Käynnistetty synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Te joilla on kokemusta käynnistetystä/käynnistetyistä synnytyksestä/synnytyksistä niin kuinka kauan teillä kesti ko synnytys? Itsellä käynnistys edessä ja mietityttää kuinkahan kauan siinä sitten menee, joten siksi haluaisin kuulla muiden kokemuksia.

Synnytys kesti 5½ tuntia, ei kovin kauan siis ensisynnytykseksi. Synnytystä alettiin käynnistämään klo 10 ja synnytyssupistukset alkoivat 14.30, se oli menoa sitten. :) Huonetoverilla käynnisteltiin useampi päivä samoin keinoin kuin minulla (cytotec), sai neljännen lapsen.

Sehän riippuu ihan siitä kuinka kypsät paikat sulla on. Itselläni on käynnistykseksi riittänyt kalvojen puhkaisu,kun paikat olleet auki pari senttiä. Eli ei mitään troppeja tai tippoja tarvinnut. Toisaalta olen kuullut että täysin epäkypsästä tilanteesta käynnistäminen voi viedä muutamasta päivästä ylöspäin...

Mulla 1 käynnistys takana.Synnytys kesti 8h35min.Ei siis ihan hirveen kauaa.Otin ekan käynnistystabletin klo.13.00 ja supistukset oli säännöllisiä 6h30min päästä ekan tabletin ottamisen jälkeen.Yhteensä otin 2 tablettia.Myöhemmin aamuyöllä piti vielä käynnistää uudelleen tipalla,kun oli jämähtänyt 4cm:iin.Sen jälkeen vauva tulikin rytinällä maailmaan.

2 kertaa käynnistetty kalvojen puhkasulla, mikä tosin ei alottanu supistuksia kummallakaan kerralla, vaan tarvittiin oksitosiinitippa käynnistään supistukset. Eka pääty sektioon, kun ei vaan auennu paikat ja toka pulpahti pihalle normaalia reittiä :) 12h meni molemmissa, kalvojen puhkasusta siihen, että vauva oli maailmassa.

mulla on molemmat synnytykset käynnistetty. ekaa alettiin käynnisteleen ke aamuna ja vauva syntyi pe iltana. synnytyksen kokonaiskesto oli n.19h.
toista alettiin käynnistää to aamuna ja samana yönä neljän pintaan vauva syntyi. kokonaiskestoksi laskettiin n.7h. riippuu siis ihan siitä mikä tilanne kohdun suulla yms on kun käynnistys aloitetaan.

mulla kesti esikoisessa kaynnistyminen pitkaan, tabletit&kalvojen puhkaisu eivat saaneet aikaiseksi mitaan, mutta oksitosiinitipan alkaessa toimimaan esikoinen syntyi 5,5 tunnin kuluttua.
Kuopus puolestaan lahti kayntiin itsekseen ja syntyi alle 2 tunnissa.

Mulle annettiin se oksitosiini(?) tippa vai mikä lie olikaan. Ei auttanut mitään. Kärvistelin monia monia tunteja kun ei supistukset säännöllisiksi koskaan muuttuneet,leikkauksestakin jo puhuttiin. Sit vaihtui lääkäri joka sanoi ettei mitään leikkauksia tarvita,puhkaisi kalvot ja n.4 tuntia myöhemmin homma oli ohi.

Taisi olla niin että ke aloin ottaa pillerii, sit alko yöl jotaa suppareita olemaan...seuraavana päivänä alkoi olee enemmän ja iltapv:stä vietiin alas...ja siel alkoi tulla tippaa sitten vauhdilla. Ja kalvot puhkaistiin. pe yöl sitten syntyi tyttö. kesti jotaa 13-14 tuntii.

Eka raskaus oli yliaikainen ja käynnistettiin aamulla. Iltaan mennessä ei tapahtunut mitään. Yöksi sain pienen kipupiikin joka lopettaa käynnistyksen. Yö piti nukkua. Klo 23 kivut niin kovat et lähdin saliin ja iso lapsi syntyi aamulla 8.30.

Toinen käynnistettiin päivää ennen la. Aamupäivällä aloitettiin. Iltapäivän shoppailin. Takaisin piti mennä osastolle kolmeksi jatkaan käynnistystä. Viideltä piti lähteä saliin ja ennen seitsemää syntyi pieni tyttö.

Mulla siihen hyvin erilaiset kokemukset. koskaan ei voi etukäteen tietää kuinka nopeasti kaikki menee.

Ekassa mä sain käynnistytabletin tai neljäsosan siitä klo 12. Toisen neljänneksen sain klo 16. Klo 20 lääkäri totesi että nyt on alkanut synnytys, vaikka mulla ei ollut mitään hajua supistuksista. Kymmenen aikaan mies lähti kotiin nukkuun kun ei synnytys ollut edennyt, mä en tiennyt edelleenkään supistuksista mitään ja olin vihainen lääkärille joka eväsi luvan lisätabletteihin...
Puolen yön aikaan tuli eka kunnon supistus, jota pelästyin. Yritin nukkua, mutta supistuksia tuli enemmän ja enemmän.
En ollut kuitenkaan auennut yhtään joten jatkoin kärvistelyä.
Puol kolme sitten olikin kiire synnytyssaliin, olin jo niin auki että lapsi sais tulla heti vaikka...
varttii vaille kuusi oli vauva syntynyt.

Minulla käynnisteltiin 2 päivää,kokeiltiin että kohtu kestää supistukset,sitten kahden päivän jälkeen aamulla kymmeneltä aloitettiin tipalla antamaan,ja illalla klo 23 syntyi lapsi.

Ensimmäinen synnytys yritettiin käynnistää kalvot puhkaisemalla, mutta ei ikinä käynnistynyt joten jouduin vuorokauden kuluttua sektioon.

Toinen synnytys käynnistettiin cytotecilla ja poika syntyi 12 tunnin kuluttua.

Mulla käynnistettiin yliaikaisuuden takia. Lääkäri oli kahden vaiheilla, puhkaistaanko kalvot vai kypsytelläänkö Cytotecilla, lopulta päädyttiin jälkimmäiseen, koska ei haluttu liian rajuja supistuksia. Sain kapselin klo 11, säännölliset supistukset alkoivat noin klo 14, lapsi oli maailmassa vähän ennen puolta yötä. Mielestäni käynnistys oli todella onnistunut, missään vaiheessa kipu ei käynyt sietämättömäksi tai edes niin kovaksi että olisin tarvinnut kivunlievitystä.

Yhteistyössä