Kävin lääkärissä ja nyt mietityttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AavikonNorsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AavikonNorsu

Vieras
kerroin ylävatsankivuista,polttelusta ja lääkäri halusi heti että 3 ulostenäytettä pitää ottaa esim. helikobakteeria varten..unohdin kertoa että minulla oli yksi ilta todella paha sappikohtaukseen viittaava kohtaus. näkyykö ulostenäytteessä esim jos sapessa on vikaa??..ja mun systerillä on ollut tuo helikobakteeri myös. Luin äsken ntistä että se johtuu epähygieenisistä oloista! ja minä kun olen aika hygieeninen että mistähän sekin sitten on tullut jos sen oon saanut :|

Olis varmaan kannattanu kertoa tuosta sappikohtauksesta, niin olisivat ultranneet sen sapen että onko kiviä tms.
Vastasyyden varalle (jos siis sulla sappivaivoja on) voin kertoa, että sappivaivoja (lieviä ) hoidetaan ruokavaliollakin, samanlaisella suunnilleen kuin närästystä välteltäessä.

sappikoliikki ei näy ulosteessa. sappi ultrataan ja tulehdusarvot verinäytteestä. mulla on sappivaivoja, oli viimeisessä raskaudessa niin kova koliikkikohtaus, että luulin kuolevani. ruokavaliolla hoidan, ei oo tulehtunu, niin ei leikata ja kun ei oo kivä vaan murua vaan, niin ei murskata. kipeä vaiva.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Olis varmaan kannattanu kertoa tuosta sappikohtauksesta, niin olisivat ultranneet sen sapen että onko kiviä tms.
Vastasyyden varalle (jos siis sulla sappivaivoja on) voin kertoa, että sappivaivoja (lieviä ) hoidetaan ruokavaliollakin, samanlaisella suunnilleen kuin närästystä välteltäessä.

en muistanut todellakaan! olisin kertonut jos oisin muistanut..juurihan sanoin, täytyy vissiin sitten uusiks lääkäriin jos testeissä ei mitään löydy..

Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:

en muistanut todellakaan! olisin kertonut jos oisin muistanut..juurihan sanoin, täytyy vissiin sitten uusiks lääkäriin jos testeissä ei mitään löydy..

Juu :/ No voisitkohan sä soittaa sille sun omalle lääkärille ja sanoa?
Se varmast selkiyttäis sit hommaa.
Omakohtasest voin sanoo et sappivaivat on hanurista, mulla oli niitä vähän väliä puolet raskausajasta ja viimeks toissapäivän vaikken enää raskaana olkkaan. Ajattelin et se olis ohimenevää :/ Toivottavast..

Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:

Juu :/ No voisitkohan sä soittaa sille sun omalle lääkärille ja sanoa?
Se varmast selkiyttäis sit hommaa.
Omakohtasest voin sanoo et sappivaivat on hanurista, mulla oli niitä vähän väliä puolet raskausajasta ja viimeks toissapäivän vaikken enää raskaana olkkaan. Ajattelin et se olis ohimenevää :/ Toivottavast..

No katsotaan onko tuo koe nyt mitä laatua..ja soittelen sitten uudelleen. Ei niitä kohtauksia ole tullut kuin yksi..onneksi. Mulla nimittäin oli 5vuotta sitten aivan tajuttomia kipujuttuja mahassa ja kuumeilin kovasti ja oksentelin..lääkärit pyörittelivät päätään eikä ottanut kokeita..söin varmaan 4 suolistotulehduslääkettä ja sit ne loppui kun seinään..ja nyt alkanut tämä vaiva..vähän kyl pelottaa..mutta tää vaiva on kuitenkin vähäisempi kun en kuumeile yms

Yhteistyössä