käytkö itse joka päivä suihkussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuli mieleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En käy joka päivä. Joka toinen. En ymmärrä joka päivä suihkuttelijoita, turhaa kalliin puhtaan veden haaskausta.
Poikkeuksena paskaista työtä tekevät tai runsaasti joka päivä treenaavat.

Oon laiska ja käyn nykyään vaan joka toinen päivä, paitsi sillon aina jos oon menos johonkin. Näin ollu jo vuoden ja eipä oo pää tottunu, edelleen se oikeesti pitäis pestä joka päivä.

[QUOTE="vierailija";29434872]Ei se aina auta se pesuvälin pidentäminen. Esim. jos minä en pesisi joka päivä, mulla olisi ihan kohta päänahka tosi huonossa kunnossa ja täynnä kipeitä patteja. Rasva alkaa eltaantua ja haista eli kyllä se pitää ja ehdottomasti kannattaakin pestä joka päivä pois.[/QUOTE]

Jos haluaa harventaa hiustenpesuja, paras tapa aloitttaa ei välttämättä ole vaan olla pesemättä pitempään. Mä aloitin ostamalla hellävaraista lastenshampoota, jota laimennan vielä vedellä eli on todella mietoa. Pesin ihan kun pesua vaati. Rasvottui siis tukka todella nopeasti. Itsestä tuntui et jos ei pese niin se rasva vaan tukkii hiussuonia (ei kaiketi ihan oikea termi, en nyt muista oikeaa) ja hiukset alkavat irtoilemaan. Sitten rupesin pesemään joka toisella kerralla vain hoitoaineella. Hoitoaine siis hierotaan ihan päänahkaa myöten ja sitä laitetaan reilusti, annetaan vaikuttaa 5min. ja huuhdotaan kunnolla samalla päänahkaa hieroen. Lähtee rasva samalla mut paljon hellävaraisempaa kuin shampoopesu. Nykyään myös pelkkä vesipesu usein riittää ja hiukset ei enää rasvoitu niin nopeasti kuin ennen.

Käyn joka päivä, keskellä päivääkin joskus vaikkapa kunnon hikilenkin jälkeen ja yleensä silti vielä illalla, tykkään mennä puhtaanraikkaana nukkumaan. Muuten, laitatteko dödöä illalla suihkun jälkeen? Minä laitan vasta aamulla.

Meillä on saunapäivä joka toinen päivä. Pakko kysyä teiltä, jotka suoritatte alapesun useita kertoja päivässä, pesettekö joka kerta saippualla? Olen vähän ymmärtänyt,ettei tee hyvää jatkuvasti pestä, edes pelkällä vedellä, itse pesen saippualla joka toinen päivä ja pelkällä vedellä joka toinen.

Koulukaverini ei käynyt kuin 2krt viikossa. Aina keskiviikkoisin ja lauantaisin oli saunapäivä, eli pihi isänsä lämmitti vettä padassa vain noina päivinä. Muutenkin sai suihkussa käydä, mutta sit oli kylmää vettä.

Kyl sen aina joskus huomasi et paska haisee ja pahasti, kun oli ollut jotain hikistä hommaa vaikkapa sunnuntaina ja vasta keskiviikkona oli pesupäivä.

Kunnollinen varaajakin näillä oli, mutta sitä kai käytettiin vain kun tuli vieraita. Muistan hyvin kun syksyisinkin säästeltiin ja lämmitys pistettiin päälle vasta, kun oli sisälämpötila jotain 16-17. Miettikääs tuollaista vanhassa talossa: kosteaa ja kylmää sisäilma.

Käyn joka päivä, atooppinen ihoni ei siitä oikeastaan pidä mutta jos haluaa saada kiharat hiukset siedettävän näköisiksi, ne täytyy kastella kunnolla ja käyttää hoitoainetta päivittäin. Shampoolla pesen hiukset pari kertaa viikossa.

Saippuaa en käytä kuin kainaloihin (ja tietysti käsiä pestessä käsiin) ja sekin mietoa, hajusteetonta pesunestettä. Alapesuja ei koskaan pitäisi tehdä saippualla.

Käyn. Joinain päivinä kolmekin kertaa eli aamulla herätessä, töissä salin jälkeen ja vielä illalla saunassa. Mutta yleensä siis kerran tai max 2, jos lämmitän saunan.

En eläessäni ole käynyt joka päivä. Meillä opetettiin lapsuudenkodissa siihen, että kainalot pestään saippualla joka aamu, alapää ja kasvot huuhtastaan pelkällä vedellä iltaisin. Alapäähän ei naiset edes SAISI laittaa saippuaa, se altistaa esim hiivatulehduksille ja voi häiritä muutakin bakteeritasapainoa ja pH-arvoja... Suihkussa käyn 2(-3) kertaa viikossa, hiukset (pitkät) pesen kerran viikossa. Ei ole kovinkaan rasvoittuva hiuslaatu ja kun ovat vielä sellaiset, että harjaus kerran vuodessa riittää pitämään takut poissa, ei se vähäkään rasva hiuspohjasta pääse leviämään.

Yhteistyössä