käyttämättä jäänyt lääke

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmänä kysyn ku en tiedä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmänä kysyn ku en tiedä

Vieras
Eskarilla oli ollut yhdellä lapsella syyhypunkki. Opettaja soitti mulle kotiin et vaikka on oireeton oma lapsi niin koko ryhmä hoidetaan, titenkin ja niin pitääkin.

Ostin sit apteekista ne tuubit siihen hoitoon, oli 22 e kpl ja me tarvittiin ohjeiden mukaan 4, meidän perheen hoitoon meni siis 88 e. Huh... Mutta yllättäen jäi 2 ihan käyttämättä, ei siis tarvittukaan niitä 2 loppua. Onko avaamattomilla lääkkeillä palautusoikeutta kuittia vastaan, apteekissa mut muistavat ja kuitti tallessa ja niihin tuubeihin ei oo koskettukaan.??

Apteekki ottaa myös vastaan vanhaksi menneet lääkkeet, ylijäämä- lääkkeet. Heillä on niihin ohjeet, miten ne palautetaan.

Siis apteekeillahan ei ole palautusoikeutta, mutta sinne on palautettava kaikki ylimääräiset lääkkeet, joita ei enää tarvita.

Viimeksi muokattu:
Apteekkiin ei kyllä varmasti voi palauttaa mitään avaamatontakaan - näin väittäisin.

Tässä todellakin tarkoitin vain sitä, että apteekkiin ei voi palauttaa mitään niin, että saisi rahansa takaisin tai voisi vaihtaa toiseen tuotteeseen. Näitä tuotteita ei joka tapauksessa voisi myydä enää edelleen, koska lääkkeiden ollessa kyseessä siihen sisältyisi liikaa riskejä.

Sen sijaan jos lääkkeelle ei ole enää itsellä käyttöä tai se on mennyt vanhaksi se nimenomaan PITÄÄ palauttaa apteekkiin. Lääkkeitä ei tule koskaan hävittää tavallisen sekajätteen seassa.

no mä säilytän sen omassa lääkekaapissa vastasuuden varalle. Kun ei saa rahoja takaisin, enkä vie takaisin, käytetään itse jos viä tulee tai jos siskolla tai jollakin tulee sama homma. Eipähän arvi sit uudelleen niistä maksaa, tosi kalliita lääkkeitä kuitenkin.

Yhteistyössä