki risat, tahraiset ja kulahtaneet pois ennen myyntiin vientiä koska yksikin ala-arvoinen vaate voi johtaa ainakin omalla kohdalla siihen että en viitsi katsoa enää koko pöydästä mitään.

• Tykkää
Reactions: chef
paskasten vaatteiden myyjiä löytyy sekä huutiksesta että kirpparilta. ainut ero on että kirpparilla pääsee ite syynäämään ne vaatteet ja ottaa sitten ne mitkä kelpuuttaa. kirpputoreilla on aina myös huonoa tavaraa myynnissä, ongelma tahtoo olla se että hyvä tavara viedään käsistä ja ne nuhruset seisoo siellä viikosta toiseen. sen takia ei yhden kerran perusteella paljon kannata vetää johtopäätöksiä.

• Tykkää
Hitsi, tässähän alkaa syyhyttää että pitäisi ottaa taas itsellekin kirpparipöytä ;) Viime kesänä oli kahden viikon saldo rapiat 500 euroa joten kyllä siellä ainakin kauppa käy kunhan jättää ne rätit pois kyydistä.

• Tykkää
no on siellä hyviäkin vaatteita, ei tarvii yleistää että kaikki olis huonoja. sitä mäkään en ymmärrä, miten joku voi viedä sinne vaatteen, josta on polvet puhki, tai kaulus imeskelty pilalle ja pyytää jopa useata euroa. näitä mä en anakaan huolisi edes ilmaiseksi

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24404461:
no on siellä hyviäkin vaatteita, ei tarvii yleistää että kaikki olis huonoja. sitä mäkään en ymmärrä, miten joku voi viedä sinne vaatteen, josta on polvet puhki, tai kaulus imeskelty pilalle ja pyytää jopa useata euroa. näitä mä en anakaan huolisi edes ilmaiseksi

Mä en jaksa uskoa, että moiset rätit oikeasti myy.

Joskus kysyin kirppiksen pitäjältä että minkämoisia tilejä ihmiset tekee ja toiset sai viikosta kympin käteen, toiset sai useamman satkut. Eli kyllä se paljon vaikuttaa, jotta minkäkuntoista tavaraa myy.

Toki siellä joukossa on aina kakkaa, mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että useimmilla kirppiksilllä on myynnissä myös hyvää tavaraa. Välillä enemmän ja välillä vähemmän :)

Omat kirppisostoni löytyvät blogistani ja uusimmassa postauksessakin vaatteet sukkiksia ja fleecehupparia (joka nyppyyntyy aina jo yhdessä pesussa) lukuunottamatta olivat kyllä niin siistejä, että lieköhän niitä montaa kertaa edes käytetty.

Chef shoppaa osa 2

Moni asia vaikuttaa siihen, että minkäkuntoista tavaraa kirppikseltä löytää, mutta en mä kaikkia kirppiksiä lähtis maanrakoon ihan hevillä haukkumaan. Ei tule omalla kohdallani mieleen kuin yksi kirppis josta en ole mitään löytänyt ja kirppiksiä olen kuitenkin kierrellyt kymmeniä :)

Kävin kurkkaa blogiasi. Alun vaatteet oli siellä mun käymällä kirppiksellä about 6-8 e kappale. Halvalla olet löytäny

Siis siellä oli niin paljon huonokuntoisia vaatteita, että en ottais niitä edes ilmatteeks. Räteistä pyydetään useita euroja, täysin kuluneita (ja nyt tiedän mitä tarkoittaa muotonsa menettänyt) siis aivan törkeässä kunnossa olevia, tahroja useissa, rikki kuluneita jne

[QUOTE="aloittaja";24404479]Kävin kurkkaa blogiasi. Alun vaatteet oli siellä mun käymällä kirppiksellä about 6-8 e kappale. Halvalla olet löytäny[/QUOTE]

Täälläpäin tämä on ihan hormihintaa. Toki jotkut myy kalliimmallakin, mutta toisaalta toiset myy edukkaammin.

Saman huomannut kuin ap. Toisaalta joskus löytää hyviä myyjiä, joilta tulee ostettua enemmänkin. Samoin itse olen myynyt välillä ja ostajina tuntuu olevan paljon samoja henkilöitä. Jotkut jopa kyselleet etukäteen, koska menen myymään. Lasten koot osuvat hyvin ja vaatemaku myös.

Itse puolestani ostin just
-käyttämättömät babykuomat koko 24 10€,
-aivan uudenveroiset Vikingin talvigoret 7,5€ koko 24 (näissä oli se sisäpuolikin vielä sellainen pörröinen, eli ei montaa kertaa ole ollut jalassa)
- samoin uudenveroiset Adidaksen nappikset koko 30 4€
-bamse mekon 86cm 3,50 (tää oli vähän kallis mutta niin söpö et oli pakko :) )

Lisäksi muuta tavaraa. Kaikki oli ihan priimakuntoista tai uutta, joten en sanoisi että pelkkää roskaa myydään kalliilla. Toki on pöytiä jossa myydään huonoa, usein näkee myös että esimerkiksi haalarit tai meandin vaatteet ovat ylihinnoiteltuja kuntoonsa nähden. Silti sellaisessakin pöydässä saattaa olla jotain ostettavaa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Niin ja jäi tosta edellisestä listasta pois villahaalari kokoa 110 cm 4€. Se oli todella hyvä löytö, menee sekä pojalle että tytölle, oli pitänyt kuosinsa hyvin eikä hiukkaakaan nyppyyntynyt! Lahkeensuista näkyi vähäistä kulumaa. Noi villahaalarit on usein reikäisiä tai tosi hiutuneita, joten tähän olen todella tyytyväinen"

Minä ehtisin kiertämään yhtä isompaa kirppistä kaksi käytävää, kun olin saanut jo korin täyteen lastenvaatteita ja kirjoja. Sitten kirppis menikin jo kiinni :D Ties mitä olisin vielä löytänyt.

Huonoa tavaraa on kyllä joukossa paljon, mutta joskus käy tuuri. En kuitenkaan osta ylihintaan mitään, en edes sitä muka käyttämätöntä Tickettiä joka maksaa 70e. Tai Lindexin vauvan hametta, hintaa 10e.

Minä ehtisin kiertämään yhtä isompaa kirppistä kaksi käytävää, kun olin saanut jo korin täyteen lastenvaatteita ja kirjoja. Sitten kirppis menikin jo kiinni :D Ties mitä olisin vielä löytänyt.

Huonoa tavaraa on kyllä joukossa paljon, mutta joskus käy tuuri. En kuitenkaan osta ylihintaan mitään, en edes sitä muka käyttämätöntä Tickettiä joka maksaa 70e. Tai Lindexin vauvan hametta, hintaa 10e.

Nämä mukakäyttämättömät vaatteet onkin melko metkoja. Välillä niihin on ilmestynyt polvikulumaa ja pesunukkaa :whistle:

• Tykkää
Reactions: Oisku
[QUOTE="aloittaja";24404695]siel oli esim. todella kulahtaneet viking kengät 20 e. Itse oisin pyytäny jotain 3 e....[/QUOTE]

Niinpä.
Toiset yrittää rikastua, toiset haluavat vain päästä tavarasta eroon halvoilla hinnoilla :)

Yhteistyössä