Kävinpäs äsken varsin oudolla lääkärillä lapsen kanssa...!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Criminal Mind:
Juu asiatonta mutta kyllähän se on vanhempi joka muksua pitää sillei että lääkäri sinne korvaan näkee...

Lääkärin kuuluu myös ohjeistaa miten lasta pidetään paikallaan tukevasti. Ei se nimittäin välttämättä onnistu jos ei vanhempi tiedä miten kuuluu pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Alkuperäinen kirjoittaja TYperä provo:
Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
No lääkärin käytös oli todella asiatonta. Mutta asiasta toiseen, miksi sinä et pitänyt lasta tukevasti paikoillaan? Siis pää rintaa vasten ja kädellä kiinni päästä, jotta korvaan pääsee katsomaan.

Yritin kyllä pitää kiinni, mutta mielestäni pääasia oli se itku eikä pään heilutus. Lääkäri ei jaksanut kuunnella itkua, taisi olla hermot aika kireällä.

Ei mee läpi.Aaloituksessa sanoit että huusi nimenomaan siitä että pää heilui eikä antanut katsoa korvaan. Jos tuollainen tilanne syntyisi, olisi se avuttoman vanhemman aiheuttama, koskei osaa pitää lasta paikoillaan.

En pakota ketään uskomaan, en uskoisi itsekään, jos en kyseisellä lääkärillä olisi käynyt. Toki pää heilui vähän (ei oo aikaisemmin tarvinnut pitää kiinni, joten en oikein osannutkaan...), mutta sanoista päätellen luulen, että huuto oli pahempaa tälle kandilääkärille.

heh, kylläpä olet saamaton... Et arvaakaan millaiseksi elämäsi muuttuu lapsen kasvaessa, jos no nyt vie sua 6-0....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aikamoinen lapsi jos kolme ihmistä ei saa pidettyä paikoillaan :o

Hmm.. mulle tehtiin lapsena ällöttäviä tutkimuksia. Mä huusin, löin, potkin, kiemurtelin ja varmaan syljinkin :ashamed: Kyllä siinä monta hoitajaa ja äiti piti paikallaan.

Mutta jos ap:n tarina on totta niin ehdottomasti valitus. Noin törkeää kieltä ei tarvis kuunnella.

No lääkärin käytös oli todella asiatonta. Mutta asiasta toiseen, miksi sinä et pitänyt lasta tukevasti paikoillaan? Siis pää rintaa vasten ja kädellä kiinni päästä, jotta korvaan pääsee katsomaan.

Yritin kyllä pitää kiinni, mutta mielestäni pääasia oli se itku eikä pään heilutus. Lääkäri ei jaksanut kuunnella itkua, taisi olla hermot aika kireällä.

No joopa joo taasen, et sitten parempaa keksinyt?

Noh, lääkäri (kandi) aloitti tutkimuksen, otti korvalampun ja lapsi vaan itki ja käänteli päätään eikä lääkäri päässyt korvan kimppuun...

Kirjoitin näin. Ja sanoista päätellen ("turpa kiinni") uskon, että otti päähän se, että lapsi itki. En ole koskaan aikaisemmin pitänyt lasta paikallaan, korvatutkimusta varten, joten hain oikeaa asentoa ja tällä aikaa lääkäri jo hermostui niin, että en edes ehtinyt kunnolla ottaa lapsesta kiinni. Yritin toki, mutta lapsi sai käännettyä päänsä kun ei ollut kunnon otetta... Väittäkää provoksi, jos haluatte, mutta totta tämä (ikävä kyllä) on.

Alkuperäinen kirjoittaja TYperä provo:

Ei mee läpi.Aaloituksessa sanoit että huusi nimenomaan siitä että pää heilui eikä antanut katsoa korvaan. Jos tuollainen tilanne syntyisi, olisi se avuttoman vanhemman aiheuttama, koskei osaa pitää lasta paikoillaan.

En pakota ketään uskomaan, en uskoisi itsekään, jos en kyseisellä lääkärillä olisi käynyt. Toki pää heilui vähän (ei oo aikaisemmin tarvinnut pitää kiinni, joten en oikein osannutkaan...), mutta sanoista päätellen luulen, että huuto oli pahempaa tälle kandilääkärille.

Mä oon käyny vähä vastaavalla lääkärillä joskus, Ei ollu ihan noin pahasuinen ja pahansisuinen, mutta kuitenki sellainen että toiste ei huvita mennä... että kyllä tollaisia on olemassa. Harvassa toki (onneksi) mutta onpa kuitenki.

Hoitaja soitti äsken. Sanoi miettineensä lääkärissä käyntimme aikana ihmeellisia karjahduksia viereisestä (lääkärihuoneesta) mutta ajatteli, että se huutaja olin minä (eli että olisin itse huutanut lapselleni...) eikä kiinnittänyt enempää huomiota asiaan. Mutta hoitaja oli käynyt lääkärin luona lähdettyämme ja kysynyt mitä tapahtui. Lääkäri oli vain sanonut, että lapsi ei antanut tutkia korvia ja että itki niin, ettei hän kestänyt sitä. Oli siis osittain myöntänyt tapahtuneen. Hoitaja oli käynyt esimiehelleen sanomassa tilanteesta, esimies oli luvannut soittaa minulle tämän päivän aikana... En tiedä miten tilanne etenee, mutta me ainakin tästä lähdetään yksityiselle nyt, joten nähdään miten siellä menee, osaako ne paremmin tutkia. Toki myönnän, että itsekään en oikein osannut toimia tilanteessa niin, että lapsi olisi pysynyt paikallaan, mutta kyllä lääkärikin toimi väärin. Ainakin itse säikähdin kovasti tilannetta.

Ite oon törmännyt tk-lääkärien kohdalla ihan ihme juttuihin, kun on lapsista kyse. Yks tk:n lastenlääkäri ei uskaltanut kuunnella 3kk-ikäisen vauvan keuhkoja... tai kuuntelihan hän parin metrin päästä eli stetoskooppi ei edes rintaan koskenut!! Korviin ei uskaltanut katsoa, jos lapseen sattuu. Näiden perusteella totes, että lapsi on todella kipeä ja tarvii antibioottikuurin. Kyseessä oli muuten jokin neuvolan määräämä terveystarkastus...
Pari vuotiasta kun vein lääkäriin korkean kuumeen (eli 40 astetta neljättä päivää) ja velttouden takia päivystykseen niin lääkäri totes ettei viitsi nukkuvaa lasta häiritä.
Vastaavasti kun taas yhdellä kertaa otettiin crp, joka näytti yli 70 niin sairaalaan lääkäri totes, ettei tässä lapsessa mitään vikaa ole. Menette vain kotiin ja anna ny jotain buranaa, jos muka noin kipeä on.

Ja näiden sekä muutamien muiden kokemusten jälkeen meidän perhe ei käy enää julkisella puolella, kun on lasten sairastamisesta kyse. Eikä kyl me aikuisetkaan mielellään mennä julkiselle puolelle... On sen verran "täydellistä" ollut tuo palvelu meidänkin kohdalla.

Alkuperäinen kirjoittaja onneks on vakuutus:
Ite oon törmännyt tk-lääkärien kohdalla ihan ihme juttuihin, kun on lapsista kyse. Yks tk:n lastenlääkäri ei uskaltanut kuunnella 3kk-ikäisen vauvan keuhkoja... tai kuuntelihan hän parin metrin päästä eli stetoskooppi ei edes rintaan koskenut!! Korviin ei uskaltanut katsoa, jos lapseen sattuu. Näiden perusteella totes, että lapsi on todella kipeä ja tarvii antibioottikuurin. Kyseessä oli muuten jokin neuvolan määräämä terveystarkastus...
Pari vuotiasta kun vein lääkäriin korkean kuumeen (eli 40 astetta neljättä päivää) ja velttouden takia päivystykseen niin lääkäri totes ettei viitsi nukkuvaa lasta häiritä.
Vastaavasti kun taas yhdellä kertaa otettiin crp, joka näytti yli 70 niin sairaalaan lääkäri totes, ettei tässä lapsessa mitään vikaa ole. Menette vain kotiin ja anna ny jotain buranaa, jos muka noin kipeä on.

Ja näiden sekä muutamien muiden kokemusten jälkeen meidän perhe ei käy enää julkisella puolella, kun on lasten sairastamisesta kyse. Eikä kyl me aikuisetkaan mielellään mennä julkiselle puolelle... On sen verran "täydellistä" ollut tuo palvelu meidänkin kohdalla.

Kai sä tiedät että monet lääkärit, jotka päivällä ottavat vastaan julkisella puolella, ovat illalla siellä yksityispuolella :D

Suosittelen ap:tä tekemään lääkäristä valituksen!! Olen itse sh ja ollut töissä paikoissa, joissa on ollut mitä kummallisempia lääkäreitä, jopa juuri tuollaisia kuin ap:n tapauksessa. Valituksia tulee herkästi (ja syystäkin), jokaisella on oikeus kunnolliseen terveydenhuoltoon, ja tuo ap:n kokema on kyllä kaukana siitä. Jos valitusia ei tehdä, nämä kus*päiset lääkärit temmeltää tuolla "omalla leikkikentällään" rumaan tapaan jatkossakin!!

Alkuperäinen kirjoittaja onneks on vakuutus:

Kai sä tiedät että monet lääkärit, jotka päivällä ottavat vastaan julkisella puolella, ovat illalla siellä yksityispuolella :D

On juu, mutta niiden vastaanotolle ei oo pakko mennä. Me käydään ainaki lasten kanssa aina tietyllä lastenlääkärillä, joka toimii vain yksityisesti eikä oo töissä esim keskussairaalassa yksityisen toimen ohella. Tk:een ei lapsia viedä kuin hätätapauksessa. Korva- ym systeemit hoidetaan aina yksityisellä.

Tiedän, mutta me vältetään sillä puolella noita julkisella sektorilla toimivia lääkäreitä. Esim. mies on parhaillaan lekurilla, mutta kahdesta vaihtoehdosta otettiin se joka toimii pelkästään yksityisenä.
Lisäks meillä on yksityisellä ns. perhelääkäri, joka tosiaan ei tee töitä julkisella puolella ollenkaan. Päästään hänelle aikasta usein ylimääräisinä, jos ei enää kyseiselle päivälle ole vapaita aikoja saatavana =)
Toki väliin joutuu käymään muillakin lääkäreillä kuin vain tällä tutulla, mutta aikaa varatessa kannattaa aina kysyä yksityisellä puolella tarjotun lääkärin ammattitaitoa sekä toimiiko jossain muuallakin lääkärinä. Toistaiseksi ollaan ainakin nää tiedot saatu helposti. Myös yksityisillä lääkäritaloilla on nettisivut, joista löytyy usein tietoa lääkäreistä ja heidän ammattialoistaan sekä kiinnostuksen kohteista.

Muistaisin nähneeni samalaisen aloituksen täällä joskus aiemminkin...
Jokatapauksessa, jos tuo on totta niin ehdottomasti valitus! Eihän noin hermoheikko ihminen voi asiakaspalvelutyössä olla.

en epäile pätkääkään että ei olisi ollut tuollainen lääkäri...Mein tk-ssa oli ihan vastaava ääliö..ja todellakin oli!! Sai äijä potkut loppujen lopuksi!!

No niin, käytiin siellä yksityisellä ja kyllä oli ihan erilainen lääkäri. (No lienee turhakin tätä mainita, sillä olen käynyt usealla lääkärillä, kuten varmasti kaikki, ja ei ole aikaisemmin äksyä lääkäriä vastaan sattunut.) Lapsella todettiin välikorvantulehdus, olin siis oikeassa. Toki lapsi heilutti päätään ja heilui muutenkin tälläkin kertaa (vaikka pidin kiinni), mutta ei lääkäri siitä välittänyt vaan yritti viihdyttää lasta lampulla ja sai hyvin tarkastettua korvat ja suun. :) Kerroin lyhyesti tälle lastenlääkärille aikaisemmasta tk-tapauksesta niin sanoi, että ehdottomasti valitus tehtävä, koska kandin käytös ei ole ollut oikeaa. Nyt odotellaan esimiehen soittoa ja katsotaan sitten miten käy.

Tää nyt ei kuulu aiheeseen, enkä tarkoita, että lapselle sais turpa kii sanoa.. MUTTA oon tavannut kerran niiiiiin kauhea huutosen vauvan ettei oo tosikaan!! Mä oikeesti melkein vihasin sitä sen itkua :ashamed: Se ei ollu enää inhimillistä kuunneltavaa. Okei.. Sori, ei tää kuulunut tähän ketjuun, mut sanoinpahan kuitenki :snotty:

Tuosta lapsen pitelemisestä: Ei todellakaan aina riitä se 1 aikuinen pitelemään, koska pään pitää pysyä suht hyvin paikallaan. Mua oli aikoinaan pitelemässä 4 aikuista. Tosin sillon ei vain katsottu korvaan. Itsellä myös puolivuotias, joka oli vastaavassa tilanteessa tosi vaikeasti pidältävä. Onneksi oli erittäin mukava lääkäri vaikka tk:ssa käytiinkin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vuorovetten prinssi:

Sovitaan niin. En pakota, enkä tullut tällä kertomuksellani hakemaan vastauksia tyyliin "en usko" tai "provo oot". Jokainen uskoo siihen mihin uskoo. En minäkään usko ufoihin ja kummituksiin, toiset uskoo. No joo, meni vähän ohi, mutta oon jo tottunut täällä siihen, että provoksi huudellaan lähes kaikkia. :)