Kävin kaverin kanssa kaupungilla - tyylinsä kullakin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Molemmilla oli tokaluokkalaiset tytöt mukana. Asutaan korvessa ja täältä matkaa lähimpään kaupunkiin. Mentiin meidän autolla, kun kaveri sanoi et ei uskalla ajaa kaupungissa.
No kierrettiin sit urakalla vaatekauppoja, kun kaveri etti lapsilleen vaatetta. Mulla ei tällä kertaa rahaa ostaa oikein mitään mut kuljettiin kuitenkin mukana. Yhteensä varmaan noin 4 tuntia meni vaatekaupoissa.
Sit käytiin kirppareilla ja parissa liikkeessä mis sisustus juttuja. Kaveri pyyhälsi kyseiset paikat vauhdilla läpi ja aika kärsimättömänä mulle et tule jo. Kirpparin kolusin tyynenä sit kuitenki läpi.
Ja nuo sisustus jutut jäi oikeastaan kattomatta kun kaveri ei niistä mitään tarvinnu.

Jäi vähän harmittamaan. vaatekaupoista etin tytölle paitaa mut ei osunu oikeanlaista kohdalle. Joku ihme välikoko tuolla tytöllä menossa kun ei pienten puolelta mikään mahdu ja isompien puolella liian isoja.
Ja se et ite ostin noille molemmille tytöille jotain pikkujuttuja. Molemmat pääsee tosi harvoin mihinkään joten mun mielestä ei paha jos yhteensä parilla kolmella eurolla saivat jotain ekstraa ja kun olivat jo melko kyllästyneitä välillä noihin kauppoihin. Kaveri vaan tokas joka kerran et en osta.

Mutta siis aika pienellä sai muuten kivan reissun tympimään..

[QUOTE="vieras";22511609]Molemmilla oli tokaluokkalaiset tytöt mukana. Asutaan korvessa ja täältä matkaa lähimpään kaupunkiin. Mentiin meidän autolla, kun kaveri sanoi et ei uskalla ajaa kaupungissa.
No kierrettiin sit urakalla vaatekauppoja, kun kaveri etti lapsilleen vaatetta. Mulla ei tällä kertaa rahaa ostaa oikein mitään mut kuljettiin kuitenkin mukana. Yhteensä varmaan noin 4 tuntia meni vaatekaupoissa.
Sit käytiin kirppareilla ja parissa liikkeessä mis sisustus juttuja. Kaveri pyyhälsi kyseiset paikat vauhdilla läpi ja aika kärsimättömänä mulle et tule jo. Kirpparin kolusin tyynenä sit kuitenki läpi.
Ja nuo sisustus jutut jäi oikeastaan kattomatta kun kaveri ei niistä mitään tarvinnu.

Jäi vähän harmittamaan. vaatekaupoista etin tytölle paitaa mut ei osunu oikeanlaista kohdalle. Joku ihme välikoko tuolla tytöllä menossa kun ei pienten puolelta mikään mahdu ja isompien puolella liian isoja.
Ja se et ite ostin noille molemmille tytöille jotain pikkujuttuja. Molemmat pääsee tosi harvoin mihinkään joten mun mielestä ei paha jos yhteensä parilla kolmella eurolla saivat jotain ekstraa ja kun olivat jo melko kyllästyneitä välillä noihin kauppoihin. Kaveri vaan tokas joka kerran et en osta.

Mutta siis aika pienellä sai muuten kivan reissun tympimään..[/QUOTE]

Öööö, siis sua tympäs kun kaverillas oli varaa ostella mut sulla ei?

Alkuperäinen kirjoittaja häh;22511627:
..siis mikä mättää? Se ettei kaveri ostanut sun lapselle mitään vai se ettet ostanut itsellesi mitään..?

se että kaverin haluamat kaupat koluttiin rauhassa nurkasta nurkkaan vaikka ap:llä ei ollut tarvetta. kaveri ei suostunut käymään ap:n haluamissa kaupoissa. lapset kyllästyivät kaveri ei huomioinut lasten viihtymistä mitenkään vaan asia jäi ap:n kontolle

Mikset mennyt niihin sisustuspaikkoihin katselemaan sillä aikaa kun kaveri kiersi niitä vaatekauppoja, kun sinulla ei ollut sinne sen enempi tarve. Olisitte sopineet treffit johonkin tiettyyn aikaan tiettyyn paikkaan, pakkoko se on yhdessä ryysätä joka paikkaan.

Häh?
Jos et niissä kaupoissa ois jaksannu kierrellä, oisit sanonu ettei kiinnosta ja ei oo rahaa.
Oma moka kun ei suutaan saa auki. Tai seuraavaksi kannattaa sopia missä käytte jo etukäteen.

Mä olen shoppaillut jo viimeiset kymmenen vuotta YKSIN. Tällä tarkoitan siis sitä, että yksishoppailu on myös sitä, vaikka lapset on mukana. Mä en ikinä lähtis kenenkään kaverini kaa shoppailee. Mä haluan ihan itse rauhassa mennä just sinne minne haluan ja katsoa just sitä mitä haluan ilman kenenkään muun mielipidettä asiasta.

[QUOTE="Mamma italiana";22511695]opettavainen tarina: shoppailu on kaikkein parasta YKSIN[/QUOTE]
veit sanat suustani. Shoppailusta ei tule yhtikäs mitään, jos siinä on muita mukana.

[QUOTE="juuei";22511850]veit sanat suustani. Shoppailusta ei tule yhtikäs mitään, jos siinä on muita mukana.[/QUOTE]

kiva, en siis olekaan joukon ainoa outo shoppailija

Alkuperäinen kirjoittaja olin ymmärtävinäni näin;22511684:
se että kaverin haluamat kaupat koluttiin rauhassa nurkasta nurkkaan vaikka ap:llä ei ollut tarvetta. kaveri ei suostunut käymään ap:n haluamissa kaupoissa. lapset kyllästyivät kaveri ei huomioinut lasten viihtymistä mitenkään vaan asia jäi ap:n kontolle

Juuri tätä siis tarkoitin.. Käytiin ensin nuo vaatekaupat ja ite kyl ajattelin et käydään sit nekin paikat mitä minä haluan. Joo käytiinhän me niissä mut ei kyl mitään ehtiny katella.
Kyllä minäkin noita vaatekauppoja kolusin, jos ois joku ekstra ihana tms sattunut kohdalle.
Ja oli oikeasti ihan naurettava et kaveri ei voinu ostaa tytölleen jotain 50 sentin juttua. Oma tyttö sit välillä osti omillakin rahoillaan molemmille.

Ja joo yleensä lähden yksin tai sit äitini (joka jaksaa koluta joka kaupan ja joka osaston vaikkei mitään tarvikkaan) kanssa. Mutta tän piti olla meidän yhteinen reissu. Alunperin piti lähteä isommalla porukalla mökille tms mut se ei onnistunu joten päätettiin lähteä kahdestaan ja oikeastaan tuon kaverin ehdotuksesta. Ja puhuin noista sisustus jutuista jo heti kättelyssä.
Ja joo oisin voinu suuni aukaista mutta en aukaissut. Kaveri olis marssinu autoon istumaan ja sanonu et kattele vaan. Joo kivaa..

Alkuperäinen kirjoittaja no höh;22511708:
No olisitte menneet eri porukoissaniihin kauppihin mihin tarvii.

Ite käsitin kyllä et meillä oli tarkotus viettää päivä kaupungilla ja koluta kaikki vastaan tulevat kaupat ilman mitään tarkkoja suunnitelmia. Ja suht outo kaupunki molemmille eli ei edes niin tienny et mitä missäkin oli vaan aina kaupan kohdalla hoksattiin et käydäänpä tuollakin.

Asiaan en ota kantaa, mutta mä jään AINA miettimään, mikä ihme idea on tehdä tämäntyyppisiä aloituksia tänne, joista pystyy tosi helposti tunnistamaan osapuolet. Kiva jos sun kaveri sattuukin oleman Kaksplussan vakilukija ja tulee tänne ja avaa tän ketjun. Kiva lukea selän takana sitten tällaista :(

Puhukaa ihmiset toisillenne! Avatkaa suunne, kun tilanne on päällä!

[QUOTE="mie";22512396]Asiaan en ota kantaa, mutta mä jään AINA miettimään, mikä ihme idea on tehdä tämäntyyppisiä aloituksia tänne, joista pystyy tosi helposti tunnistamaan osapuolet. Kiva jos sun kaveri sattuukin oleman Kaksplussan vakilukija ja tulee tänne ja avaa tän ketjun. Kiva lukea selän takana sitten tällaista :(

Puhukaa ihmiset toisillenne! Avatkaa suunne, kun tilanne on päällä![/QUOTE]

Ensinnäkin tiedän et kaveri käy tosi harvoin tietokoneella ja nekin työjuttuja mitä tekee. Ja toiseksi tuossa nyt muutama pikkujuttu vähän muuteltu et ei ihan suoraa voi päätellä et ois just hänestä ollu kyse.
Ja laitoin jo tuonne aikaisemmin et ei mun ois auttanu sanoa mitään. Kaveri ois käskeny mun kattoa mitä haluan ja ite istunu (kylmässä?) autossa. Paljo siinä itteä kiinnostaa.. Ja sano ite tuosta autoon menosta kun yritin vihjata et käytäis vielä joku mua kiinnostava juttu kattoon.

Yhteistyössä