käytetyistä vauvan tarvikkeista kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammaksi

Vieras
sain ystävältäni vauvan vaatteita ison läjän ja totta kai tarjosin rahaa vaan hän ei halunnut.
no nyt hän tarjoaa esimerkiksi turvaistuinta vuodelta 2001 tai 2002.merkkiä en nyt muista mutta semmoinen perusistuin.säilytyksestä tiiän sen verran, että kylmässä autotallissa säilytetty.eikä ole kolaroitu.hinta tuolle istuimelle oisi kuitenki minusta aika noooh,kallis, 50?.eniten minua mietityttää istuimen turvallisuus.kannattaako minun ostaa lain noin vanhaa istuinta??ja onko tuo hinta nyt ihan ok??
sitten hänellä olisi emmaljungan yhdistelmävaunut vuodelta 2001 ja yhdellä käytetty.koppa osa on ollut sisällä mutta se ratas osa on samassa paikkaa turvaistuimen kanssa eli autotallissa.tiedän, että vaunut ovat olleet kalliit.hän haluaa näistä vaunuista 300- 350?.minusta tuo kuulostaa aika suurelta summalta,mitä nyt olen huuto.netistäkin katsonut hintoja.

onko nuo summat nyt minusta vain kohtuuttomia ja en osaa nyt oikein suhteutaa summia vai onko noi oikeestikkin kalliit??

2000-luvun alusta taitaa olla istuimet muuttuneet jo rajusti, noin turvallisuusmielessä. Uudempiakin on varmasti edullisesti myynnissä. Ei taida hinta olla ihan kohdillaan, mutta kannattaa varmaan tsekata kuitenkin oliko edes hyvä aikoinaan.

Vaunuiksi taitaa olla myös ylihinnoitellut, max 100e.

itselläni 2001 emmaljungat enkä Todellakaan kehtaisi pyytää edes sataa euroa...ja vielä sisällä säilytetty kaikki kangasosat. Turvaistuin kuulostaa ihen jees ok istuimelta, mutta voithan ostaa/tilata esim hobbyhallista, jossa istuin ei paljoa enempää maksa edes. Ja jos turvaistuin todellakin on kylmässä varastoitu, niin siinä on paha haju, jota et millään saa pois.
Sinuna ostaisin kyllä uudet, eipähän tarvitse vanhojen kanssa tapella/joutua ostamaan keskenkaiken uutta.

Turvaistuimien käyttöiäksi suositellaan max. 6 vuotta, näin muistan joskus lukeneeni. Noin vanhaa istuinta en itse ostaisi. Vaunuista hintapyyntö on ihan ylimitoitettu ja rankasti! Möin itse -01 emmaljungan kuomurattat kantokasseineen ja muine tykötarpeineen, hintapyyntö oli 80?, 50? lopulta sain.

Joku suositus olisi, ettei yli 5 vuotta vanhaa turvaistuinta kannata käyttää. Syynä kai materiaalien väsyminen tai se, että istuimet kehittyisivät kauhealla tahdilla. Istuinfirmojen propagandaa vai totuus, sitä en tiedä;) Toki vanhakin istuin on parempi kuin ei istuinta ollenkaan.

Vaunujen hinta kuulostaa kovalta. Itse maksoin vuoden 2005 Brioista 250 ?.

En ottaisi minäkäään noita istuinta ja vaunuja, ainakaan tuohon hintaan. Iatuimesta voisin maksaa 15 e ja vaunuista 50 e, mutta VAIN jos mulla olisi rahasta TOOOSI tiukkaa. Kyl sä tuohon rahaan saat paljon uudemat käytetytkin, ja pääset vielä valitsemaan kuosia. Js ratasosan kankaat on ollu autotallissa, niin takuulla niissä on hometta. :x

mietin myös tossa istuimen kohdalla, että eikös tommosessa ns kylmässä autotallissa kesällä oo sit aikas lämmin?aika paljon on tuoli joutunu kokemaan jo lämpötilojen vaihdoksestaki.

miten ihmeessä minä voin kauniisti sanoo, että kiitos mutta ei kiitos....
huoh!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä ostin emmaljungan uudet kuomurattaat 2001 270? + pehmeä kantokassi 50? eli aika paljon pyytää käytetyistä.

Juu, suunnilleen tuohon hintaan niitä uutena sai 2000 - 2001. On vaunujen rattaiden hinnat nousseet aika huimasti vuosien varrella :)

kuitenki pitää pääni ja ostan ennemmin uuden istuimen!ei raha kuitenkaan niiiin tiukilla ole.mietittiin vaan, että tuntuu niin "turhalta" ostaa kaikkee uutta yhdelle lapselle.kun lisää ei meille tule.
ja pitää vielä katella vaikka tuolta huuto.netistä ja työkaveri kiertää=)

vaunuista kyllä ihan liikaa.. enkä noin vanhaa turvaistuintakaan ostaisi meillä on nyt 2005 mallin kaukalo oottamassa tänävuonna syntyvää vauvaa ja minusta se vielä on ihan hyvä, yhdellä lapsella aijemmin ollut. tohon 300e saa jo ihan hyvät uudetkin vaunut. jos nyt ei välttämättä emmaljungat tarvitse olla. 328e maksettiin juuri uusista jovi natureista

Alkuperäinen kirjoittaja mammaksi:
kuitenki pitää pääni ja ostan ennemmin uuden istuimen!ei raha kuitenkaan niiiin tiukilla ole.mietittiin vaan, että tuntuu niin "turhalta" ostaa kaikkee uutta yhdelle lapselle.kun lisää ei meille tule.
ja pitää vielä katella vaikka tuolta huuto.netistä ja työkaveri kiertää=)

Turvaistuin/kaukalo on kuitenkin yksi tärkeimmistä hankinnoista, ainakin paljon autoilevalle perheelle, vaikka oliskin vaan se yksi ja ainokainen käyttäjä :)

kun liikkeestä kysyin niin kaikissa on jotain hyvää,totta kai.meillä on mersun farkku jossa tilaa on edessä ja takana.että ei tarvii istuimen kokoo miettiä.mutta mikä ois käytännöllinen??

Alkuperäinen kirjoittaja mammaksi:
kun liikkeestä kysyin niin kaikissa on jotain hyvää,totta kai.meillä on mersun farkku jossa tilaa on edessä ja takana.että ei tarvii istuimen kokoo miettiä.mutta mikä ois käytännöllinen??

joku ihan peruskaukalo on jo turvallinen mutta eteen en suosittele laittamaan lasta. lapset kuuluu takapenkille

Yhteistyössä