Käytäydynkö äitiä kohtaan väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eräss

Vieras
Sisko erosi miehestä vuosia sitten. Sekä sisko että hänen ex ovat meidän lapsen kummeja. Äiti ei koskaan tullut toimeen siskon ex:n kanssa. Viimeksi kun lapsella oli synttärit äiti rupesi selvittelemään jotakin asioita siskon ex:n kanssa, johon mies vastasi että hän anttaisi asian jo olla ja tämä ei ole oikea paikka eikä aika selvitellä asioita.
Nyt on tulossa lapsen riparit, äiti sanoi minulle, että jos siskon ex tulee niin hän ei tule juhliin. Vastasin vaan, että ex on lapsen kummi ja hän halusi osallistua oman kummilapsen juhliin.
Nyt äiti vaan kiukkuttelee ja koko ajan nalkuttaa siitä että valitsin siskon ex enkä häntä. Sanoin hänelle ettei minua voisi kiinnosta vaikka et tykkää jostakin ihmisestä, se on lapsen päivä.

Et käyttäydy. Kyllä äitisi täytyy aikuisena ihmisenä ymmärtää, että nyt ei ole kyse hänestä ja siitä mistä hän pitää. Vaan kyse on lapsen juhlasta.

[QUOTE="sipsi";30045949]Et käyttäydy. Kyllä äitisi täytyy aikuisena ihmisenä ymmärtää, että nyt ei ole kyse hänestä ja siitä mistä hän pitää. Vaan kyse on lapsen juhlasta.[/QUOTE]

samaa mieltä. Ja jos äitisi jättää juhliin tulematta, on se hänen ratkaisunsa / häpeänsä ei sinun.

Ottaa päähän kun hän alkoi levittämään huhuja etten halua häntä lapsen juhliin. Kävin tädin luona ja hän kysyi miksi en halua äitiä juhliin. Kerroin mikä tilanne on. Jäi täti sanomattomaksi eikä kysynyt enää mitään.

Minustakin tässä ap:n äiti on se, jolla on ongelma. Mutta voisiko ongelmaa yrittää ratkaista jotenkin sillä tavoin, että ap:n äiti ja siskon ex osallistuisivat juhlaan jollakin tavoin porrastetusti - toinen (se kummi?) osallistuisi kirkkoon ja tulisi sitten pikaisesti käymään juhlapaikalla - kotona? - ja hänen poistumisensa jälkeen voisi toinen (ap:n äiti) rauhassa tulla juhliin ja jatkaa vaikka pikkutunneille asti?

Melkein arvaan, että tämä ei sovi jollekin osapuolelle. Ja ymmärränkin, sillä omassakin suvussa on vastaava tilanne.

Viimeksi muokattu:
Minä en kyllä ryhtyisi tuollaisessa tilanteessa rippilapsen äitinä mihinkään kompromisseihin.

Ilmoittaisin, että tämä on lapsen juhla, ja hänen juhlissaan käyttäydytään asianmukaisesti. Jos ei osaa käyttäytyä, ei tarvitse tulla juhlia - ja lapsen mieltä - pilaamaan.

Kyllä aikuisen täytyy osata minun mielestäni pari tuntia ex- vävynsä kanssa olla samoissa juhlissa. ja tuon kylillä muunnellun totuuden puhumisen minä kyllä torppaisin ihan alkuunsa. Ilmoittaisin äidille, että lopettaa mokoman jauhamisen ja tulee hyvillä mielin juhliin. Tahikka sitten ei tule - mutta pitää mölyt mahassaan.

Yhteistyössä