Käynnistyksen kokeneita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko miten yleistä että käynnistetään puhkaisemalla kalvot? Onko synnytys ja supistukset silloin tosi rajuja ja kipeitä?
Millon käynnistetään kalvojen puhkaisulla ja millon sitten niillä käynnistys tableteilla?

Muutaman päivän ajan tiputteli lapsivettä ja ma-iltana ottivat sisään sairaalaan. Supistuksia ei tullu joten synnytystä vauhditettiin tipalla, joka alotettiin aamulla klo 8. Klo 10 supistukset oli jo todella kivuliaita... Tyttö syntyi klo 14.30.

Toisen olen synnyttänyt ilokaasun avulla ja mielestäni se oli kivuttomampaa.

No ne kalvothan voi puhkaista vasta sit kun kohdunsuu on jonkun verran auennut, jos ihan kohdunsuu kiinni tilanteesta käynnistetään niin ymmärtääkseni tabuilla ensin. Mulla puhkastiin kalvot synnytyksen ollessa käynnissä niin homma nopeutu todella ja supistukset koveni. Reilun tunnin päästä oli vauva sylissä.

Mulla on molemmat käynnistetty 37+1 puhkaisemalla ensin kalvot ja sit oksitosiinia päälle.
Supparit oli tosi rajuja mutta en osaa verrata mihinkään kun molemmat on olleet käynnistettyjä.

Kalvot puhkaistaan jos paikat on tarpeeks auki mutta jos aivan kiinni niin ensin tabuja ja sitten kalvot, näin olen käsittänyt? Itsellä ei siis ole laitettu tabuja ollenkaan vaan suoraan suoneen..

Tällasta on mun miekestä vähän turha miettiä sillä käynnistykseen ei kannata lähteä kuin sen uhalla että vauvalla tai äidillä ei kaikki ole kunnossa, luonnollinen käynnistyminen on tietysti kaikille paras. Siten taas jos jomman kumman terveys on uhattuna niin eipä sillä niin väliä että onko kovemmat supparit, kunhan vaan saadaan vauva pihalle terveenä ja loppu hyvin, kaikki hyvin :)

synnytys oli käynnistettynä mulla karmea.supistukset tuli voimakkaana niin että oksennus lensi ensimmäisen puolitoista tuntia.vauhdikkaasti meni kokonaan alta neljän tunnin ensikertalaiselta.raju ja nopea.
luomusti lähteneen synnytyksen pukersin 7 tunnissa,ilokaasun voimin ja täytyy sanoa että oli 100 kertaa mukvampi synnytys kokemus.
mut nää on oikeesti yksilöllisiä juttuja:)miten keho reagoi.

Ekasta käynnistely aloitettiin kypsyttelyllä (rv 41+5). Kun sillä ei edennyt niin kalvot puhkaistiin seuraavana aamuna ja oksitosiinit laitettiin tulemaan. Supistukset olivat järjettömän kipeitä.

Tokasta käynnistettiin suoraan kalvojen puhkaisulla (rv 42+1), paikat olivat tuolloin valmiiksi auki kahdelle sormelle. Oksitosiinia taas päälle ja kipu oli järkyttävää.

Seuraavasta aion kokeilla vyöhyketerapiaa, jos sillä saisi synnytyksen käynnistymään itsestään, haluaisin vielä kokea luonnollisen synnytyksen..

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Ekasta käynnistely aloitettiin kypsyttelyllä (rv 41+5). Kun sillä ei edennyt niin kalvot puhkaistiin seuraavana aamuna ja oksitosiinit laitettiin tulemaan. Supistukset olivat järjettömän kipeitä.

Tokasta käynnistettiin suoraan kalvojen puhkaisulla (rv 42+1), paikat olivat tuolloin valmiiksi auki kahdelle sormelle. Oksitosiinia taas päälle ja kipu oli järkyttävää.

Seuraavasta aion kokeilla vyöhyketerapiaa, jos sillä saisi synnytyksen käynnistymään itsestään, haluaisin vielä kokea luonnollisen synnytyksen..

Kerro lisää!!! Mäkin tahtoisin yhen "Normaalin" synnytysen

käynnistettiin kalvojen puhkaisulla, lääkkeitä käynnistymiseen ei tarvittu. synnytys kesti 1h20min ja oli siis nopea ja raju mutta en koe sitä sillä tavoin käynnistetyksi koska sama ois tapahtunut jos ois itestään menny vedet.

Mulla tämä viimeisin käynnistettiin kalvojen puhkaisulla. Kohdunsuu oli siinä vaiheessa auki 5cm.
Supistukset alkoi vartissa eikä ne mulla eronnut mitenkään aikaisempiin synnytyksiin verrattuna, jotka siis ovat alkaneet itsekseen.

Oksitosiinia ei tarvinnut missään vaiheessa, kivunlievityksenä aluksi ilokaasu ja sitten kohdunkaulanpuudute.

Käynnistetiin 38+6 vauvan suurehkon koon vuoksi, ultralla arvio 4100g ja kun syntyi painoi 4050g.

Synnytys kesti kaiken kaikkiaan 3,5tuntia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko miten yleistä että käynnistetään puhkaisemalla kalvot? Onko synnytys ja supistukset silloin tosi rajuja ja kipeitä?
Millon käynnistetään kalvojen puhkaisulla ja millon sitten niillä käynnistys tableteilla?

Mulla on käynnistetty molemmilla tavoilla. Tableteilla käynnistettiin, ku kohdunsuulla ei ollut tapahtunut vielä mitään. Silloinhan ei voi puhkaista kalvoja.

Kalvojen puhkaisulla käynnistettiin toinen synnytys. Silloin kohdunsuu oli jo 3cm auki. Tarjosivat myös tablettikäynnistystä, mutta se oli esikoisesta niin raju tapa, että halusin kalvojen puhkaisun. Tosin oksitosiinia lisätessä, ei kovin paljoa helpompi tapa ollut. 4h:ssa syntyi molemmat 4,5kg pojat.

Kohdun kaulaa kypsytetään tableteilla. Ja sitä voidaan yrittää vauhdittaa oksitosiini tipalla.

Jos kohdun kaula kypsä ja auki sormelle, silloinkin voidaan yrittää vauhdittaa oksitosiini tipalla.

Jos on riittävästi auki voidaan puhkaista kalvot ja synnytyksen etenemistä voidaan vauhdittaa oksitosiini tipalla.

Oma kokemus oli 2003 seuraavanlainen; 7 päivää yritettiin kypsyttää tableteilla ja välillä oltiin tipassakin. Aukesin sormelle ja sain kokonaiset 2 heikosti tuntuvaa supistusta, vaikka piirturi piirsi koviakin supistuksia. Joten sectioon mentiin viimein.

Mulla molemmista pojista käynnistetty tabletilla,koska kohdunsuun tilanne ollut hyvin epäkypsä. Lääkäri sanoi ettei kalvoja voi puhkaista koska eivät "pullota". Epäili ettei myöskään lähde tipalla, syytä en tiedä. Molemmista supistukset ovat olleet erilaisia, mutta juniori syntyi nopeasti ilman kipulääkkeitä. Jos kolmas käynnistyisi itsellään uskon pärjääväni ilman kipulääkkeitä, ei se varmaan ainakaan enempää voi sattua =)

Mulla puhkaistiin kalvot, mut aika hitaasti se homma siltikin eteni, eikä ollut mitenkää mahottoman kipeä, sit alko tuntumaan enemmän kun pistettiin oksitosiinit kehiin suppareita vauhittaa, tosin siinä kohtaa tuotiin jo epiduraaliakin..

Alkuperäinen kirjoittaja Criminal Mind:

Tässä yksi keskustelu aiheesta; http://kaksplus.fi/keskustelu/t863519

Yks luonnollisesti käynnistyvä mulle myös, kiitos =)

Hiero nännejä. Kovaa.

Voi tietenkin olla sattumaakin, mutta 10 vaille 2 viime yönä aloitin nännijumpan, tasalta alkoi supistaa ja 15 yli 2 supparit tuli säännöllisesti muutaman minuutin välein. Syntyi tänään aamulla 6:38 =)

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:

Hiero nännejä. Kovaa.

Voi tietenkin olla sattumaakin, mutta 10 vaille 2 viime yönä aloitin nännijumpan, tasalta alkoi supistaa ja 15 yli 2 supparit tuli säännöllisesti muutaman minuutin välein. Syntyi tänään aamulla 6:38 =)

:o vau onnea!! mä kokeilen kuhan ny raskaaksi ensin pääsen... :whistle:

Hiero nännejä. Kovaa.

millai sä niitä hieroit? siis "nypit" vai "pyörittelit" vai miten? :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hiero nännejä. Kovaa.

millai sä niitä hieroit? siis "nypit" vai "pyörittelit" vai miten? :D

:wave:

ei eroa edelliseen, itsekseen käynnistyneeseen, synnytykseen, sattui kummassaki mutta mun kohdalla kivun määrällä ei ollu eroa. mulla siis käynnistettiin kalvojen puhkaisulla 2.raskaus yliaikaisuuden takia, ei auttanu porrasjuoksut eikä vadelmateet, ei nännien hieromiset eikä seksi

Yhteistyössä