Miksi ei hienossa ravintolassa saisi juoda maitoa?:O Sehän kuuluu suomalaiseen ruokapöytään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöyristynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";27775749]Kuulukoot maito vaikka venäläiseen ruokapyötään, mutta neutraali sen maku ei ole ja se peittää ruokien makuja. Kokeili pitkästä aikaa juoda maitoa ruoan kanssa ja heräsin yöllä kun suussa oli vituttava maitokalvo. Sellaisille kai se sopii jotka ovat jääneet vauvojen tasolle, aina litkutettu litrakaupalla turhia kaloreita lapsena ja nuorena aikuisena.[/QUOTE]

Viinikö on maultaan neutraali?

Ihan yhtälailla se maito tai ketsuppi voi jonkun henkilökohtaisia makuhermoja miellyttää sillä tasolla, että ovat niitä juuri oikeita lisukkeita korostamaan ruuan makua.

Ja maidon avullako se ruoka maistuu eniten siltä mitä pitääkin? Miksi et samalla soseuta pihviä lämpimään maitoon?

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27775865:
mutta sen kanssa ei ruoka maistu yhtään miltään, eikä se ruoka maistu miltään jonkun sokerisen mehun tai limpparinkaan kanssa

[QUOTE="Vieras";27775886]Ja maidon avullako se ruoka maistuu eniten siltä mitä pitääkin? Miksi et samalla soseuta pihviä lämpimään maitoon?[/QUOTE]niin maistuu, yleensä juon sitä punaviiniä, mutta mulla on tilanteita, joissa syön usemapana päivänä siellä ravintolassa, ja aina ei viitsi sitä viiniä juoda. enkä ala vettä tai limpparia kenenkään mieliksi litkimään. jos se jotain haittaa, niin se on voi voi

[QUOTE="Vieras";27775975]Niin mietippä sitä.

Kerro ensinkin yksi kunnon lähde jossa sanotaan maidon hirvittävän litkimisen olevan aikuisille/nuorille jotenkin tarpeellista.[/QUOTE]

:o
Miksi? Etsi itse jos sellaista tarvitset.

Et varmaan osaa ajatella mitä aiheuttaa kun niitä kantturoita pitää olla puolet turhaa, mitä siihen kuluu ja paljonko se 9 v maitomaha saa liikakaloreita kun imee sitä valkoista 1,5 l päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja :
:o
Miksi? Etsi itse jos sellaista tarvitset.

[QUOTE="Vieras";27776033]Et varmaan osaa ajatella mitä aiheuttaa kun niitä kantturoita pitää olla puolet turhaa, mitä siihen kuluu ja paljonko se 9 v maitomaha saa liikakaloreita kun imee sitä valkoista 1,5 l päivässä.[/QUOTE]

:o Aina vain menee kauemmas aiheesta. Ja mitä tulee maitovalmisteiden käyttöön Suomi ei tietääksenä ole edes ykkösenä. Maidon juonti on muuten suomessakin vähentynyt huimasti, kun vastaavasti juustojen ja hapanmaitovalmisteiden käyttö on lisääntynyt moninkertaisesti.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27775865:
mutta sen kanssa ei ruoka maistu yhtään miltään, eikä se ruoka maistu miltään jonkun sokerisen mehun tai limpparinkaan kanssa

Veden kanssa ruoka maistuu ruoalta. Eli vesi ei sotke alkuperäistä makua miksikään. Jos ruoka on hyvin maustettu, niin maistuu siltä, miltä pitääkin. :D

Mä olen joskus unohtanut mainita lihan kypsyysasteen ruokaa tilatessa. Jos jokin on noloa niin se on lähteä ravintolasta jättäen pöytään annoksen jota on vaan vähän nypitty.

Puuttumatta sen enempää tähän maito keskusteluun... mutta näin tarjoilijana harmittaa ettet kertonut asiasta henkilökunnalle heti kun havaitsit pihvisi olleen liian raaka. Asialle olisi voinut vielä tehdä jotain, eikä olisi tarvinnut poistua nolona ravintolasta ja valittaa mammapalstalla...

[QUOTE="Veiras";27775067]^^ Eihän maitoa juoda muualla kuin suomessa, aikuiset ihmiset siis[/QUOTE]

Mä en tunne yhtäään suomalaista aikuista, joka joisi ruoan kanssa maitoa. Tuttavapiiri on aika laaja.

Sen mitä ketjua luin, niin kovasti halutaan kynsin hampain pitää kiinni jostain tosi perusperusperusperus.... Miksi ihmeessä ei voida tajuta nyansseja, joita noissa erilaisissa ravintoloissa on. Jos on hienompi ja laadukkaampi ravintola, niin siellä käyttäydytään sen mukaisesti.

Kyse on sivistyksestä, ei mistään muusta. Sivistykseen kuuluu etikettien hallinta. Ja etiketteihin kuuluu paljon muutakin kuin kyky syödä mättöravintolassa.

Ihme juttu, että kovasti halutaan pitää kiinni siitä - no - junttiudesta. Junttius kun tuntuu olevan monelle jokin itseisarvo. Ku mä haluan syä ketsuppia nii mä syön - tilannetaju täysin unohtaen.

SIIS KETÄ EDES KIINNOSTAA TILAAKO JOKU RAVINTOLASSA MAITOA VAI EI? NO EI KETÄÄN! Paitsi teitä hiekkapilluja jotka eivät näköjään osaa avartaa näkemyksiään yhtään missään asiassa, kuten siinä että aikuinen juo maitoa... so what? Ei pitäisi niin paljoa haitata että aiheesta pitää 30 sivun keskustelu tehdä!

En näe syytä miksei maitoa saisi tilata? Työskentelen tarjoilijana suhteellisen hienossa ravintolassa, joka ei kuulu mihinkään ketjuun ja en kyllä katso ketään kieroon jos haluaa ruokansa maidolla - ei aina tee mieli viiniä, limsaa tai vettä (kaikki eivät edes pidä niistä) joten sitten pitää ottaa sitä tuttua ja turvallista maitoa.

SIIS KETÄ EDES KIINNOSTAA TILAAKO JOKU RAVINTOLASSA MAITOA VAI EI? NO EI KETÄÄN! Paitsi teitä hiekkapilluja jotka eivät näköjään osaa avartaa näkemyksiään yhtään missään asiassa, kuten siinä että aikuinen juo maitoa... so what? Ei pitäisi niin paljoa haitata että aiheesta pitää 30 sivun keskustelu tehdä!

No, ainakin kaikki vissiin kuvittelee että saa toisen mielipiteen käännettyä kun tarpeeksi vääntää. Muuten en kyllä ymmärrä miten yksi ihminen jaksaa jauhaa ja jauhaa ja jauhaa sitä omaa näköknataansa.

En näe syytä miksei maitoa saisi tilata? Työskentelen tarjoilijana suhteellisen hienossa ravintolassa, joka ei kuulu mihinkään ketjuun ja en kyllä katso ketään kieroon jos haluaa ruokansa maidolla - ei aina tee mieli viiniä, limsaa tai vettä (kaikki eivät edes pidä niistä) joten sitten pitää ottaa sitä tuttua ja turvallista maitoa.

Kyseessä on silti tyylillinen virhe. Vähän vastaava olisi esim. miehen päällä jussipaita ja spectator-kengät. Otetaan elementtejä kahdesta liian erillisestä maailmasta ja yhdistetään ne. Lopputulos on vain aivan poikkeuksissa tyylikäs ja onnistunut. Kokonaisuus on jotain enemmän kuin pelkkiä osia.

Onhan sekin "virhe" jos pitää kyynärpäitä ruokapöydälläkin, ei silti sellainen virhe millä olisi väliä. Se ei ole epäkohteliasta, pieni särö vaan muuten ah niin täydellisessä käytöksessä ;)

Jotkut varmaan hyperventiloi sen takia, että mä en juo lihan kans punaviiniä. Ehkä parempi kuitenki antaa mun juoda valkkaria ku kattoa sitä yökkäilyä mitä punkku aiheuttaas. :whistle:

[QUOTE="vieras";27777837]Onhan sekin "virhe" jos pitää kyynärpäitä ruokapöydälläkin, ei silti sellainen virhe millä olisi väliä. Se ei ole epäkohteliasta, pieni särö vaan muuten ah niin täydellisessä käytöksessä ;)[/QUOTE]
Eli tarkoitan, että minusta maidon tilaaminen ruokajuomaksi hienossa ravintolassa on enemmänkin verrattavissa kyynärpäiden pöydällä pitämiseen, kuin verkkareissa hienoon ravintolaan menemiseen. Tahditonta ehkä, mutta ei epäkohteliasta. Eri asia sitten jos äänekkäästi kieltäytyy jo suunnitelluista alkumaljoista ja vaatii sen sijaan maitoa tms.

Ja ei, tilaamalla maitoa ei tarvitse ajatella murhaavansa ketään! Voi olla että se lehmä vähän kituu.. :D Pihvi on jo lähempänä murhaa.

Yhteistyössä