kävin tänään ultrassa viikkoja 10+4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ylihysteerinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ylihysteerinen

Vieras
ja sikiöstä otettiin kolme pää peramittaa josta yksi vastasi vain viikkoa 10+1 ja kaksi muuta 10+4 ja 10+5 ja jäi huolettaa miks toi yks mitta oli niin vähän? olen ollut ultrassa ja tiedän että viikkoja on tosiaan toi 10+4.

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
eiköhän se lekuri olisi sanonut jos syytä olisi huoleen.. sanoko se mitään`?

ei. ja oli noi muut mitat mitkä saatiin toi 10+4 ja 10+5 niin ihan niinku piti.
kuvasta katoin niin näyttäis et sitä ei ole ihan "suoraan" mitattu, oisko sit vaa mittausvirhe...

Siis sitä on aika vaikea vissiin mitata kovin tarkkaan, ja eihän tossa ole kuin kolmen päivän heitto? mä en olis yhtään huolissani, kyllä se lääkäri olis tosiaan sanonu jos jostain pitäis huolestua. Niin ja siis mitä sitten jos tiedät että on 10+4 nyt, sehän ei kerro kuin viitteellisen lasketun ajan, lapsi tulee sitten kun on valmis =)

Koska ne mittaukset epätarkkoja, niin yleensä kolme mittaa ja keskiarvo! Ei mitään paniikia... Ja muutenkin, sehän on vain arvio. muutoin kai vauvalla kaikki hyvin! :hug:

Ei oo mitään hätää!! Mulla jätätti ja heitti koko raskauden ajan mitta siellä toinen täällä ja niin lähes kaikilla muillakin ketä tiedän. Ja mulla sentään heitti välillä melkein 2 viikkoa. Ja tasan tiesin millon on lapsi saanu alkunsa. Tulet huomaamaan, että mitat muuttuvat raskauden edetessä. Panikoin itse samaa alkuraskaudessa, mutta myöhemmin oivalsin, että ihan turhaan.

Mulla on muuten tuttava lääkärinä, alansa huippu ultraamaan. Se sanoi mulle, että jos yli kaksi viikkoa heittää mitat suuntiinsa, niin sitten tutkitaan tarkemmin, mut ei kuitenkaan vielä kauheesti huolestuta. Vauvelisi on vielä niin pieni, että kovin tarkkoja mittoja on vaikea saada..., laitteet, mittaaja ja vauvan asento vaikuttaa heti. Muutaman millin mittavirhe näkyy heti muuttujien suhteessa.

eiköhän se siis ollut ihan mittausvirhe ku kumminki ne kaks muuta oli niinku piti... riippuu varmasti sikiön asennostakin että kuinka suoraan hän on ja miten saa mitattua...

Ei oo hätää... Mulla oli rakenneultrassa viikolla 21+4 kaikki mitat muuten oikein, mutta päänympärys vastas jotain tasan 20... ei siihen mitään huomioo kiinnitetty, typy olikin sen verran siropäinen ja syntyessään py "vaan" 35cm vaikka painoakin yli 4kg ja pituutta 52. Nykyäänkin py menee vähän keskiarvon alapuolella, mutta silti tasaisesti kasvaa. Ei kaikki ihmiset oo samasta muotista tehty.

Yhteistyössä