K
kikuli
Vieras
ja minulle sanottiin että yksityisen pph:n kuntalisää maksetaan (tre) vain yhdestä lapsesta vai sanoiko nyt että yksi kuntalisä/perhe mutta ettei kaikista lapsista. pph:ni väittää että kuntalisä maksetaan molemmista lapsista erikeen, kelan virkailijan mukaan vain ensimmäisestä.. hoitoaika yms olisivat samat. en ymmärrä. mistään en löydä varmaa tietoa.
miten virkailija voi selittää noin pskaa tai pph luulla voivansa kusettaa meitä, ja millä motiivilla?
virkailija sanoi kuitenkin asian niin selvästi etten voinut käsittää väärin.. tuo kuntalisä on yli 300e joten sillä on aika suuri painoarvo hoitomaksuissa jos se osuus jääkin itselle maksettavaksi.. virkailija myös kyseenalaisti vahvasti että sisarusksilta pyydettäisiin yhtää suurta summaa (770e) pphsta, vaikka kyse on yksityisestä joka voi pyytää mitä haluaa ja kun kysyin miten niin et usko tähän, hän ei osannut perustella muuta kuin että no mun mielestä kuulostaa hurjalta. tottakai kulut ovat samat kahdella sisaruksella, kuin minun ja matti meikäläisen lapsella eikseenkin, joten miksi hoitaja antaisi jotain alennusta kun lakikaan ei sitä vaadi.. muutenkin kun on alipalkattua hommaa. miksi kukaan pph ottaisi sisaruksia hoitoon jos niistä saisi vähemmän rahaa? kuka mua nyt kusettaa??kelaan en uskalla enää soittaa...