Käyttämättömät Clomit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenniina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jenniina

Uusi jäsen
08.09.2006
4
0
1
Uskaltaisko ottaa käyttämättömät clomit käyttöön, kun yritetään 2. raskautta. Eka saatiin clomeilla. Kolmen kuukauden satsit olis käyttämättä kun tärppäs jo eka kierrolla. Aika kalliita ovat. Pitäiskö gyneltä kysyä lupa? Tää kyssäri varmaan poikii moraalisaarnoja, mutta kiva kuulla mielipiteitä. Viimeksikään ei seurattu ultraamalla tms. mitenkään munasolun kyspymistä jne. vaan annettiin vaan resepti kouraan ja hej på dig! En millään jaksais taas mennä gynelle

ihan miltä itsestäs tuntuu (ovat kuitenkin vielä käyttökelpoisia? meinaan aika huonot kestot niissä joskus.. itselläkin meni vanhaks ennenku edes syntyi niillä aikaansaatu).

omalta kohdalta voin sanoa, että en käyttäisi ilman gyneä. enkä ilman seurantaultraa, kaksosraskaus on aina riski (saatikka sitten useampi) jota en halua ottaa. mulla kun kaksosraskaus olisi vielä normaalia suurempi riski niin siksikään en itse käyttäisi.

Mutta se on ihan oma päätös.

Itsellä täsmälleen sama tilanne kuin sinulla. Minulla tilanteen ratkaisi se, että clomit olivat todellakin vanhentuneet sen verran, että en tohtinut niitä alkaa syömään. Tilasin sitten uuden ajan yksityiselle gynelle, josta toivon sitten saavani reseptin ja tuleepahan samalla tarkastus että kaikki kunnossa, onhan niin iso asia kyseessä, joten suosittelen sullekin, että kannattas käydä gynellä.

Jos on päivämäärä voimissaan niin minä saattaisin käyttääkin. Itsellä ei Clomien aikaan muutenkaan ollut seurantoja niin sinänsä en näkisi mitään ongelmaa - ellei sitten ole jo aiemmin ollut "ylituotantoa" lääkkeen avulla.

(Minulla muuten olisi 15kpl Clomifeneja joutavana.. Ehtivät mennä vanhaksi ennen kuin toista mahdollisesti aletaan yrittämään.)

Kiitoksia mielipiteistä! 1. raskautta sinänsä kyllä "seurautin" itse gynellä omaan piikkiin tosi paljon ja lisäksi kunnalliset ultrat. Sen takia tuntuu "etten jaksaisi" taas tilata aikaa gynelle tän luvan pyytämiseen vaikka kaikkein parasta se kai olisi. Jos menen tälle samalle, niin tuskin taaskaan mitään seuraillaan lääkärin suosituksesta.

Yhteistyössä