Kävin taas muutamalla kirpputorilla etsimässä lapsille vaatteita ja ne hinnat on järkyttäviä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Spr:n kirpputorilta löytyi ennen hyvää ja edullista vaatetta, ei enää. Lasten vaatteiden hinnat alkaa olla 4 eurosta ylöspäin.. ja oli halvempiakin, n. 2-3e, mutta hintalapussa maininta lahkeessa tahroja tms. En kyllä usko, että kauppa käy enää samanlailla kuin muutama vuosi sitten. Ja muutamalla muullakin kirppiksellä kävin, sama juttu! 10v vanhoista ryysyistä pyydetään monta euroa kpl. Ei kiitos, mieluummin sit ostan kaupasta muutaman euron kalliimmalla uuden vaatteen. Halvimmalla (uskomatonta kyllä...) löydän käytetyt vaatteet englannista! Siellä on sit hintataso varmaan kaupoissakin paljon matalampi mitä suomessa kun ebaysta löytää erittäin hyviä käytettyjä ja jopa uusia vaatteita pilkkahintaan. Normihinta on n. 2-3e postiKULUINEEN jos jonkun vaatteen sieltä tilaan.. Ja vaatepaketteja on kans sieltä tullut osteltua, sit ei enää jää paljon vaattelle hintaa jos vertaa huutonetin ryöstöhintaisiin paketteihin. Postikulutkin on ulkomailla varmaan kymmenesosa suomen itellan hinnoista, tilasin uudet aurinkolasit jotka tuli ehkä 10*10cm pahvilaatikossa niin hinta oli 4.50e postikuluineen.

Huomattu sama.

Aivan törkyhintoja melkein kaikki kiskoo lastenvaatteista (ja toki aikuistenkin ) kirpputorilla.
Lasten bodyistä alkaen 3,5 e ja jostain collegepaidasta 4 e.

En ole enää käynyt kirpputoreilla juuri ollenkaan. Pistää vihaksi ne kiskurihinnat.
Uusien vaatteiden osto on luonnonvarojen tuhlausta, mutta en IKINÄ maksa käytetystä vaatteesta moisia kiskurihintoja.
Mieluummin sitten uusi body 5,90 eurolla, kuin tuhanteen kertaan pilalle pesty kirpparilta 3,5 eurolla! :o

Tunttu, että ihmisillä on menneet eurojen myötä eurot ja markat sekaisin. Ei ne kirpparipöytien hinnatkaan nyt niin paljon ole ciime aikoina kallistuneet, että silläkään voisi moisia kiskurihintoja perustella.

ja mä en tiedä mitä mä noille vaatteille tekisin... äsken vein 2 jätesäkillistä vaatteita tohon ulos et nakkaan roskiin ne. Oon saanu niitä sukulaisilta ja ne on jostain 60-luvulta varmaan :x Ehjiä ja puhtaita suunnilleen,mut niitä hyövää mihinkään kirpparillekkaan viedä,ei ees ilmaseks kukaan ota. Enkä tiedä jaksanko mettästää mitään tahoa joka niitä toimittas johonki tarvitseville... tiiä kehtaisko niitä ees mihinkään sellasenkaan antaa... Mut toisaalta sotii ajatusmaailmaa vastaan heittää ne roskiin :headwall: vaikeeta yhtien hiton riepujen kans..
Ku jäljelle jää vielä ihan kelvollistakin lasten vaatetta 3 jätesäkkillistä,jotka pitäs johonki koittaa kaupata,mut se kuvien otto rassaa tai sit se et kirpparille veis...

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
ja mä en tiedä mitä mä noille vaatteille tekisin... äsken vein 2 jätesäkillistä vaatteita tohon ulos et nakkaan roskiin ne.

Vie UFF:n laatikkoon, jos et muuta keksi - sieltä ne hyödynnetään kehitysmaiden köyhien hyväksi. Älä ainakaan roskiin heitä!

Alkuperäinen kirjoittaja huihai:
ja mä en tiedä mitä mä noille vaatteille tekisin... äsken vein 2 jätesäkillistä vaatteita tohon ulos et nakkaan roskiin ne.

Vie UFF:n laatikkoon, jos et muuta keksi - sieltä ne hyödynnetään kehitysmaiden köyhien hyväksi. Älä ainakaan roskiin heitä!

niin no täällähän nyt ei varmasti mitään UFF:n laatikoita oo..
joo ei ollu,eikä naapurikunnassakaan :(

ja mä en tiedä mitä mä noille vaatteille tekisin... äsken vein 2 jätesäkillistä vaatteita tohon ulos et nakkaan roskiin ne. Oon saanu niitä sukulaisilta ja ne on jostain 60-luvulta varmaan :x Ehjiä ja puhtaita suunnilleen,mut niitä hyövää mihinkään kirpparillekkaan viedä,ei ees ilmaseks kukaan ota. Enkä tiedä jaksanko mettästää mitään tahoa joka niitä toimittas johonki tarvitseville... tiiä kehtaisko niitä ees mihinkään sellasenkaan antaa... Mut toisaalta sotii ajatusmaailmaa vastaan heittää ne roskiin :headwall: vaikeeta yhtien hiton riepujen kans..
Ku jäljelle jää vielä ihan kelvollistakin lasten vaatetta 3 jätesäkkillistä,jotka pitäs johonki koittaa kaupata,mut se kuvien otto rassaa tai sit se et kirpparille veis...

Vie Fidalle tai Uffille, myös pelastusarmeijan kirppis ottaa vastaan. Monet haluaa näitä vanhanaikaisia vaatteita esim. esiintymisiin tai teemajuttuihin, Itse haimme aikoinaan kierrätyskeskuksesta "hupi-vaatteet" ja käytön jälkeen pestiin ja vietiin takaisin kiertoon.

Jos uudemmat vaatteet ovat ehjiä, täälläkin voi ilomoittaa lahjoituksia, mutta ilmoita paikkakunta ja vaatteiden koko !!! ja kummalle on, tytölle vai pojalle.
meillekin kelpaisi, jos läheltä ehjää ja hyvää saa ilmaiseksi, kun kukaan ei meille osta tai lahjoita.

Niin siis kai mä sit vien ne pelastusarmeijan kirpparille. Ärsyttää vaan ku nekin myy niillä kirppareillaan jotain 10 vuotta vanhoja kulahtaneita bodeja hintaan 4euroa :o ...

Ja joo näitä uudempia en siis ollu ilmaseks vielä lahjottamassa mihinkään,vaan yritän ne myydä ku vaan jaksasin jotaki tehä asian eteen.

...saanu niitä sukulaisilta ja ne on jostain 60-luvulta varmaan :x Ehjiä ja puhtaita.....

Ei mitiä :x ainakaan!

Eikö tuollaiset ole oikeita aarteita muoti-, tyyli-, ja itsetietoisille nuorille.

(jaa vai olivatkos nuo ihan lasten vaatteita..)

Alkuperäinen kirjoittaja .:
...saanu niitä sukulaisilta ja ne on jostain 60-luvulta varmaan :x Ehjiä ja puhtaita.....

Ei mitiä :x ainakaan!

Eikö tuollaiset ole oikeita aarteita muoti-, tyyli-, ja itsetietoisille nuorille.

(jaa vai olivatkos nuo ihan lasten vaatteita..)

joo lasten, sellasia todella ihania...

Yhteistyössä