Käytiin taas puistossa 6v. esikoisen kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oli kauhea taistelu saada lapselle vaatteet päälle ennen lähtöä! On jo 6v. eikä suostu pukemaan itsenäisesti vaan aina pitää auttaa. No ei täs vielä mitään, kun oli vaatteet saatu päälle niin kamala kitinä alko... olis pitänyt saada karkkia ja mehua, vaikka just syötiin aamupala! En suostunu antamaan ja sanoin, että nyt lähdetään. No tää 6v. totes, että ei mennä! Sitten se kävi "omassa huoneessaan" ja nappas kuopukselta tutin ja tuli mun luo. En jaksanu enää ottaa tuttia pois 6v. tytön suusta ja sit lähettiin puistoon... mut puistoon tulikin sitten kaksosten n. 6kk vanhojen äiti, jolla myös 2v. poika. Tää äiti katto meitä silmät pyöreenä ja sano lapselleen, että kamala miten noin iso tyttö imee tuttia!!! kommentoikaa

[QUOTE="vieras";23993843]siis kuka imi tuttia 6v vai :O
no joo voisin aika pitkään kattoa mäki. mä tosin katon pitkään jo 2v:tä tutti suussa. ei kuulu niin isoille[/QUOTE]

Niin 6-vuotias, mutta yritin kyllä että olis kiltisti! Ei suostunu vaan tempas tutin mukaansa... Ja sillä puistossa ollellaa 2v.llä oli myös tutti!

[QUOTE="aloittaja";23993879]Joo... noh mutta jos jää toljottamaan meitä ja kehtaa vielä ääneen mainita... eikös se ole jo vähän liikaa?[/QUOTE]

Kyllä mäkin ääneen ihmettelisin. Harvoin näkee tutti suussa kulkevaa eskaria.

[QUOTE="aloittaja";23993879]Joo... noh mutta jos jää toljottamaan meitä ja kehtaa vielä ääneen mainita... eikös se ole jo vähän liikaa?[/QUOTE]

Ööh, ei?
Tutti eskari-ikäisellä kuuluukin herättää hämmennystä ja pahennusta, ihmettelen kyllä miten kukaan 6-vuotias HALUAISI mennä tutti suussa julkiselle paikalle,saatika puistoon..

[QUOTE="jepjep";23993917]Ööh, ei?
Tutti eskari-ikäisellä kuuluukin herättää hämmennystä ja pahennusta, ihmettelen kyllä miten kukaan 6-vuotias HALUAISI mennä tutti suussa julkiselle paikalle,saatika puistoon..[/QUOTE]

Ihan tosiaanko... en tiedä, miksi se halusi mennä puistoon tutti suussa. Ehkä pikkaisen johtuu kateudestakin.

mä olisin tilanteessasi melkeinpä tyytyväinen kommentointiin ja sanoisin lapselle että ihmiset ihmettelee miten noin isolla tytöllä on vauvojen tutti suussa...vois tyttöäkin alkaa mietitytttää.

[QUOTE="aloittaja";23993857]Niin 6-vuotias, mutta yritin kyllä että olis kiltisti! Ei suostunu vaan tempas tutin mukaansa... Ja sillä puistossa ollellaa 2v.llä oli myös tutti![/QUOTE]

Niin sun 6v on kaksimetrinen 200kiloisen kokoinen vai? Eli jos lapsi sanoo ettei anna tuttia niin sä vaan "no ei sit mitään!" Jos kerta kielletään niin sit katsotaan että kielto menee perille, vaikka sit kädestä pitäen, muuten lapsesi huomaa ettei sua tartte jatkossakaan totella!

[QUOTE="aloittaja";23993941]Mitä se tähän liittyy.....[/QUOTE]

Siten että tiedän kyllä kuinka lasten kanssa käyttäydytään ja toimitaan. Eli musta on hyvä tulla ulkopuolelta ihmettelyä ison lapsen ylimenevästä huomionhausta jotta lapsi itse alkaa ajattelemaan käytöstään kun kerran vanhempi ei sitä osaa opastaa. Eskarissa kun on jonkinlaiset käyttäytymisnormit jo oltava.

Yhteistyössä