Kävin tänään gynellä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asiakkaalla ei mtn väliä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asiakkaalla ei mtn väliä

Vieras
halusin selvitystä mun sairaisiin menkkakipuihin, että tutkis, tms. Ei meinaa enää jaksaa, makaan 1,5vkoa lähes aamusta iltaan vessan lattialla, karmeet kivut...

Ja mitä tää gyne tokasee mulle: Siis luulitko sä täältä saavasi jotain lähetettä vai? Kuule ootko kuullu menkkakivuista koskaan??

Mä sitten sanoin että joo, on ollu kuule 10 vuotiaasta tiedossa mitä on menkkakivut. Että on vaan 20 vuotta kärsitty jo ja pahemmaks menee...

Särkylääkettä pitää kuulemma ottaa. Että sellasta... Ja tosta huvista maksoin itteni kipeeks kun luulin että yksityisellä saa palvelua.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
menkkakipuihin ON lääkettä. siis tehokasta.
onko sulta koskaan hutkittu onko kyse limakalvon liikakasvusta kun noin kauan kestää menkat ja on kovat kivut?

ei oo. ja mulle on 2 sektioo tehty niin gyne totesi että jos jtn olis niin se oli sektion yhteydessä selvitetty. en usko että ihan kaikkea voi sektion yhteydessä selvittää...

Kaveri 35v lapseton kävi kans viime viikolla saman asian takia gynellä.
Panacodeja ei pysty syömään,kun tuloo niin huono olo...
Gyne sano jotta 2 vaihtoehtoa,minipillerit tai sit kohtu sun muut pois :ashamed:
No kokeiloo nyt noita minipillereitä,toivottavasti apua olis!

Alkuperäinen kirjoittaja ok:
:o Huhhuh. Kai se nyt tutki kuitenkin?

joo tutki nopsaan. sanoin että mulla on menkkojen aikaan ulostuskipuja, yhdyntäkipuja on aina... oksennan vähän väliä, pyörtyilen, vatsaa kouristaa... ihan kuin olisin ollut hänen aikaansa viemässä vaan :(

on kyllä huono kohtelu on ja vielä yksityisellä! Mitä lääkäriltä halusit? Eikö särkylääkkeet auta? Mulla oli nuorempana kauheet menkkakivut,mut onneks on iän myötä helpottunut ja lyhentynyt sekä vähentynyt,särkylääke onneks auttoi jonkin verran.

Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:
Gyne sano jotta 2 vaihtoehtoa,minipillerit tai sit kohtu sun muut pois :ashamed:

miten minipillerit muka auttaa? mulla runsaat ja kivuliaat kuukautiset ja mulle sanottu että siihen auttaa vaan yhdistelmä pillerit tai hormonikierukka... ei kuulemma minesitä oo siinä asiassa mitään hyötyä kun olisin mieluusti ne minit ottanut...

Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljainen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

joo tutki nopsaan. sanoin että mulla on menkkojen aikaan ulostuskipuja, yhdyntäkipuja on aina... oksennan vähän väliä, pyörtyilen, vatsaa kouristaa... ihan kuin olisin ollut hänen aikaansa viemässä vaan :(

Auts..Kuulostaa endometrioosilta :/

sitä mäkin mietin... mutta ei kuuelmma voi olla kun se olisi havaittu sektion yhteydessä. Gyne sanoi noin ja sitten katsoi mua ihan kun mun ois pitänyt sekin tietää..

Toi kuulostaa tosi pahalta! Kyllä tollasta pitäis tutkia. :o

Alkuperäinen kirjoittaja harmi :(:
JOs asut yhtään isommasa pitäjässä on tarjolla useampi gyne, kannattaa etsiä joku jonka kiinnostut on nimenomaan tuolla alueella.

joo mä soitin siis aikaa ja mulle suositeltiin häntä. olipa joo tosi jees. varmaan ainoa jolle oli aikoja..

Alkuperäinen kirjoittaja Tasku Venus:

Toi kuulostaa tosi pahalta! Kyllä tollasta pitäis tutkia. :o

Niinpä!

Tuli vaan tässä mieleen että onko nykyään sitten varaa vähätellä ihmisten kipuja ja tuntemuksia, ihan sama vaikka mikä olisi?

olitko ultrassa? Oliko sulla jotain ylimääräisiä munarakkuloita tms näkyvillä? Vai sanoiko että kaikki näyttää munasarjoissa olevan kunnossa? Ja sitten vasta totesi että ne on vaan kipuja jolle ei voi mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja pah:
olitko ultrassa? Oliko sulla jotain ylimääräisiä munarakkuloita tms näkyvillä? Vai sanoiko että kaikki näyttää munasarjoissa olevan kunnossa? Ja sitten vasta totesi että ne on vaan kipuja jolle ei voi mitään...

ei ollu ultraa. teki nopsan sisätutkimuksen vaan.

No huh...Jopas sait palvelua! :kieh: Kyllä kivuliaat ja runsaat kuukautiset pitäis kunnolla tutkia, niiden takana voi olla esimerkiksi endometrioosi tai muuta.
Tutkittiinko sua ollenkaan??

Mulla kans oli kaameet kivut ja itse patistin lääkäreitä tutkimaan onko endometrioosi ja näinhän oli. Pääsin leikkaukseen. Jälkeenpäin tohtori ihmetteli mistä ees olin kuullu moisesta endosta :o

Alkuperäinen kirjoittaja kipuja:
Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:

miten minipillerit muka auttaa? mulla runsaat ja kivuliaat kuukautiset ja mulle sanottu että siihen auttaa vaan yhdistelmä pillerit tai hormonikierukka... ei kuulemma minesitä oo siinä asiassa mitään hyötyä kun olisin mieluusti ne minit ottanut...

En tiijä,en.Kuullosti oudolta miustakin :/ ...

Alkuperäinen kirjoittaja konitohtorit:
No huh...Jopas sait palvelua! :kieh: Kyllä kivuliaat ja runsaat kuukautiset pitäis kunnolla tutkia, niiden takana voi olla esimerkiksi endometrioosi tai muuta.
Tutkittiinko sua ollenkaan??

Mulla kans oli kaameet kivut ja itse patistin lääkäreitä tutkimaan onko endometrioosi ja näinhän oli. Pääsin leikkaukseen. Jälkeenpäin tohtori ihmetteli mistä ees olin kuullu moisesta endosta :o

Mulla ei kuulemma voi olla endoa koska se olis huomattu sektioiden yhteydessä.

Yhteistyössä