Kävin kirjastossa ja lainasin 3 kirjaa: ovatko nämä hömppäkirjoja vai korkeakulttuuria?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Tartutteko muuten ennakkoluulottamasti kirjaan kun kirjaan, oli se sitten kenen kirjoittama tahansa?
en, kyllä mä valkkaan kirjailijan tai muilta kuulemieni/lukemieni suositusten perusteella - joskus kun en muuten löydä mitään niin luen takakansia ja jos tuntuu hyvältä niin sitten saatan lainata. Jätän kyllä kesken, jos ei ole hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Tartutteko muuten ennakkoluulottamasti kirjaan kun kirjaan, oli se sitten kenen kirjoittama tahansa?

En :ashamed: Minulla on ennakkoluuloja :ashamed:

Minullakin on. Yhden juuri ylitin, ja oikestaan ainakin osin pidinkin lukemastani. Vaikken sitä korkeakirjallisuudeksi kokenutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitäs muita kirjoja suosittelisitte tällaiselle romantikolle? :) Haluaisin lukea vaihteeksi muutakin kuin hömppää.

Itse nautin suunnattomasti sellaisen kirjailijan teoksista kuin Ha Jin. Odotus oli todella nautinnollinen, erilainen romanttinen tarina.

Kotiopettajattaren romaanin olen lukenut. En miellä sitä hömpäksi,klassikoksi kutsuisin.
Minussa se ei ehkä saanut ihan kamalan suurta tartuntapintaa.

Luin tuon yhdeksännellä luokalla, opettaja tyrkkkäsi sen käteeni jostain syystä, jonka olen jo unohtanut. Muistan lähinnä sen, että kirja, vaikka olikin hyvin kirjoitettu ja monella tapaa ihan hyvä kirja, herätti minun 15-vuotiaassa mielessäni raivonpuuskia jonkinasteiseen nysväilyyn liittyen :ashamed:

Tosin ei mitään Nuoreen Wertheriin verrattavaa :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Kirjat ovat siis Jane Austenin Ylpeys ja ennakkoluulo sekä Emma ja Charlotte Bronten Kotiopettajattaren romaani. :)

En tiedä, mutta ihania ovat. Pidän myös Humisevasta harjusta.
Vanhoja muistoja verestän myös lukemalla tyttöhömppää eli Pikku naisia, Anna-ja Emilia-sarjoja...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kirjat ovat siis Jane Austenin Ylpeys ja ennakkoluulo sekä Emma ja Charlotte Bronten Kotiopettajattaren romaani. :)

Vanhoja muistoja verestän myös lukemalla tyttöhömppää eli Pikku naisia, Anna-ja Emilia-sarjoja...

Oi, noita hömppiä olen lapsuudessa lukenut. Vieläköhän nykylapsiin uppoaisivat?

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitäs muita kirjoja suosittelisitte tällaiselle romantikolle? :) Haluaisin lukea vaihteeksi muutakin kuin hömppää.

Itse nautin suunnattomasti sellaisen kirjailijan teoksista kuin Ha Jin. Odotus oli todella nautinnollinen, erilainen romanttinen tarina.

Kertoiko se amerikkaan muuttaneesta kiinalais pariskunnasta ja heidan lapsestaan ja ravintolasta? Jos nain on, mina luin sen viime jouluna ja ekaksi olin oikeen innostunut etta hei, tamahan on vahan erilainen ja kiva lukuelamys, mutta jotenkin se sitten lassahti minulle eika siita tullut oikeen mitaan. Siis siita tarinasta. Jotenkin se oli tupaten taynna epaoleellisia pikkukohtia eika ne mitenkaan lopussa sitoutuneet yhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Oi, noita hömppiä olen lapsuudessa lukenut. Vieläköhän nykylapsiin uppoaisivat?

Enpä tiedä... Niissä kun ei ole magiaa, esimerkiksi maisemakuvaukset ovat hyvin maalauksellisia ja hartaita, eivätkä tapahtumat seuraa toinen toistaan ilotulitusten lailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Miten muuten se sinun 100 kirjan urakka on edennyt?

Vähän huonosti, olen livennyt siitä, meilllä on naisten lukupiiri, jonka mukana innolla luen kirjoja, Raamattuun kompastuin, mutta aion sitä vielä jatkaa =)

Vähän huonosti, olen livennyt siitä, meilllä on naisten lukupiiri, jonka mukana innolla luen kirjoja, Raamattuun kompastuin, mutta aion sitä vielä jatkaa =)

Mina luen kanssa naisten lukupiirissa; se on ihan kivaa. Raamattuun kylla kompastuisi montakin lukuhetkea. Mina tilasin just netista 'Gnostic Gospels' jotka meinasin lukea. Jannityksella odotan pakettia,,,,

kyllä se kannattaa lukea läpi. Mihin kohtaan kompastuit?

kyllä se kannattaa lukea läpi. Mihin kohtaan kompastuit?

Olen aika alussa, kolme neljännestä vanhasta testamentista. :) Kyllä minä sitä taas jatkan, minä vaan säikähdin sitä, että aloin pitää sitä totena.

Yhteistyössä