Kävin sitten kaupassa ja nyt apua tarvin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maamucga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maamucga

Vieras
Ostin:

Kalapuikkoja
perunaa
riisiä
makaroonia
kanaa kilon
kananmunaa
kananpojan pyöryköitä
ranskalaisia
valkosipulia
mausteita
tonnikalaa

sitten muuta pientä täksi päivää+maitoa,ehkä unohin jotain mainita.

Kotona on makkaraa,pakasteessa patonkeja,pussimuusia ainakin ja tonnikalaa jää+makaroonia,riisiä,vihannespussi,marjoja..

Perjanatina teen ranskikisia,makkaraa ja noita kanapyöryköitä
lauantaina perunaa+kalapuikkoja
sunnuntaina syyään muualla
maanantaina kanaa+riisiä..

Nyt pitäis keksiä vielä pe,la ja ma illalle ruoka? Mitä nyt noista aineista jää ja sitten rahaa on vaan 80e. käytettävissä tonne 10.4 asti,joten:(.......

Vielä pakko hakea lisää maitoa+mehua ja suklaata(munia)+jotakin lisuketta..

Miten riittää toi summa ja miten rakennat ateriat järkevästi?

Syöjiä7-8h.

Kaap

Tonnikalasta ja makaronista ainakin voisi tehdä makaronilaatikon tyyliin ruokaa, keietyty makaronit, tonnikalaa sipulia jos tykkää, mausteita. Munamaito päälle ja uuniin. Tai munamaidon tilalle tomaattimurskaa, jos löytyy. Nam.

Tonnikala + riisi + kasvikset = risotto.
Aika yksitoikkoiset ostokset. Olisit ostanut jauhelihaa. Siitä olisi voinut tehdä lihapullia, makaronilaatikkoa, jauheli-perunasoselaatikkoa jne.

Vinkkejä tuleville kauppareissuille; kiinankaali, kaali, porkkana, pakasteherneet, sipuli... Varsinkin kaali on tosi edullista. Padassa haudutetut sipuli + peruna + runsaasti kaalia ja kasviksia + tarjouslihaa toimii edullisena ruokana. Paljon järkevämpää / edullisempaa kuin valmisruoan osto. Pakastepatonkien sijaan voisit esimerkiksi leipoa itse, kanapyörykätkin ovat huikean kalliita... Kannattaa tsekata Marttojen penninvenyttäjän keittokirja, sieltä löydät varmasti hyviä edullisia ohjeita.

Alkuperäinen kirjoittaja iivi:
Vinkkejä tuleville kauppareissuille; kiinankaali, kaali, porkkana, pakasteherneet, sipuli... Varsinkin kaali on tosi edullista. Padassa haudutetut sipuli + peruna + runsaasti kaalia ja kasviksia + tarjouslihaa toimii edullisena ruokana. Paljon järkevämpää / edullisempaa kuin valmisruoan osto. Pakastepatonkien sijaan voisit esimerkiksi leipoa itse, kanapyörykätkin ovat huikean kalliita... Kannattaa tsekata Marttojen penninvenyttäjän keittokirja, sieltä löydät varmasti hyviä edullisia ohjeita.

Alkuperäinen kirjoittaja maamucga:

Et sitten vissiin halunnutkaan mitään apua tai vinkkejä :) Itse ajattelen kuitenkin sillä tavalla, että pienistä 1-2 euron ostoksista se ostoskassin 20 euroa tulee aika nopeasti. Itse ostan usein esim. jauhot, hiivan, maitoa, yhden viilin josta juurrutan n. 10 viiliä purkkeihin, kaalia, alennuslihaa tai -kalaa -30%, hiutaleita, kasviksia ja hedelmiä ja voita. Näillä 15 euron ostoksilla kattaa nopeasti koko viikon safkat kun leipoo itse ja laittaa. Marjasoppaa, marjapiirakkaa, leipää, pullaa, rieskoja, ja normiruokaa runsain kasviksin. Meillä ei mitään penninvenytystarvettakaan edes, mutta ehkäpä juuri siksi että eletään edullisesti. Mutta omapa on valintas miten rahojasi käytät :)

Et sitten vissiin halunnutkaan mitään apua tai vinkkejä :) Itse ajattelen kuitenkin sillä tavalla, että pienistä 1-2 euron ostoksista se ostoskassin 20 euroa tulee aika nopeasti. Itse ostan usein esim. jauhot, hiivan, maitoa, yhden viilin josta juurrutan n. 10 viiliä purkkeihin, kaalia, alennuslihaa tai -kalaa -30%, hiutaleita, kasviksia ja hedelmiä ja voita. Näillä 15 euron ostoksilla kattaa nopeasti koko viikon safkat kun leipoo itse ja laittaa. Marjasoppaa, marjapiirakkaa, leipää, pullaa, rieskoja, ja normiruokaa runsain kasviksin. Meillä ei mitään penninvenytystarvettakaan edes, mutta ehkäpä juuri siksi että eletään edullisesti. Mutta omapa on valintas miten rahojasi käytät :)

Eli teillä ei oo ees lihaa,saatikka kalaa?
Hiutaleita,kaalia aj leipää vaan.
mut hienoa, että sä osaat niin hienosti ostaa ja mä en:)))

Alkuperäinen kirjoittaja maamucga:

Eli teillä ei oo ees lihaa,saatikka kalaa?
Hiutaleita,kaalia aj leipää vaan.
mut hienoa, että sä osaat niin hienosti ostaa ja mä en:)))

MInusta tosta iivin tekstistä kävin varsin hyvin ilmiin, että hän ostaa lihaa ja kalaakin, pyrkii ostamaan alennuksesta :D
Ja minustakin sinun kauppalista oli aika "onneton". Itse en ostaisi ranskalaisia (tavallisesta perunasta saa halvemalla esim. lohkoperunoita), saattika kalapuikkoja tai kanapyöryköitä. Ostaisin enemmän jauhelihaa, lihasuikaleita, kanasuikaleita, pihvejä yms. koska ne taipuu erittäin moneksi erilaiseksi ruuaksi perunan/riisin/makaronin kanssa ja saa ison satsin kerralla. Lisäksi salaattia ja vaikka tuoreita sämpylöitä, niin on maukasta ja edullista

Yhteistyössä