Käyttääkö teidän lapset kypärää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LOISTOTUPSU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LOISTOTUPSU

Aktiivinen jäsen
29.04.2007
5 011
0
36
siis kun pyöräilee? Meidän poika käyttää vaikka pihassa ajelee mutta se tuottaa pojalle vaikeuksia kun kukaan muu täällä ei käytä, ei edes isommat. Olen kyllä selittäny miks sitä kannattaa käyttää vaikkei muut käytä mutta onhan se ilkeetä kun siitä kiusataan :/

Äsken tuli oikeen poikalauma pihaan ja pojalle irvailemaan että näytät aika pöljältä toi laatikko päässä jne. Minähän ampasin paikalle sanomaan pari valittua sanaa |O nehän suorastaan hyökkäs minunkin kimppuun :o

tottakai, ja käytetään me vanhemmatkin :o
tänä kesänä kolmas kypärä keskimmäisellä menossa, kerran lensi tangon yli ja kypärä halkes, toisen kerran kaatu muuten vaan, kun ketjut tippu ja ei päässy jarruttaa.. ain ostetaan uus ku sattuu mälli.

Lapset ja aikuiset käyttää. Pyörällä ei ajella ilman kypärää. Täälä kans naapurustossa saa lapset ajaa miten lystäävät. Silti meidän muksut pistää kypärän päähän.

meillä käyttää kyl 16 v tyttö myös, aina käyttänyt.
näki viime kesänä yhden perheenjäsenemme kypärän haljenneen, mitä olisi tapahtunut ilman kypärää.

Tyttö käyttää kypärää, ite vain silloin kun menen ajamaan pitempiä matkoja kun joudun ajamaan autojen seassa eli ei ole pyöräteitä joka tiellä. Tietysti annan tytölle väärän kuvan kun en ite käytä kauppareissuilla kypärää mutta en vaan viitti olla ihmisten pilkattavana koska monikaan aikuinen täälläpäin ei käytä kypärää pyöräillessään. Exä ja mun vanhempi tyttö jo sanoneet etteivät sitä pottaa päähänsä laita kun on niin hölmön näkönen.

Käyttää lapsi 7v. Täällä naapurustossa jo tuon ikäset jättää monesti käyttämättä ja meidänkin lapselle joskun sanoneet, että ei sitä tartte pitää. Ja itse käytän myös, ei minua haittaa vaikka täällä ei moni aikuinen pidäkkään. Ei minulle kukaan ole tullut nauramaan, ja siinäpähän nauraavat jos niikseen on.

Lapsillamme on "kypäräpakko". Esikoisella tuntuu olevan kova kynnys nykyään käyttää kypärää, kun juuri kukaan kavereista ei käytä. En tiedä innostuisko noi varhasiteinit etenkin pojat, jos tulis tuunattavia pyöräilykypäriä. Olen lapsille sanonut, että on todellista "rohkeutta" käyttää kypärää, vaikka kukaan kavereista ei käyttäisi. Mielummin kypärä päässä kuin pää paketissa...

Alkuperäinen kirjoittaja aas:
Käyttää lapsi 7v. Täällä naapurustossa jo tuon ikäset jättää monesti käyttämättä ja meidänkin lapselle joskun sanoneet, että ei sitä tartte pitää. Ja itse käytän myös, ei minua haittaa vaikka täällä ei moni aikuinen pidäkkään. Ei minulle kukaan ole tullut nauramaan, ja siinäpähän nauraavat jos niikseen on.

Kyllä mullekin saa nauraa ihan vapaasti jos naurattaa mutta pienelle lapselle se ei ole sama asia.

Yhteistyössä