Kävinpä tänään "rööri-roopella"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tilda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tilda

Jäsen
03.01.2005
625
0
16
Jep, jep eli gynekologin luokse menin tänään.. multa on lähtenyt tukkaa viimeisten vuosien aikana niin, että päältä olen jo lähes kalju. Viime keväänä sain (vihdoinkin) lähetteen ihotautilääkärille joka antoi reseptin e-pillereille. Noh, mähän kilttinä söin niitä kauan (n. ½ vuotta). Ihan ok ne on, ei tarvi miettiä ehkäisyä ym. MUTTA, mulla on pinna jatkuvasti tiukilla, seksihalut tipo tiessään (mihin niitä pilleireitä sit enää tarvis tällaisessa tilanteessa) , ahdistaa koko ajan ja on paha olla...

valitin asiasta gynelle (vanhempi mieshenkilö ) ja hän päätti tutkimusten jälkeen (auts!!! aina yhtä ihanaa) vaihtaa mulle uudet pillerit. Sain nyt Yasmin-merkkiset pillerit (entiset oli Diana Nova) . Nyt jännittää miten nämä pillerit muhun vaikuttaa, toivottavasti olis vähän parempi olla. Onko kellään kokemusta em. pillereistä, onko teillä olleet hyviä?

Mies on jaksanut kaikkia näitä mun oikkuja, mut jotenkin tuntuu, että väsyy myös tilanteeseen ja pian hakee vielä eroa musta (mitä en tietenkään halua!). Jos tämä vaihto ei sit auta niin sitte täytyy mennä lääkäriin puhumaan masennuksesta, koska sitten tämä on sitä. En oo kyll yli ½ vuoteen nukkunut kuin ihan muutaman kokonaisen yön, joten voi tietty mun olo johtua väsymyksestäkin... kamala miettiä mistä tämä johtuu, mutta loppua tämän pitää, muuten mä en enää jaksa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis hoidetaanko sinun hiustenlähtöä e-pillereillä?
Onko se auttanut?

Joo hoidetaan... se ihotautilääkäri sanoi, että tämä on samaa hiustenlähtöä kuin miehillä. Mulla on vaan estrogeeniä normi tilanteessa niin vähän, että hiukset lähtee. Eli nuorimman tytön synnytyksen jälkeen ei tilanne tasaantunutkaan vaan hiusten lähteminen vaan jatkui... on se auttanut, hiuksia ei enää lähde sillä lailla kuin ennen ja kaikki jotka mut on nähnyt pitkästä aikaa, ovat sanoneet, että mun hiukset on taas tuuhentuneet (mitkään paksut eivät oo ikinä edes olleet) .

Olen kokeillut muistaakseni ainakin kolmenlaisia pillereitä ja viimesimmät oli yasminit. Ei sopinu nekään.. :( Miehenkin mielestä olen aivan erilainen,ku en käytä pillereitä.. Aivan nuppi sekasi ja kauheet kilarit joka asiasta.. :(

No sitä mäkin pelkään ettei mikään enää käy mulle... noh, sitte otan hormooni kierukan ja menetän tukkani. Mutta en halua kuitenkaan, että mun lähipiiri kärsii mun hulluudesta!

Eihän sitä kokeilematta tiedä käykö ne mulle. Täytyy toivoa että kävisi, helpottaisi tätä elämää edes siltä osin. Olen joskus "entisessä elämässäni" syönyt Femoden-pillereitä enkä muista, että olisin mikään pirtti-hirmu silloin ollut. Toivottavasti tämä helpottaisi meidän kaikkien elämää! Tänään olen pystynyt hillitsemään raivoni, ja olen tosi onnellinen. Vielä viime viikolla olin aivan järkyttävä ja iltaisin oli ihan kamala olo kun ajattelin lapsia ja mies-raukkaa.

Yhteistyössä