Kävin tuossa mäkissä.. TYHMÄ kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
Nyt monet varmasti nauraa mulle tyhmästä kysymyksestä.. Kävin tuossa perheen kanssa mäkissä syömässä ja naapuripöydässä oli muutama nuori joista yhdellä ei ollut omaa ateriaa. Siinä hän sitten napsi kaveriltaan ranskalaisia ja joi limsaa ja sitten yksi työntekijä tuli ja mainitsi,että ei saisi toisilta syödä,pitää ostaa oma ateria! Siis onko se näin? Eikö kaverilta sitten tosiaan saa napsia jos kerta on lupa? Pitääkö tosiaan tilata oma ruoka? Kertokaa tyhmälle heh :----)

kai siellä saa syödä kuka haluaa ja jos ei halua niin voi kai kaverilta napsia jos kerta kaveri vaikka antaa luvan ..
aika outoa jos ne tollee tulee neuvomaan.

sanoisin ainakin et ei mulla ole rahaa ostaa omaa ateriaa :D
tai jotain.

No ohhoh... Ensimmäisenä tulee mieleen että niillä on ongelma nurkissa notkuvien teinien kanssa ja siksi on ottanu tiukan linjan että jos ei osta mitään niin sitten ei ole asiaa sinne... Ja ehkä harrastavat myös sitä että yksi tilaa jotain ja muut notkuvat paikalla siivellä.

Jospa tuo napsija on tunnetusti "kingi", joka napsii kavereiltaan ilman lupaa, mutta kaverit eivät vain uskalla kieltää. Jospa työntekijät tuntevat siis tyypin jo entisestään?

nonniin.. mä kyllä vähän ihmettelin, että mitä!? Mut ajattelin sit etten tiedä noista säännöistä, kun itse en käy niin usein pikaruokaloissa syömässä. Hullua porukkaa heh :)

Ymmärtäisin hienossa ravintolassa tuon, mutta en mäkkärissä. Jos ei toisella ole rahaa tai niin kauheaa nälkää, ettei tilannut omaa safkaa ja jos nyt vähän toisilta popsii....ihme touhua...ymmärrän jos ravintolaan menee joukko ja yksi nokkisi muiden lautasilta, niin se olisi epäkohteliasta ja ei suotavaa, mutta en hampurilaislafkassa....:)

Eivät varmaan halua ravintolaansa "lorvijoita" vaan maksavia asiakkaita, mutta toi on kyllä henkilökunnalta jo aika törkeetä. Saahan sitä seurana olla, vaikkei itse söis. Eri asia ois, jos koko pöydällinen teinejä ois vaan olleet ja melunneet tilaamatta mitään. Hienoissa rafloissa toki tilataan, ei vaan istuta, mutta kai nyt mäkkärissä sentään pitäs voida istahtaa ilman että hlökunta tulee juomauttelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :D:
No ohhoh... Ensimmäisenä tulee mieleen että niillä on ongelma nurkissa notkuvien teinien kanssa ja siksi on ottanu tiukan linjan että jos ei osta mitään niin sitten ei ole asiaa sinne... Ja ehkä harrastavat myös sitä että yksi tilaa jotain ja muut notkuvat paikalla siivellä.

Tää mullekin tuli mieleen.. meiän paikkakunnan mäkissä ollaan todella tiukkoja nuoria kohtaan, siellä on esim. ikäraja niin että iltaisin olisko seiskan jälkeen ei alaikäiset saa olla keskenään siellä.

Mutta mun mielestä tuo on kohtuutonta, tottakai kaverilta saa maistaa ja saa olla ostamatta omaa ateriaa..

Mul tulee tässä ekana kyl mieleen joku keskustan iso mäkkäri missä teineillä on tapana roikkua aamusta iltaan ostamatta... ja varsinkin illalla kansoittavat nämä paikat ja vie istumapaikat maksavilta asiakkailta. Tietenkin pitää kattoa tilanteen mukaan koska alkaa napiseen siitä ettei yksi ole ostanu mitään ja syö muilta.

Entäs jos myyjä tunsi tuon "napsijan"? Ovat kavereita tms. ja se oli heidän keskistä huumoriaan, eihän siinä muuten oo mitään järkeä.

Yhteistyössä