Käytin lasta korvatulehduksen takia terkkarissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jellonainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jellonainen

Aktiivinen jäsen
22.07.2007
13 143
3
36
Päivystyksessä oli lääkärinä iki-ihana dramaattinen venäläislääkäri, joka on ennenkin aiheuttanut minulle sydämentykytyksiä (mm. ilmoitti että 1,5 v lapsellani on sydänvika, kun kuuli sivuäänen). Nyt 5v (se "sydänvikainen") on kuullut huonosti jo viikon verran, epäilin että toinen korva on taas tulehtunut. Toisessa onkin tärykalvossa reikä, joten kuulee sillä muutenkin huonommin.

tulos:
- lääkäri on huolissaan lapsen aivojen hapensaannista, koska tyttö hengitti suun kautta
- tulehtuneesta korvasta löytyi liimakorva (noin vain korvalampulla kurkkaamalla)
- reiällisen korvan reikä oli umpeutunut (2kk sitten reikä vielä oli paikallaan eikä korvalääkärin mukaan umpeudu itsestään). Kuulemma oli niin paljon vaikkua edessä, että korvakontrolliin pitää laittaa vaikkua liuottavia tippoja. Tosi hyvä neuvo kun tärkalvo on rikki.

Lisäksi kirjoitti minulle loppuviikon vapaata, koska 3- ja 7-vuotiailla on silmätulehdus eikä heitä kuulemma voi viedä muutamaan päivään hoitoon/kouluun. Silmätulehdus on kyllä, mutta hoitoonhan voi viedä kun tipat on aloitettu. Niin ja silmätulehduspotilaiden korviin ei katsonut ollenkaan (kuuluu asiaan, sillä silmä- ja korvatulehdus liittyvät usein yhteen), kuumeen kyllä mittasi ja oli huolissaan kun korvamittarilla sai 37,6 toiselta lapselta.

Hohhoijaa. Korvakontrolliin ainakin menemme ihan korvalääkärille ;)

Mä en edes suostuisi että joku huonosti suomea puhuva hoitaisi mun lasta. Olen itse kyllä saanut venäläiseltä naislääkäriltä hyvää palvelua kun oli kyse munasarjakasvaimesta ja papakokeesta.

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;22127034:
Kyllä mä sain pyytämällä toisen lääkärin kun alkuperäisen puheesta en saanut selvää ja 1v tytöllä lähes 41 astetta kuumetta oli "joku tauti".

Ok. Jouduitteko odottamaan vielä kauan siihen päälle?

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;22127034:
Kyllä mä sain pyytämällä toisen lääkärin kun alkuperäisen puheesta en saanut selvää ja 1v tytöllä lähes 41 astetta kuumetta oli "joku tauti".

Terkkarissa oli tänään kaksi lääkäriä töissä, toinen hoiti ajanvarauspotilaita ja toinen oli päivystäjänä. En kokenut tarpeelliseksi vaihtaa lääkäriä, sillä lääkärin diagnoosit tukivat minun omatoimidiagnoosejani :) Toisaalta minä sentään osaan nauraa tuon lääkärin toilailuille enkä ota kaikkea tosissani, mutta voi olla että seuraavan potilaan hän onnistui taas säikäyttämään vaikkapa aivovauriolla....

Meil on omalekuri venäläinen ja hyvin on osannu hoitaa koko perheen. Puhe on hieman pehmeää mutta kommunikaatio sujuu ja hän ymmärtää työnsä asiat. Mä en edes tiedä miten pitäs vaihtaa kun ei ilmottautumisluukkuakaan olemassa vaan sinne talliustellaan odottamaan ja lasku seuraa perässä.

Mun omalääkäri on vissiin unkarilaista alkuperää ja puhuu erinomaista suomea. Aiemmin meillä oli Kiinasta kotoisin oleva omalääkäri ja hän laittoi kiltisti eteenpäin, jos ei itse tiennyt. Aika harvoin suomalaisia lääkäreitä näen, mutta ihan hyvää hoitoa silti. Ainakin meillä omalääkäriä saa vaihtaa.

[QUOTE="hmm";22128743]minun lääkärini on ihan suomalainen enkä siltikään ole ikinä saanut puheesta mitään selvää.[/QUOTE]

meillä on kaikki kenen kanssa tässä nyt on tullut asioitua ihan suomalaisia ja jumalauta mä en tajua miksi niitten pitää puhua niin älyttömän hiljaa. Koko ajan saa kysyä mitä? Anteeks? Se on rasittavaa ja kun tulee vaivaantunut olo niin koko juttu jää vähän puolitiehen.

Yhteistyössä