Käytännön kysymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siiri80 harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Siiri80 harmaana

Vieras
Eli raskaus meni kesken viikoilla 10 + 5, ensi viikolla ois ollut lääkäri ja ensimmäinen ultra.

Kysymys heräsikin mieleen, meneekö tieto eteenpäin talon sisällä vai tarvitseeko mun erikseen ilmoittaa neuvolaan, että näin on nyt käynyt ja perua nuo ajat?

Ei jaksa tässä vaiheessa turhaan soitella mihinkään.

En kyllä varmasti tiedä mikä on käytäntö mutta itse olen keskenmenon sattuessa soittanut ja itse peruuttanut lääkäri/neuvola-ajat, eikä kukaan ole ainakaan minua neuvonut että tieto menisi suoraan sinne jos esim. äippäpolilla tms. keskenmeno todettu.

Siiri, pahoittelut!!! :hug: Taisit olla tuolla marrasmasuissa, joista minäkin tipuin... Mutta kuumeilu jatkuu km:n jälkeiset -ketjussa. Samoja kokeneiden seura, vaikkakin "vain" virtuaalisena, on terapeuttista, sinne vain, jos jaksat!

Tuohon sinun kysymykseen. Ei mene meillä ainakaan tieto sairaalasta neuvolaan. Soitin itse, luulisin, että niin se menee muuallakin... :\| Tiedän tunteen, juuri sen neuvolapuhelun ottaminen ja ajan peruminen oli kaikkein pahin paikka!! :'(

Taitaa olla käytäntöjä niin monta kuin on sairaalaakin.

Minulta kysyttiin lupa saako neuvolaan ilmoittaa ja tietysti annoin luvan. Eli siis tieto meni "talon sisällä" mutta vain luvan kanssa. Luulisin, että näin se on muuallakin. Eli tarvitaan lupa tietojen luovuttamiseen mutta toisaalta jos olet allekirjoittanut sellaisen paperin, että tietoja saa antaa niin sitten taas voi olla, että neuvolaan tieto menee automaattisesti.

Ikäviä nämä käytännön kiemurat silloin kun ei ole voimia...

:hug:

Yhteistyössä