Missä törkeyden raja omaa sisarusta kohtaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyrmistyttävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Millähän saippuasarjalla sinut on elämääsi kasvatettu, sillä virhearvioita oikeassa elämässä sattuu. Moka on ymmärretty, korjattu ja asiat nyt niin kuin sinä haluat. Jos jatkat tuota mölinää edelleenkin, niin ainoa törkeä tyyppi koko jutussa olet sinä. Ja kuten jo yksi muistutti kyse on lapsen juhlasta, eikä siitä että sinä purjehdit juhliin murjottamaan ja rähisemään jostakin mikä ei kuitenkaan tapahtunut.

Sinulla on todella reilu sisar, sillä hän todellakin välittää sinusta ja kehtasi peruuttaa kutsun. Sai taatusti kahjon maineen exäsi silmissä, joten ole sinä nyt jo oikeudenmukainen ja pidä turpasi kiinni.

MInua ottaa päähän, että sinunlaisia kouhkaajia riittää. Ei nähdä kokonaisuutta ja oma napa paukkuen marmatetaan e jonkun ei tapahtuneen asian takia.

[QUOTE="...";30570285]Toivottavasti ukkosi on tälläkin hetkellä paneskelemassa jotain toista kantturaa... Ja sitten kun hän viimein jää tekosistaan kiinni alkavat sisaresi pyydellä ukkelia kyläilemään:)[/QUOTE]

Mä olen ekasta miehestäni eronnut useita vuosia sitten, kiitos vaan. Ja edelleen tullaan toimeen vaikka ero ruma olikin. Ja yhteinen kummityttökin meillä on, hänen syntymäpäivillään ja rippijuhlissa ollaan pystytty samaan aikaan käymään.
Kun kerran aikuisia ollaan..

Vituttaaks?

[QUOTE="...";30570319]Eli kun miehesi alkaa sinua pettämään vähemmän lihavien mäyrien kanssa ja tekee elämästäsi niin kurjan vuosiksi, että et halua eron jälkeen olla hänen kanssaan missään tekemisissä... Niin olet silti onnellinen, että siskosi haluaa olla tekemisissä tämän ex porsaasi kanssa...

Toivottavasti sinulle käy juuri noin.[/QUOTE]

Sulle on tainnut käydä tosi kurjasti. Harmi.

Mielestäni ap on katkera ja ehkä hieman lapsellinenkin, kyse ei kuitenkaan ole hänen juhlistaan, vaan sen kummilapsen. Omiin juhliinsa voi kutsua ja olla kutsumatta ketä haluaa, mutta muiden juhlissa mennään muiden ehdoilla eikä aleta latelemaan mielipiteitä vieraslistasta.

Onko ex pitänyt vuosien varrella eronne jälkeen yhteyttä kummilapseensa? Jos ei, niin jäi mietityttämään siskosi into kutsua ex juhliin. Jos taas on, niin kuullostaa ihan normaalilta kutsua.

Paljon vastauksia on tullut. En maininnut aloituksessani sisaruksen sukupuolta, mutta kukin nähköön sisaruksen sinä sukupuolena, kuin tahtoo. Sisarukseni on nyt lähinnä semmoinen ylisosiaalinen 'haluan tuntea kaikki' -tyyppi. Hän kaveeraa myös itse omien exiensä kanssa edelleen ainakin facebookkinsa mukaan. Kaverina hän pitää myös mun exää, vaikka olen tästä nyrpeänä joskus maininnutkin. En haluaisi kyseisen tyypin naamaan edes törmätä omassa facebookissani, mutta jatkuvasti ohjelma ehdottelee häntä kaverikseni ja kusipään naama pomppaa tietokoneruudulleni. Lukuisista exää ja sisarustani puoltavista kommenteistakin huolimatta en muuta kantaani.

Paljon vastauksia on tullut. En maininnut aloituksessani sisaruksen sukupuolta, mutta kukin nähköön sisaruksen sinä sukupuolena, kuin tahtoo. Sisarukseni on nyt lähinnä semmoinen ylisosiaalinen 'haluan tuntea kaikki' -tyyppi. Hän kaveeraa myös itse omien exiensä kanssa edelleen ainakin facebookkinsa mukaan. Kaverina hän pitää myös mun exää, vaikka olen tästä nyrpeänä joskus maininnutkin. En haluaisi kyseisen tyypin naamaan edes törmätä omassa facebookissani, mutta jatkuvasti ohjelma ehdottelee häntä kaverikseni ja kusipään naama pomppaa tietokoneruudulleni. Lukuisista exää ja sisarustani puoltavista kommenteistakin huolimatta en muuta kantaani.

No sitten sä varmaan älyät pysyä poissa niistä juhlista. Helppoa eikös?

Jos ex-puoliso on väkivaltainen, narsisti tms, sillon on töykeää kutsua tai edes valita kummiksi. Jos mies on ihan ok, mutta teillä ei vaan synkannut, niin ei siskosi tee mitään väärää kutsuessaan.

Kyllä sisaruksen pitäisi pitää oman perheenjäsenensä puolta, eikä kaveerata oman sisaren eksän kanssa, jos se loukkaa sisarta. Mulle se on ainakin itsestään selvää. Perheenjäsenen tunteet ovat todellakin tärkeämmät kuin jonkun eksän osallistuminen juhliin. Tuleehan ainakin yksi lapsen kummi juhliin, joten lapsi ei joudu juhlimaan ilman kummia.

[QUOTE="Yks";30570520]Kyllä sisaruksen pitäisi pitää oman perheenjäsenensä puolta, eikä kaveerata oman sisaren eksän kanssa, jos se loukkaa sisarta. Mulle se on ainakin itsestään selvää. Perheenjäsenen tunteet ovat todellakin tärkeämmät kuin jonkun eksän osallistuminen juhliin. Tuleehan ainakin yksi lapsen kummi juhliin, joten lapsi ei joudu juhlimaan ilman kummia.[/QUOTE]

Mitäs jos lapsi haluaakin molemmat kummit paikalle? Jätetäänkö se huomioimatta, ja kutsutaan vaan toinen kummi?

Mielestäni viimeinen sana pitäisi tässä tilanteessa olla sillä lapsella (hänen juhlansahan ne ovat! :O)
Jos lapsi haluaa molemmat kumminsa paikalle niin sitten molemmat kummit tulevat ja käyttäytyvät asiallisesti toisiaan kohtaan.
Sen verran pitää aikuisen ihmisen osata mennä itseensä ja hillitä tunteensa, että voi kummilapsen rippijuhlat kärsiä.

Mielestäni viimeinen sana pitäisi tässä tilanteessa olla sillä lapsella (hänen juhlansahan ne ovat! :O)
Jos lapsi haluaa molemmat kumminsa paikalle niin sitten molemmat kummit tulevat ja käyttäytyvät asiallisesti toisiaan kohtaan.
Sen verran pitää aikuisen ihmisen osata mennä itseensä ja hillitä tunteensa, että voi kummilapsen rippijuhlat kärsiä.

Tätä peesailen. Konfirmaatiohan on periaatteessa se kummin uran loppu.

Mitäs jos lapsi haluaakin molemmat kummit paikalle? Jätetäänkö se huomioimatta, ja kutsutaan vaan toinen kummi?

Niin, onhan se toki sitten parempi että oma sisar jättää tulematta juhliin. Lapsestakin varmaan mukavaa että juhlilla pahoitetaan lähisukulaisen mieli. Kannattaahan se jo lapsellekin opettaa hyvissä ajoin miten perheenjäseniä tulee huomioida. Osaa sitten itsekin hieman vanhempana törttöillä.
Hienot juhlat. Juhlathan ovat toki sitä varten että niissä väkinäisesti vieraat ovat ja häipyvät heti kun vaan kehtaavat...

Niin, onhan se toki sitten parempi että oma sisar jättää tulematta juhliin. Lapsestakin varmaan mukavaa että juhlilla pahoitetaan lähisukulaisen mieli. Kannattaahan se jo lapsellekin opettaa hyvissä ajoin miten perheenjäseniä tulee huomioida. Osaa sitten itsekin hieman vanhempana törttöillä.
Hienot juhlat. Juhlathan ovat toki sitä varten että niissä väkinäisesti vieraat ovat ja häipyvät heti kun vaan kehtaavat...

Mutta lapsen mielen voi pahoittaa?

[QUOTE="huoh";30570570]Jos on sen verran luupää sisarus, että kutsuu siskon tai veljen exiä, niin voiko lapseltakaan odottaa enempää? Lapsihan apinoi vanhempansa arvot ainakin alaikäisenä hyvinkin pitkään.[/QUOTE]

-

Yhteistyössä