Kävin hakees lastani naapurikerrostalosta kaverin luota niin huomasin ilmoitustaululla mielenkiintoisen lapun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Sellanen A4-kokoinen lappu.
Siinä luki näin:
-Huomio lasten vanhemmat! Katsokaa missä lapsenne ulkona leikkivät. Nyt he ovat leikkineet autokatoksessa ja piirtäneen x:n auton kylkeen sormellaan. Niin ei saa tehdä.

Sen alle joku oli kirjoittanu:
-Mun mielestä vanhempien pitäisi kattoa ettei lapset levittele lelujaan pitkin pihaa.

Sen alla taas jonkun toisen kirjoitus:
-Mua taas ärsyttää paljon enemmän parveketupakointi, se pitäis kieltää!

Sen alla taas seuraavan kirjoitus:
-Mitä te lapsia syytätte kun aikuiset ihmiset täällä roskaa pihaa koko ajan!

Sen alla:
-No ei sitä nyt hernettä tarvii nenään vetää jos joku laittaa mielipiteensä!

:laugh:

kommunikointia parhaimmillaan... oisko mahdollisesti taloyhtiön kokous tai joku vastaava avautumistilaisuus hyvä idea? :D

Etkö jatkanut tekstiä mitenkään? Oisit jotain raapustanut... " Eikö sitä voi suoraan sanoa asianosaisille vaan pitää täällä ilmoitustaululla vihjailla..."

Ensimmäinen mielipide on kyllä ihan asiaa. Nimittäin meidän lapset sai päähänsä kirjottaa nimensä naapurin kuraseen autoon, juu sormella ja vähän varmistivat kepillä... Mutta joskus on käyny kans mielessä avautua jollekin aaneloselle alakerran ilmotustaululle ;) Meillä ainakin äänet kiertää, ettei aina tiedä mistä asunnosta äänet kuuluu, esim koiran haukkumiset tai poraaminen (väärään aikaan).

[QUOTE="carelia";25343154]Etkö jatkanut tekstiä mitenkään? Oisit jotain raapustanut... " Eikö sitä voi suoraan sanoa asianosaisille vaan pitää täällä ilmoitustaululla vihjailla..."[/QUOTE]

No siis oisin halunnu kirjottaa alimmaiseksi jotain nasevaa mutta ku mulla ei ollu kynää enkä saanu siihen hätään mistään. Aattelin kyllä että käyn kirjottaas sinne jotain illan pimeinä tunteina kun se talo on tuossa naapurissa :D

Siis ihan turha aloitus juu mutta mua vaan huvittaa naapuritalon asukkaiden tapa hoitaa talon sisäisiä asioita ja onnittelen itseäni siitä että tässä meidän talossa epäkohtiin puututaan muulla tavoin kuin kirjoittelemalla lapulle.

[QUOTE="vieras";25343156]Ensimmäinen mielipide on kyllä ihan asiaa. Nimittäin meidän lapset sai päähänsä kirjottaa nimensä naapurin kuraseen autoon, juu sormella ja vähän varmistivat kepillä... Mutta joskus on käyny kans mielessä avautua jollekin aaneloselle alakerran ilmotustaululle ;) Meillä ainakin äänet kiertää, ettei aina tiedä mistä asunnosta äänet kuuluu, esim koiran haukkumiset tai poraaminen (väärään aikaan).[/QUOTE]

Joo siis on asiaa kyllä tuo että toisten autoihin ei kosketa. Itse oon erittäin ehdoton ja ankara siinä kohtaa. lapsilla ei oo mitään asiaa lähellekään autokatoksia ettei vahingossakaan tapahdu mitään toisten autoille.

Toihan ois kätevää, jokainen vois käydä kertomassa mikä ärsyttää ja toiset osais huomioda naapureita paremmin. Mistähän mä valittasin et saisin tännekki tuommosen lapun.

Toihan ois kätevää, jokainen vois käydä kertomassa mikä ärsyttää ja toiset osais huomioda naapureita paremmin. Mistähän mä valittasin et saisin tännekki tuommosen lapun.

sähän voit keksiä jotain, kirjottaa sen aa neloselle ja kiinnittää taloyhtiön ilmoitustaululle taikka oveen. Ja tietenkin nimettomänä kuten tuossa meidän naapuritalossakin on tehty :D

Tuollainen nimettömänä kirjoittelu on pajon helpompaa kuin yhtiö-yms. kokouksessa suunsa avaaminen.

Meillä naapuri valitti lasten leluista meidän omalla etupihalla muutama vuosi sitten ja sain tiedon tästä isännöitsijän kautta. Kun sitten kyselin naapureilta haittaako heitä meidän lasten lelut etupihalla, niin sitten kukaan ei kuitenkaan tunnustanut mulle suoraan, vaikka osasin kyllä arvata kuka naapuri on valituksen takana, ja sanoinkin suoraan tälle naapurille, että olisi reilumpaa tulla sanomaan päin naamaa asiat, jos joku harmittaa.

Ja kyllähän nyt napurin autoon piirtäminen kiinnnostaa aikuisiakin (varsinkin väärin pysäköityyn autoon), joten miksi ei lapsia.

no en minä ainakaan tiedä kenen lapsia tuossa pihalla pyörii, ...minusta on ihan asiallinen huomautus jonka jokainen voi sitte kotonaan lasten kanssa ottaaa puheeksi, että mitä pihalla saa ja ei saa tehdä.

Tuollainen nimettömänä kirjoittelu on pajon helpompaa kuin yhtiö-yms. kokouksessa suunsa avaaminen.

Meillä naapuri valitti lasten leluista meidän omalla etupihalla muutama vuosi sitten ja sain tiedon tästä isännöitsijän kautta. Kun sitten kyselin naapureilta haittaako heitä meidän lasten lelut etupihalla, niin sitten kukaan ei kuitenkaan tunnustanut mulle suoraan, vaikka osasin kyllä arvata kuka naapuri on valituksen takana, ja sanoinkin suoraan tälle naapurille, että olisi reilumpaa tulla sanomaan päin naamaa asiat, jos joku harmittaa.

Ja kyllähän nyt napurin autoon piirtäminen kiinnnostaa aikuisiakin (varsinkin väärin pysäköityyn autoon), joten miksi ei lapsia.

No kieltämättä tuo on totta. Ei välttämättä, ainakaan kaikki, uskalla sanoa suoraan ääneen mielipidettään. mä oon kuullu vastaavia tapauksia että joku on valittanu jostain asiasta jonkun toisen kautta mut ku suoraa kysyy niin ei uskalleta sanoa mitään. oiskohan niin että kaikki taloyhtiöihin pitäis laittaa tuollainen lappu johon saa nimettömänä kirjoittaa :D jos mä laittaisin meidän talon ilmoitustaululle niin tuliskohan siihen mitään valituksia?? :D *lähtee laittamaan lappua sinne ja kirjoittaa otsikoksi "yleinen valituslappu"*

Yhteistyössä