Käytätkö KLORIITTIA pesuaineena, ois kysymystä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kylppäri pitäs jynssätä nyt sillä kun saumoihin tulee aina vaan mustaa mönjää ja leviää hirveellä vauhdilla, kuulema tuo tappaa sen...mutta kun meillä aina tolu ollu käytössä ni mitä pitää ottaa huomioon ton myrkyn kanssa?
Käsineet kädessä, ei paljasjaloin?? kylmällä vedellä? pitääkö antaa vaikuttaa ennen jynssäystä jne.
Neuvoja otetaan vastaan!

Viileällä vedellä ettei höyrysty. Paljain käsin oon kyllä pessy vaikka fiksuin kai olisi olla rukkaset käissä.
Mitä pitempään antaa vaikuttaa, niin sen paremmin lähtee lika.

Lantraa klorittia suihkepulloon vedellä ja suihkuttele sillä kaikki kaakelit. anna vaikuttaa tovi ja aloita jynssäämään.. taatusti lähtee! ainakin meillä, porakaivovesi joka tosi rautapitoista ja tekee valkoiset laatat keltaisiksi!

Oletko varma, ettei leviävä mönjä ole hometta?

Olen itse aikanaan asunut hetken hometalossa, ja tuollaista mustaa mönjää oli kylppäri täys... Siinä ei kloritekaan auta.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Se sitten valkasee tehokkaasti kaiken, että varovasti!

Mullapa onkin täällä sellainen kylppäri, joka ei ollut moksiskaan koko aineesta. :snotty: Kaikeksi onneksi noi seinät ja lattia lähtevät, kun syksyllä tulee remppa. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Oletko varma, ettei leviävä mönjä ole hometta?

Olen itse aikanaan asunut hetken hometalossa, ja tuollaista mustaa mönjää oli kylppäri täys... Siinä ei kloritekaan auta.

Tavallaan onkin, selitettiin jotenki niin että kun ed. asukkaiden aikana huonoa siivousta ni huokoisiin saumoihin jäänyt lika kerää uutta likaa ja siinä alkaa "home" kasvamaan vaikke tässä rakenteissa pitäs olla homevaurioo (mitattiin kyllä).

Ja nythän sen näkee auttaako kloriitti- kuulema tolu on vain otollinen kasvattamaan sitä mönjää lisää, jotenki ei kuulema riko sen mönjän dna.ta tms. en mä osaa selittää...

Ja mä oon hiki päässä tolulla sitä hinkannu, lähtee pestessä mutta parin viikon päästä alkaa leviämään taas.

Joo, mutta jos klorite eikä homeenpoistopesuaine (saa maalikaupoista ja vaikka prisman maaliosastolta) auta, mieti uudestaan.

Mutta kloritesta, viileä vesi pesuun ja huuhteluun. Itse en ole käyttänyt hanskoja tms, minulla tosin ei ole allergioita jne, jotka saattavat herkistää.
Voit uskoa kuinka monet kerrat pesin kloritella ja ihan millä myrkyillä vain päästäkseni mustasta möhnästä eroon, kunnes tajusimme sen olevan hometta.
Myöhemmin selvisi vian olleen lattian alla hitaasti tiputtelevassa vesiputken liitoksessa.

Mietippäs omaa huusholliasi, vaikkapa keittiö. Vaikkapa leikkuulauta, tai mikä vain. Kerääkö se likaa, ja homehtuu aina vain? Jos olet putsannut huonosti? Ei varmaankaan.

Mä väitän, että huono selitys ja muiden syyllistäminen...

-Tosin olen vieläkin itse vihainen omasta hometalokokemuksestani, joten sorrun välillä maalaamaan turhia piruja seinille.

Jos on pintamittarilla mitattu,niin se nyt ei kerro muuta kuin että joko on käynyt suihkussa,tai että ei ole. Ei sillä saa mitenkään luotettavia tuloksia rakenteiden sisältä.

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Joo, mutta jos klorite eikä homeenpoistopesuaine (saa maalikaupoista ja vaikka prisman maaliosastolta) auta, mieti uudestaan.

Mutta kloritesta, viileä vesi pesuun ja huuhteluun. Itse en ole käyttänyt hanskoja tms, minulla tosin ei ole allergioita jne, jotka saattavat herkistää.
Voit uskoa kuinka monet kerrat pesin kloritella ja ihan millä myrkyillä vain päästäkseni mustasta möhnästä eroon, kunnes tajusimme sen olevan hometta.
Myöhemmin selvisi vian olleen lattian alla hitaasti tiputtelevassa vesiputken liitoksessa.

Mietippäs omaa huusholliasi, vaikkapa keittiö. Vaikkapa leikkuulauta, tai mikä vain. Kerääkö se likaa, ja homehtuu aina vain? Jos olet putsannut huonosti? Ei varmaankaan.

Mä väitän, että huono selitys ja muiden syyllistäminen...

-Tosin olen vieläkin itse vihainen omasta hometalokokemuksestani, joten sorrun välillä maalaamaan turhia piruja seinille.

On toimiva lattialämmitys joka pitää kuivana, ei pitäs olla hometta kun vielä vesijohdotkin kulkee valun sisällä suojaputkissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Jos on pintamittarilla mitattu,niin se nyt ei kerro muuta kuin että joko on käynyt suihkussa,tai että ei ole. Ei sillä saa mitenkään luotettavia tuloksia rakenteiden sisältä.

On otettu näytteet rakenteistakin - ei hometta.

Kokeile vaikka seuraavan pesun jälkeen saumojen kyllästämistä saumasuojausaineella, se on ainakin pidentänyt pesuväliä tuttavien luona (pintahome/lika ei uusiudu yhtä nopeasti). Ainetta saa mm. K-raudoista (mm. kiillolta löytyy tuote: http://www.kiilto.fi/fi/tuotteet/tuotetietokanta/?prod=28 ).

Toivottavasti ongelma ratkeaa tavalla tai toisella :)

Yhteistyössä