KÄYNNISTYS: kuinka nopeasti lapsi syntyi? olen ensisynnyttäjä ja käynnistys vissiin edessä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
eli miten teillä käynnistettiin? cytotecilla, tipalla vai kalvojen puhkaisulla? kuinka nopeasti lähti käyntiin ja kuinka nopeasti vauva sitten syntyi?

miten kestit supistukset? tarvitsitko kivunlievitystä? itse olen toivonut välttäväni epiduraalin, mutta nyt sekin mahdollisuus sitten heikkenee.. :( kun eikös käynnistetty synnytys saata olla kipeämpi kuin normaali?

itsellä nyt rv41 täynnä ja ensi viikolla käynnistys edessä jos vauva ei sitä ennen keksi itse syntyä :)

Mulle laitettiin klo12 tippa ja klo 17 alkoi pikkuhiljaa supistella. Ja vauva syntyi klo 20. Kivunlievitystä en ehtinyt saamaan ku loppu meni niin nopeaa :) eli synnytyksen kesto oli reilu 3 tuntia

Eka tuli itsekseen. toka kalvojenpuhkasulla+tipalla 3h, ei kivunlievitystä. Kolmosta aloiteltiin jollain tabletilla kohdunsuulla mut ei oikein lähtenyt...sit kun läks tuli alle tuntiin, ei kivunlievitystä.

Perjantai aamuna aloitettiin cytotecilla. Supistukset alkoivat heti säännöllisinä 10 min välein, kohdunsuulla ei kuitenkaan tapahtunut mitään. Vauva syntyi vasta sunnuntai iltapäivänä, kalvojen puhkaisun seurauksena ja tipan avittamana :/ Otin vastaan kaikki kivunlievitykset mitkä tarjottiin :) Tosin, olin jo niiiiiiin puhki, kun 2 päivää oli ympäri vuorokauden säännöllisesti supistellut, tosi kipeitä, ja osastolla en saanut mitään kaurapussia vahvempaa kivunlievitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle laitettiin klo12 tippa ja klo 17 alkoi pikkuhiljaa supistella. Ja vauva syntyi klo 20. Kivunlievitystä en ehtinyt saamaan ku loppu meni niin nopeaa :) eli synnytyksen kesto oli reilu 3 tuntia

millanen sulla oli kohdunsuun tilanne alussa? kun mietin että millasessa tilanteessa pääsee suoraan tippaan ja millon joutuu osastolle kypsymään ensin... niin ja olitko säkin ekaa kertaa synnyttämässä? kuulostaa ihan positiiviselta kokemukselta kirjoituksesi perusteella :)

Minulle laitettiin tapletti kielen alle klo 16 maissa, klo 21 siirrettiin saliin ja laittettiin tippa, sit jonkun ajan päästä puhkaistiin kalvot. Klo 3 oli lapsi maailmassa. :) Ja mä en kans ehtinyt saamaan kivunlievitystä kun loppuhomma eteni niin nopsaan... yöaikaan vissiin ei turhan usein tutkittu :)

niin ja jos muutkin voisitte kertoa että mikä teillä oli kohdunsuun tilanne ja raskausviikot, sais edes vähän arvuutella mihin ite joutuu sitten :)

mulla oli viimeks kanavaa sentti jäljellä ja suu pehmeä ja sormelle knaftisti auki.

Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:

millanen sulla oli kohdunsuun tilanne alussa? kun mietin että millasessa tilanteessa pääsee suoraan tippaan ja millon joutuu osastolle kypsymään ensin... niin ja olitko säkin ekaa kertaa synnyttämässä? kuulostaa ihan positiiviselta kokemukselta kirjoituksesi perusteella :)

Nyt en kyllä ihan varmaksi muista, mut oiskohan ollu 2cm auki. Ultrassa kävin ennen käynnistystä ja lääkäri siinä päätti, miten aletaan käynnistelemään.. syytä en kyllä tiedä :) Niin ja toinen synnytys oli, eka tuli itsekseen. Ja oli kyllä positiivinen kokemus, vaikka kivulias olikin. Mut aika kuultaa muistot :D

Mullä käynnistettiin 4 päivää cytoteceillä, viidentenä päivänä klo 10.30 puhkastiin kalvot ja laitettiin tippa. Niin sairaan kipee olin, että melkeen taju lähti, eikä mitään tapahtunu, niin vaadin sitten epiduraalin, tai siis mies vaati, ja seuraavana yönä klo 2.45 leikkaukseen. Rupes supistelee kyllä jo heti ensimmäisen murusen jälkeen niin kiitettävästi ettei sitten tullu myöskään nukuttua kunnolla koko session aikana. Ne supistukset ei vaan johtanu mihkään..
Mutta siis mulla kohdunrepeämä, joten siksi luultavasti niin kipeä.

Cytotec täällä myös käytössä, eka murunen (oraalisesti) klo 13, toka (oraalisesti myös) klo 17, vedet meni klo 20 ja samalla alkoi tosi kivuliaat supparit, saliin klo 23, vauva syntyi 04.39. Kivunlievityksenä epiduraali, kaikki aquarakkulat sun muutkin kokeiltiin mutta peen marjat niistä mitään apua ollut. Toivon ettei tätä seuraavaa tartte käynnistää, sen verran oli kivuliasta.

Alkuperäinen kirjoittaja rv 37 syntyi:
Perjantai aamuna aloitettiin cytotecilla. Supistukset alkoivat heti säännöllisinä 10 min välein, kohdunsuulla ei kuitenkaan tapahtunut mitään. Vauva syntyi vasta sunnuntai iltapäivänä, kalvojen puhkaisun seurauksena ja tipan avittamana :/ Otin vastaan kaikki kivunlievitykset mitkä tarjottiin :) Tosin, olin jo niiiiiiin puhki, kun 2 päivää oli ympäri vuorokauden säännöllisesti supistellut, tosi kipeitä, ja osastolla en saanut mitään kaurapussia vahvempaa kivunlievitystä.

Mulla oli kiinni, kiinteä ja kanavaa täydet 3 cm :/ Täysin epäkypsästä tilanteesta siis lähdettiin ja ensisynnyttäjä olin :)

Tokassa olin 3cm auki siks kalvot poikki. Kolmosesta reilulle sormelle. Eka meinasivat kalvoja mut päätyvät muruseen et aukeis enemmän mut sit lähtikin vauhdilla. Onneks olin jo sairaalassa.

Mulla käynnistettiin cytotecilla ja kohdunsuuta oli 3 senttiä ja ihan kiinni. Puoli tuntia pillerin laitosta alkoi kovat supistukset jotka kestivät koko päivän. Yöksi sain supistuksia lopettavaa lääkettä jotta saisin vähän levätä ja aamu seitsemältä alkoi omat supistukset, jolloin olin noin kahdelle sormelle auki. Tyttö syntyi sitten illalla seitsemältä.
Käynnistys oli minulle erittäin kivulias ja rankka kokemus. Käynnistetyt supistukset olivat heti todella kovia ja väliä niillä ei ollut välillä minuuttiakaan.
Seuraavan lapsen synnytys lähti käyntiin itsestään ja oli todella paljon helpompaa ja kivuttomampaa. Molemmat syntyivät viikoilla 41+6.

Nii ja vielä ne raskausviikot oli 42+5 ku synty, ja käynnistystä alottaessa olin niin epäkypsä ku voi vaan olla :D Tsemppiä sulle synnytykseen! :) Se ei tosiaan varmasti ois ollu niin kivulias jos ei sitä repeämää ois ollu, etten siis halunnu pelotella..

Nii ja vielä ne raskausviikot oli 42+5 ku synty, ja käynnistystä alottaessa olin niin epäkypsä ku voi vaan olla :D Tsemppiä sulle synnytykseen! :) Se ei tosiaan varmasti ois ollu niin kivulias jos ei sitä repeämää ois ollu, etten siis halunnu pelotella..

no on sulla ollut jo sit viikkoja.. :O
etkä sä pelotellut, höpö höpö! :) en mä kivutonta kokemusta odota vaikka tämä spontaanistikin tästä lähtisi etenemään vielä ennen takarajaa :)

kiitos kaikille vastauksista, lisääkin otan mielelläni vastaan! jännittää kieltämättä ja aika matelee odotellessa..

Joo, meillä oli siellä osastolla aika hauskaa kun jotkut oli siellä sen takia ettei synnytys vielä lähtis käyntiin ja ku kerroin omat viikkoni ni oli aika kauhistuneita katseita :) Mut siis siinä vaiheessa kun sain epiduraalin ni olo oli ihana ja kattelin salkkareita ja join kahvia, mieski pysty rentoutumaan ja luki akkareita. Oli mukava kokemus näin niinku jälkeen päin ajatellen, sen jälkeen kun tuska oli poissa ;)

Esikoisen kohdalla käynnistettiin oksitosiinitipalla vuorokauden kuluttua vesien menosta. Aamulla kymmenen aikoihin aloitettiin ja neljän maissa syntyi. Lisäiltiin sitä tippaa, että alkoi jotain tapahtumaan. Epiduraalin sain aika aikaisessa vaiheessa, kun anestesialääkärillä oli sopiva väli antaa se.

Yhteistyössä