Käy sääliksi ystävän lainatilanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Heillä on 2 lasta ja ottivat miehensä kanssa 1800000 euron asuntolainan. Nettotulot heillä on 2500-2700 euroa, ovat itse kertoneet. Ei varmasti käy hyvin tuossa hommassa :( nainen on osa-aikatyössä eikä kuulemma aiokaan mennä kokopäivätöihin eikä niitä kyllä oisikaan nyt tarjolla...ystävänä en kuitenkaan käynyt arvostelemaan kun omaa unelmaansa toteuttavat. oikeasti olen tosi onnellinen heidän puolestaan mutta hirvittää. perintöjä tms ei ole tulossa :/

Mun ystävällä sama tilanne. Eikä mua kyllä huoleta :) ihan hyvin pärjäävät, toki tinkivät muusta. Talo on uusi ja kivalla paikalla, kyllä siitä eroon ainakin pääsee jos niikseen tulee. Itse en uskaltaisi, mutta olen aika pieni riskinottaja.

No, jos miehellä vakaa työ ja tulot niin mikäs siinä. Kyllä tuollaisella nettotuloilla kyseisen lainan maksaa pois,,,
Joka vuotiset kalliit lomailut voi kyllä unohtaa. Anttilasta tarjous vaatteita, ei mihinkään konserteihin, lätkämatseihin, uusimmat elektroniikat hankinta voi unohtaa,,,,

Munkin ystävillä osalla sama homma. Kyllä ajoittain vanhemmat väsyneinä paiskivat pitkiä työpäiviä ylitöineen. Toisaalta heillä on ihan älyttömän pitkä maksuaika, olisko ollut 40 vuotta!!! Ovat nyt 3-kymppisiä eli periaatteessa koko elämänsä sitä maksavat.

Ai "vain" 180 000!!! No se nyt on ihan tavis. Sellainen meilläkin on ja ollaan ihan tavallisia duunareita. Hyvin pärjätään. Ei mitään ongelmia. Mieluummin omaa maksellaan pois kuin vuokraa taivaan tuuliin.

[QUOTE="vieras";25901433]Heillä on 2 lasta ja ottivat miehensä kanssa 1800000 euron asuntolainan. Nettotulot heillä on 2500-2700 euroa, ovat itse kertoneet. Ei varmasti käy hyvin tuossa hommassa :( nainen on osa-aikatyössä eikä kuulemma aiokaan mennä kokopäivätöihin eikä niitä kyllä oisikaan nyt tarjolla...ystävänä en kuitenkaan käynyt arvostelemaan kun omaa unelmaansa toteuttavat. oikeasti olen tosi onnellinen heidän puolestaan mutta hirvittää. perintöjä tms ei ole tulossa :/[/QUOTE]

Nettona 2700 euron nettotulot on ihan ok. Jos vaikka asuntolainaan ja muihin talon kustannuksiin ja kotivakuutukseen menee vaikka n. 1200 e kuukaudessa niin jää elämiseen 1500 e ja vielä lapsilisät päälle. Kyllähän tuosta maksaa ruoan ja normaali laskut, jos osaa rahaa käyttää.

Kyllä 180000e lainan pystyy maksamaan. Noilla tuloilla mitään asumistukea enää saa, vuokralla asuminen 4 henkiselle on niin kallista, että mieluummin makselen asuntolainaa

mulle ei ole koskaan tullut mieleenkään vaivata päätäni ystävien lainatilanteilla, elleivät he sitten ihan vartavasten mulle asiasta avaudu. Mutta noin niinkun perus sunnuntaina en kyllä ystävien lainoja ja maksukykyä pohdiskele.....

Yhteistyössä