Käytiin 9kk vauvan kans ravintolassa syömässä ja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

no?

Vieras
rossossa siis :) ja tää vaavi kirku onnesta, siis koko ajan höpötti jotain omiaan, kirkui ja nauroi, ei siis itkenyt, ja miehellä hävetti että ikinä ei enää oteta vauvaa mukaan ku ihmiset ei saa syödä rauhassa! Se vaan että ilman vaavia ei päässä mihinkään. Minun mielestä ihmiset jotka ei kestä vauvan ääntelyä voi jäädä kotiin! Jäin vain miettiin että häiritsiköhän se vauvan kirkuminen joitain ihmisiä...
Minusta se että vauva nauraa ei haittaa mutta jos itkee, siis oikeasti kovaa niin se haittais...

Ei mua kyllä häirtse vauvan kiljahtelut ja jokellukset eikä pienen lapsen itkukaan.

Ennemmin häiritsee isojen lasten vikinät, mukaan luettuna oman reilu 4 vuotiaan pyöriminen ja mariseminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Ei mua kyllä häirtse vauvan kiljahtelut ja jokellukset eikä pienen lapsen itkukaan.

Ennemmin häiritsee isojen lasten vikinät, mukaan luettuna oman reilu 4 vuotiaan pyöriminen ja mariseminen.

Just näin! Ihan pienet ipanat saa minusta nähden pitää minkälaista ääntää vaan (jos nyt ei kuitenkaan suoraa huutoa montaa tuntia) mutta se isompien lasten kitinä ja natina ja marina ja huuto ja pöytien välissä juoksentelu, SE ärsyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:

Just näin! Ihan pienet ipanat saa minusta nähden pitää minkälaista ääntää vaan (jos nyt ei kuitenkaan suoraa huutoa montaa tuntia) mutta se isompien lasten kitinä ja natina ja marina ja huuto ja pöytien välissä juoksentelu, SE ärsyttää.

Näin miekin aattelen.

Eihän tuossa nyt mitään hävettävää ollut. Ja niin kun sanottiin, että Rosso nimenomaan on sellainen ravintola, jossa tuskin käyvät sellaiset, jotka ei kestä lasten ääniä.

Perheellisiä ei varmasti häirinnyt, perheettömiä saattoi häiritä. Jos oli kyse ilon kiljahduksista, niin niitä sietää paremmin kuin jatkuvaa itkua tai äänekästä kitinää tai kurkku suorana karjumista. Ihan ok Rossossa, hienommassa ja hillitymmässä paikassa sitten rauhallisemmin.

ei mua häiritse vauvan kiljuminen ja jokeltelu varsinkaan perhe ravintolassa. Siksi me mennään sinne itsekin, että lapset saa kuiten puhua ja olla omia persoonoitaan. Illalla jos mennään syömään ilman lapsia nii valitaan yleensä sellanen paikka missä niitä vähiten olis :)

ollaan kans käyty joskus vauvan (nykyisen taaperon) kanssa just Rossossa ja Chicocsessa kun ovat mukavan lapsiystävällisiä...voikun joskus vielä pääsis jonnekkin "oikeaan ravintolaan",missä ois oikein kunnon ruuat.

Mua ei ainakaan olisi hävettänyt, saahan se lapsi nyt ääntä pitää! On tietenkin ikävää jos vauva itkee koko ajan, mutta ei kai sillekään oikein mitään voisi? Omasta mielestä jos jotain lapsen nauru häiritsee niin voi sitten syödä kotonaan.

Suomessa on muuten mun mielestä usein tosi omituista suhtautumista lapsiin ravintoloissa. Muissa maissa (ainakin Keski-Euroopassa) aina otetaan tietenkin lapset mukaan ja osaavatkin sitten käyttäytyä suht hyvin kun ovat tottuneet olemaan. Täällä on ravintoloissa eri puolet lapsia varten, jotkut leikkinurkkaukset tms. ja sitten niissä juostaan ja kiljutaan ja kuskataan leluja pöytiin (vieraidenkin ihmisten..), roskataan ja syödään juostessa. Ite en tajua tuota ollenkaan.

Ehei tosiaankaan vaan tuo ilon ja hyvmyn kasvoille. Toista on ne saat....nan pikkupirut 2-6 vuotiaat juoksentelijat ketkä käy joka pöydän vieressä tölläämässä ja huutaa ku hyeenat. Vanhemmat ei välitä ja tarjoilijat joutuu lapsia komentamaan. Vanhemmista se on ilmeisesti jotenkin huvittaaa ku ne ipanat sotkee, huutaa ja juokseen missä milloinkin. Kai heille on se oma napa niin tarkeä ja sen täyttäminen.
Lapsia saa toki ravintolassa olla sitä en tarkoita,mutta jokin kuri niilläkin pitää siellä olla ja se on vanhempien tehtävä ei kenenkään muun. Jokaisella pitää olla kuitenkin mukavaa ja se tietty oma rauha ravintolassa.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:

Näin miekin aattelen.

Ja samaa mieltä!

Ja eihän ne opi olemaan jolleivat totu jo pienestä. Aluksi mennään perheravintoloihin. Meillä on ollu mukana jo aivan pienestä ja nyt osaa olla pääasiassa kunnolla kun ikää 2,5v. En hienoimpiin vie mut pysyy aisoissa ilman leikkinurkkaakin.

Kyllä, mun mielestä vauvan kanssa on jo hyvä alottaa ravintolassa käynti, yleensä tällaset osaa käyttäytyä sitten myöhemmin hyvin (just tyyliin 2-3v ,mahd.uhmaiässä). Jos vasta sillon 2-3v eka kertaa menee ulos syömään niin en ihmettele jos lapsi "ei osaa käyttäytyä". Kyl mun mielestä lapsen kanssa kuuluu käydä muuallaki ku ABCllä syömässä!!

Yhteistyössä