käynnistys edessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lissu

Vieras
Viikon kuluttua synnytys käynnistetään, jos ei sitä ennen vauva päätä maailmaan haluta... Nyt on viikkoja kasassa 40+5. Kokoarviossa lääkäri totesi, et vauva painaa ainakin neljä kiloo, jos syntyy la. Eli nyt ollaan menty jo reilusti yli... Kertokaahan millaisia kokemuksia teillä on ollu käynnistyksestä? Pelottaa myös se kun vauva on noin iso... Terkkari kuitenkin totesi, et hyvin ne kokoarviot yleensä pitää paikkaansa...

Ei ole kokemusta käynnistämisestä , mutta halusin vain rauhoittaa mieltäsi ja kertoa, että ystäväni synnytti rv 41+1 pojan, joka painoi 4050g. Hänelle oli annettu etukäteen painoarvioksi 4500g jo rv40 tienoilla, joten pieleen meni =)
Itse synnytin rv 40+3 pojan, joka painoi 4155g. Painoarvio oli 3500g... Mutta en voi sanoa, että yli 4 kg painavan vauvan synnyttäminen olisi ollut mitenkään erityisen kamalaa. Ei kai se synnyttäminen ikinä ihan mukavimmasta päästä ole =)

Itselläni on kolme käynnistystä, eivät kuitenkaan yliaikaisuuden takia. Kolmas tyttö minullakin painoi 4074g ja hyvin meni synnytys niinkuin koko avautumisvaihekkin. Käynnistyksestä huolimatta supistuksilla oli väliä, etteivät olleet ihan yhtenäisiä monta minuuttia kestäviä. Synnytys kesti 9 h siitä kun kalvot puhkaistiin.
Tsemppiä synnytykseen.

Hei!
Minulla on käynnistetty molemmat synnytykset. Eka käynnistettiin cytotec-tabletin murulla, joka laitettiin kohdunsuulle ja toinen samalla tabletilla, mutta suunkautta otettuna. Kohdunsuulle laitettuna tarvittiin vain yksi murunen, joka käynnisti supistukset heti ja tosi voimakkaina >synnytyksen kesto reilu 24h. Suunkautta käynnistystä yritettiin monta päivää monta kertaa päivässä ja neljäntenä päivänä jolloin en enää saanut tablettia niin synnytys lähti käyntiin >synnytyksen kesto n. 5h.

Suunkautta käynnistys oli lempeämpi (jos niin voi sanoa), mutta ei niin tehokas.

Mulla oli käynnistys ihan ok kokemus, mutta vauva oli kylläkin tosi pieni. Nopeeta eteni synnytys ja vaikka kivut oli kovat, ku epiduraali ei auttanu, niin silti ihan hyvin sen lopulta kesti. Mutta mulla tosiaan helppo synnytys, ku oli pieni vauva, hyvä tarjonta jne.

Niin, ja tipalla siis käynnistettiin, ku vedet oli jo menneet.

Yks synnytys takana ja sekäynnitettiin raskausmyrkytyksen vuoksi.
Synnytys kesti kokonaisuudessaan 7 tuntia. Cytotecilla käynnistettiin, laitettiin murunen kohdunsuulle tai oikeammin viisi, kahtena päivänä siis käynnisteltiin. Sitten kun todella käynnistyi supistukset kyllä tulivat todella voimakkaina. 4045g lapsi, ei mitenkään hirmuisen vaikea synnytys kai, vaikea tietenkin ekasta sanoa kun kokemusta ei niin hirveästi ole...
Meille sanottiin, että noin nelikiloinen la aikana ja kolme päivää meni yli, että piti aika hyvin paikkaansa.
Jostain olin lukevinani, että käynnistettynä synnytys on kivuliaampi kuin ihan normaalisti käynnistyneenä, tiedä sitten.
Toivotaan, että vauveli sieltä päättää itsekseen kuitenkin tulla=)

Uusimmat

Yhteistyössä