Käykö kaikki kotihoidetut yli 3v. kerhossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja g
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

g

Vieras
Ja minkäikäisenä ovat kerhon aloittaneet? Kuinka motna kertaa viikossa? Mietin pitäiskö toi meidän kohta 3 vee kerhoon ilmoittaa vai laittasko vasta syksyllä kun on 3,5v. Syksyllä mulla olis enemmän jaksamista sinne kuskailla, nyt oon raskaana ja ihan vastasyntyneen kanssa en välttämättä aina viittis lähteä. Kun pitäis ottaa toi keskimmäinenkin sitten mukaan.

Niin ja jos ei käy ollenkaan kerhossa, niin mistä löytää kavareita ja harjottelee sosiaalisia taitoja? Meillä ei ole paljon lapsiperhetuttuja lähistöllä.

Mun 2v9kk käy kerhossa 1-2 kertaa viikossa. Ja sitten käydään perhekerhossa lisäksi.
Olisko teillä siellä MLL:n tai srk:n perhekahviloita tai -kerhoja?

Meidän kolme v. ei ole kerhossa, muttei kyllä ole koko ikäänsä ollut kotihoidossa (hoidossa 1,8 v. - 2,8 v.). Mulla on laskettu aika lokakuun lopulla niin en jaksais ainakaan kuskailla kerhoihin. Jos vaikka joulun jälkeen kattelis... Tai hakis päivähoitopaikkaa.

Meillä poika menee kerhoon heti kun täyttää 3v, ihan hyvää harjoittelua se on tulevaisuutta varten. 2 kertaa viikossa sitten käy kerhossa ja meillä sattui hyvä tuuri kun kerho on kadun toisella puolella katua, kun meillekin syntyy vauva joulunaikaan niin esikoinen on sinne helppo viedä.

Meillä poika vajaa 4v. käynyt kohta vuoden päivät kerhossa 2xviikossa, aloitti siis kun täytti 3v. ja pääsi ikänsä puolesta srk:n kerhoon. Kotihoidossa siis ollut tähän asti, itse aloitan huomenna työt, lapset eivät lähde päiväkotiin koska mummi hoitaa lapsia seuraavan vuoden eli käy jatkossakin kerhossa. Meidän pojalle kerho on ihan ehdoton, tulee vaihtelua päiviin, oppii ryhmässä olemista ja muiden kanssa toimimista. Meillä kyllä paljon lapsiperheitä lähipiirissä, joita tavataan, mutta kerhossa toimiminen on kuitenkin toisenlaista. Kerho on tärkeä myös pojalle, "ison" pojan oma juttu, jonne pikkusisko ei mukaan pääse. =) Kerhon lisäksi käy myös jumpassa kerran viikossa ja odottaa sekä sitä että kerhoa aina innolla.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Sori ihan OT, mutta eikös NYT ole syksy :D

On on, mutta ehkäpä ap tarkoitti 2010 syksyä.. Luepas eka kirjoitus uudestaan ;)

Meidän kohta 4v käy srk:n kerhossa 2 kertaa viikossa, muina päivinä mennään puistoon. Välillä on myös puistolapsena, kun tuossa meidän lähipuistossa on ns. parkki-toimintaa yli 3v lapsille.

Hän aloitti kerhossa viime vuonna ollessaan vajaa 3v, silloin viihtyi hyvin. Nyt ei ja haluaisikin olla vain puistolapsi, ei kerholapsi mutta koitetaan nyt vielä parikertaa josko lähtisi innostus nousemaan ryhmänvaihdoksen myötä.

Ei..ollaan sitä mietitty tässä jo hyvän, mut ei olla päästy puusta pitkälle. Eikä asiaa auta miehen 3-vuorotyö tai miun ajokortittomuus. :ashamed:
Pihassa on muutamia leikkikavereita kylläkin, ja sisko kotona.

Meillä on isommat lapset käyneet seurakunnan kerhossa 3-vuotiaasta lähtien.
Pienin on nyt 2v10kk ja aloitti elokuussa kerhoilun, täyttää siis marraskuussa 3v.
Täällä saa aloittaa kerhoilun sinä vuonna kun täyttää 3v.
Kerho on kerran viikossa 2h.

Lisäksi käydään perhekerhossa.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:

On on, mutta ehkäpä ap tarkoitti 2010 syksyä.. Luepas eka kirjoitus uudestaan ;)

No niin yritinkin, monta kertaa, mutta ei "kohta 3 vuotias" ole ensi syksynä 3,5 vuotias :D Mutta siis tuohon itse asiaan unohdin vastata...

Jos ei ole paljon muita lapsikontakteja, niin itse kyllä veisin 3 vuotiaan edes kerran viikossa johonkin kerhoon tai harrastukseen, jossa oppii olemaan muiden lasten kanssa ryhmässä.

Minäkin mietin, että kaikki kerhothan ovat alkaneet monta viikkoa sitten.

Meillä marraskuussa täyttävä tyttö aloitti kerhon vasta vuoden vaihteessa. Tuntui että syksyllä ei ollut vielä valmis. Pari kertaa koetettiin syksyllä, mutta ei halunnut jäädä. Joulun jälkeen jäi ihan mielellään. Kyseessä oli siis seurakunnan kerho. Joka oli kerran viikossa tunnin kerrallaan.

Nyt tyttö on kolme, pian neljä ja aloittanut isompien kerhossa, kaksi kertaa viikossa, kolme tuntia kerrallaan.

No ei varmaan kaikki käy, mutta meidän tyttö käy. Aloitti tämän vuoden tammikuussa kun maaliskuussa täytti kolme. 1-2 kertaa viikossa, yleensä vain sen kerran. 3 tuntia kerrallaan. Kerran viikossa on myös perhekerho ja lapsiparkki, mun mielestä se on jo ihan tarpeeksi. Käy ihan siksi että tapaisi muita lapsia kuin siskoaan ja siksi että mulla hajoaa pää jos olen niiden kanssa yksin 24/7. Paha äiti siis. :ashamed:

Niin ja onhan meilläkin sitten vielä ne jumpat ja muskari.. :whistle:

Tuo keskimmäinen oli himpun vajaat 4v kun aloitti kerhon isosiskon (tuolloin juuri 6v) kanssa, kaksi kertaa viikossa. Oltiin silloin oltu 4kk lomalla päiväkodista ja kun vauvakuopuksen rytmit oli vähän tasoittuneet niin jaksoin kuskata ja oli helpompaa.

Nyt syksyllä keskimmäinen jatkoi yksin kerhossa kun esikoisella alkoi eskari. Edelleen sen kaksi kertaa viikkoon käy, kohta kolmannenkin jos ryhmä perustetaan.

Mielelläni vien kun tässä ihan pihapiirissä ei isosiskon ja pikkuveljen lisäksi juuri leikkikavereita ole, puistossakaan ei aina. Ja ajattelin että pysyy tietynlainen reippaus yllä vaikkei nyt päivähoidossa ollakaan, kun ei tiedä kuinka pitkäksi tämä tauko venyy.

Kohta 3vee on 3 tammikuussa ja jos sillon haluaa kerhoon, pitäs hakemus laittaa nyt. Eikös se sitten ole 3,5v ens syksynä? No, ehkä jo vähän yli. Täällä voi kerhoon hakea muullonkin kun syksyllä. Vauva syntyy maaliskuussa, että en tiedä miten jaksaisin esikoista kerhoon kahden muun lapsen kanssa kuskailla. Katotaan nyt, mutta aika monet tuntuu kerhossa olevan.

Meillä tyttö nyt 3½v ja aloitti ekaa kertaa kerhon elokuussa. Käy siellä kaksi kertaa viikossa ja se kestää 3½h kerralla..
Niin ja minä olen kotona sen ajan pienemmän tytön kanssa. Tyttö on tykänny kovasti siellä olla ku saa touhuta niin monen muun lapsen kanssa :) Ja minusta on ihanaa ku tyttö tuo aina omia askartelujaan kotia =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksette mene avoimeen tai MLL kahvilaan porukalla, ei tarvi kuskailla. Vauva nukkuu sen aikaa ja isommat saa leikkiä muiden kanssa.

Avoimessa on käytykin, mutta siellä on kakki lapset jotain 1v. Ei ole oikein kaveria meidän pojalle. Puistoissa käydään melkein joka päivä, mutta se on ihan sattumaa onko siellä muita ja minkäikäisiä.

Mutta jos toi nyt olis kotona vielä vuoden, niin onko siitä jotain "haittaa"? Kun ne kävellen kuskaamiset vauvan ja toisen pienen kanssa voi olla aika väsyttäviä. Ja jos kerhoon pojan laitan, haluan ettei sitten mun "laiskuuttani" jää kertoja väliin.

Yhteistyössä