Käynnistetty vai luonnostaan alkamaan lähtenyt synnytys?

pikku myy ja haisulimamma

Aktiivinen jäsen
24.08.2007
5 441
0
36
Mulla käynnistettiin rv41+3 synnytys joka sitten jatkuikin 24h ennenkuin tyttö syntyi,olisi ihan mukava vielä joskus kokea kun synnytys lähtee luonnostaan käyntiin.
Tämä kysely siis ihan uteliaisuudesta että onko monen muunkin äidin synnytys käynnistetty vai ei.
Ja niille vielä kysymys jotka on molemmat kokeneet niin onko niissä paljon eroja?

Minulla kaksi käynnistettyä synnytystä 35+4 ja 40+1 syntyneet pojat. Ja mitä ilmeisemmin käynnistys tai sektio tulossa keväällä.

Itsekin kakkosta odotellessa "haaveilin" normaalisynnytyksestä, että oispa ihana päästä siihen "Luonnollisimpaan" synnytystapaan.. eli, että itsestään asiat vaan tapahtuu.. Mutta nyt kolmosta odotellessa ei ole moisia haavekuvia enää..

Ja molemmissa käynnistetyissä synnytyksissäkin on ollut eroja. Ovat olleet tosin hurjan nopeita synnytyksiä ja kivuliaita molemmat, mut vaiheet ihan eri tuntuisia ja kipu eri vaiheissa jne..

Niin eka synnytys 5h 15 min ja toka 4h

Esikoiselta käynnistyi vesien menolla, keskimmäisellä käynnistys ja kuopus sektio. Käynnistetty oli tosi raju kokemus, itse ei pysynyt mukana hommassa ollenkaan, vauva syöksyi ulos lopussa. Kesto reilu 3 tuntia, ponnistusvaihe 1min ( kun lyhempää aikaa ei ole ). Esikoista ponnistin lähes 50min, kokonaiskesto oli vajaat 13 tuntia. Tätä seuraavaa toivoisin pääseväni alateitse synnyttämään ja ilman käynnistämistä, mutta jää nähtäväksi kuinka käy...

Esikoinen ja kuopus käynnistetty, siinä välissä kaksi itsekseen alkanutta. Ja ainakin mulla nämä itsekseen alkaneet ovat olleet paljon kivuttomampia kuin käynnistetyt, vaikka ovatkin kestäneet kauemmin. Molemmat käynnistetyt päätyivät kiireelliseen sektioon.

eka, toka ja neljäs synnytys käynnistetty viikoilla 38 ja 38+rapiat, kolmas käynnistettiin viikolla 40, viides 35+2 viikolla.
Eka kesti 7.5h, toka 2h40min,kolmas 1h40min, neljäs 1h15min ja viides 21h |O

Esikoinen käynnistettiin ja synnytys kesti vajaa 20h. Tokan kanssa oli koko ajan jännitys päällä, että miten käy ja lähti kuin lähtikin itsekseen käyntiin vesien menolla ja synnytys kesti ihanat 6h. Oli mahtava kokemus.

Minulla käynnistettiin sillä tipalla ja synnytys kesti 4 ja puoli tuntia. Ja kyllä ilman kipulääkettä koko touhu oli yhtä tuskaa, kokoajan sattu ihan hirveesti, välillä se kipu tietysti yltyi todella kovaks kun supistus oli voimakkaimmillaan, kunnes sain epiduraalin joka helpotti huimasti koko touhua. Yllättävän rajulta se tuntui.

Nyt tätä toista odottaessa on toivonut kokoajan ettei tarvis käynnistää vaan vois oikeesti tuntea miltä se synnytys tuntuu ilman noita käynnistysjuttuja, ne kun vissiin lisää niitä supistusten voimakkuutta?

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Minulla käynnistettiin sillä tipalla ja synnytys kesti 4 ja puoli tuntia. Ja kyllä ilman kipulääkettä koko touhu oli yhtä tuskaa, kokoajan sattu ihan hirveesti, välillä se kipu tietysti yltyi todella kovaks kun supistus oli voimakkaimmillaan, kunnes sain epiduraalin joka helpotti huimasti koko touhua. Yllättävän rajulta se tuntui.

Nyt tätä toista odottaessa on toivonut kokoajan ettei tarvis käynnistää vaan vois oikeesti tuntea miltä se synnytys tuntuu ilman noita käynnistysjuttuja, ne kun vissiin lisää niitä supistusten voimakkuutta?

joo lisää se..mutta mä olin jo niin väsynyt kun avaus kesti niin kauan että vedin ilokaasua minkä kerkesin..enpä juurikaan mitään kipuja enkä synnytystä muista..

Yhteistyössä