Kävisittekö synnärillä tarkistuttamassa tilanteen? Vai soittaisitteko neuvolaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:((

Vieras
Tänään rv 29+4

Supisteluja on ollut silloin tällöin, kipeitä ja kivuttomia. Nyt viimeisen viikon ajan tuntunut alaselässä jomotusta ja kipua ja tuolla alhaalla välillä ihan kohtuullisen kovaa paineen tunnetta. Toinen lapsi on tulossa ja kohdun ulkosuu oli viimeeksi 1-2cm auki lääkärintarkastuksessa (rv 25+)

Siis mun ei tarvi juuri kuin tuota esikoista nostaa ja alkaa tuota painetta ja selkäkipua tuntumaan. Eli hirveästi ei voi tehdä mitään. Viime viikolla neuvolassa sanoi, että vauva on tosi alhaalla, mutta ei ottanut kantaa näihin kipuihin yms. Tiedän että onkin alhaalla, tuntuu kyllä..

Kannattaako odotella nyt ensi viikkoon ja soittaa vaan neuvolaan vai pitäiskö käydä jossain näytillä?

Jos sinne synnärille lähtee ja onkin ihan turha reissu ja sitten saa kuulla tuhlanneensa heidän kallista aikaansa tmv.

Tietääkö muuten joku, mikä on se raja, että voi synnyttää omassa keskussairaalassa eikä tarvitse lähteä yliopistolliseen sairaalaan?

yliopistosairaalaan tarvitsee lähteä synnyttämään alle rv 30, monisikiöraskauksissa jos rv 32+0 ei ole täynnä.

sinun tilanteesi kuulostaa vallan normaalilta, jos muita oireita ei tule niin riittää kun otat yhteyttä neuvolaan. kohdunsuun tilannekin on ollut ihan normaali viikkoihin nähden.

Vas:ssa saa synnyttää kun 37viikkoa on täynnä. Ennen tuota suuntana Tampere.

Minä kanssa pähkäilen, että pitäisikö sitä hätyytellä synnäriä.. Viime yöstä asti supistellut säännöllisen epäsäännöllisesti, kovia kipuja ei ole, mutta inhottavalta tuntuu eikä Panadol auta. viikkoja 36 ja toinen tulossa.

Ei mulla ainakaan ole ikinä raskauksissa ollut kohdun ulkosuu, eikä mikään muukaan auki ennen kuin synnytys on alkanut. Eli eikai se ihan normaaliakaan ole noin aikaisilla viikoilla`, niinkuin edellenin sanoi..

kyllä se uudelleensynnyttäjällä on erittäin tavallista, että kohdunsuu alkaa avautua jo keskiraskaudessa. se ei ennakoi ennenaikaista synnytystä. vas on aluesairaala, siksi siellä on korkeampi raskausviikkoraja, ap kysyi keskussairaaloiden ohjeistusta.

Soita sinne synnärille!
Mulla kohdunkaula vielä 3cm samoilla viikoilla ja kohdunsuu kiinni ja sain suorilta 2 viikkoa saikkua ja käskyn kunnioittaa fyysisiä tuntemuksia. Kahden viikon lepo (esikoinen tarhaan) auttoi. Mulla supparit ei ollu järkky-kivuliaita, mutta estivät kaiken tekemisen.

Minä soittelisin nyt jo synnärillä, että voisivatko tarkistaa siellä tilanteen. Ihan kiva, että "kätilö" antaa oman mielipiteensä, mutta valitettavasti itse en 2+ palstan "kätilöä" alkaisi kuuntelemaan. En tietenkään tarkoita tätä mitenkään henkilökohtaisesti, mutta tämä oikeasti nyt vaan on netin 2+ palsta, ja kyse on jonkun omasta vauvasta...

Nii, jospa soittaisin kuitenkin sinne, turha varmaan rynnätä kuitenkaan suoraan sinne..
Ootteko kukaan käyny ns. turhaan ja miten on sit suhtauduttu jos kaikki on ollu hyvin?
Mä olen kotona esikoisen kanssa, että saikkua en tarvi kyllä ja mahdollisimman rauhallisesti oon yrittäny ottaa, mut ei se vaan oo mahdollista aina.

Kuulostaa minustakin vallan normaalilta raskauden oireilta, niillä jolla jo toinen tai useampi lapsi.
Sinne se painaa lähtökuoppiin ja se aiheuttaa kipua, painetta ja supistelua.

En ajattelisi että se on turhaa käydä tuhlaamassa kallista aikaa, sinähän sitä omalta osaltasi kustannat joten jos yhtään huolettaa niin käy! minulla on kaksi pikkukeskosta ja en totta vie soisi sitä tuskaa kenellekään.. :/

Oon käynyt turhaan. Soitin ja käskivät varuiksi tarkistukselle. Ei onneksi ollut hätää. Sanoivat et mielummin tsekkaavat turhaan kun jättävät tsekkaamatta, jos kyse sellaisista viikoista, että jotain on tehtävissä. (Eli ei ihan alkuraskaus).

Mulle sanottiin neuvolassa, että pitää olla 34 viikkoa, ettei tarvitse lähteä Hesaan, jos synnytys käynnistyy ennenaikaisesti. Kotkassa keskussairaalassa olisi tarkoitus synnyttää jos päästään sinne asti...

[QUOTE="Vieras";28200453]Kuulostaa minustakin vallan normaalilta raskauden oireilta, niillä jolla jo toinen tai useampi lapsi.
Sinne se painaa lähtökuoppiin ja se aiheuttaa kipua, painetta ja supistelua.[/QUOTE]

Alle 30 raskausviikoilla? Ei silloin kuulu painaa lähtökuoppiin.

Yhteistyössä