Käyttäydyin tyhmästi, toivon että ette tuomitse liikaa koska on jo hirmu paha olo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hirviökö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hirviökö?

Vieras
Ensin vähän taustaa. Tulin raskaaksi miehelle joka ei ollut maailman paras isäehdokas. Koko odotusajan olin toisaalta surullinen, toisaalta onnellinen. Mies tavallaan antoi käyttää hyväksi. Olin tyhmä ja annoin periksi, siis varmaan tiedätte miten. Olin ihan lääpälläni kun hän tuli mun luokse, sitten taas viikkoihin ei kuulunut mitään. Yksin sitten synnytin ja äitini avulla jaksanut jotenkin päivän kerrallaan. Jossain vaiheessa rupesin saamaan paniikkikohtauksia ja olin lääkitykselläkin. Lopetin ne ja meni vähän aikaa hyvin. Nyt taas ahdistaa. Lapsi oli toivottu minulle mutta olen vaan niin väsynyt. Olen äidille yrittänyt puhua josko ottaisi hoitoon että pääsisin joskus johonkin. Ei kuulemma onnistu enkä kenenkään muun hoitoon lastani voisi jättää. No, nyt sitten jätin lapsen mummilaan ja sanoin lähteväni kaupoille. Meninkin kapakkaan ja se tuntui aivan ihanan vapauttavalta, olihan edelliskerrasta niin kauan. No, lapseni isä olikin yllättäen samassa paikassa ja siinä muutaman jälkeen alettiin kaulailla ja lopun tiedättekin. Eli kauppareissuni venähti kellon ympäri ja minä tulin päissäni äitini luokse nukkumaan. Ei tietenkään tykännyt hyvää. On aivan hirveä morkkis ollut nyt ja häpeän. Olen itkenyt miten kamala ihminen olen. Ja tietysti olen aivan rikki tämän miehen takia. Pari päivää joutunut rauhoittavia syömään koska en kestä sitä paniikkia. En nuku enkä syö. Kenellekään en voi puhua. Tulipahan ajettua itsensä taas samaan kuoppaan josta jo puoleenväliin pääsin ylöspäin. En voi tajuta miten olen kuin rakastunut teinityttö ihmisen seurassa joka kohteli mua raskausaikana miten kohteli. Hävettää ja syytäkin on. Se tunne "vanhoja muistellessa" oli vaan ihanaa, hävettää myöntää sekin. Kerrankin sain olla jossain menossa, vapaalla. Olen ollut muuten lapseni kanssa 24/7. Ja kai sekin että tein jotain luvatonta oli se juttu siinä. No, ehkä tämä tästä päivä kerrallaan mutta olo on uskomattoman paha.

Iältäni tosiaankin aikuinen mutta kai sitten muuten ihan pentu. Aina ollut sellainen levoton sielu. En ole koskaan löytänyt sisäistä rauhaa. Eikä ole toista tulossa ja ihan tosi juttu on.

Miksei voisi olla totta? Ihmismieli on arvaamaton ja tunteet osaltaan voivat olla hallitsemattomia. Jos asioita ei ole loppuun asti selvitetty, ne saattavat vaivata ja tilaisuuden tullen mieli pääsee vallalleen.

Anna itsellesi anteeksi, mutta koita muistaa jatkossa, että lapsesi on se, jonka vuoksi tätä
elämää elät. Hän ei ole valinnut kohtaloaan syntyä tuohon tilanteeseen ja tarvitsee vilpittömän huolenpidon.
Voisit koittaa etsiä itsellesi luotettavat lastenhoitajan, jonka vuoksi voisit lasta pikkuhiljaa jättää pieniksi ajoiksi, jotta saisit vähän aikaa itsellesi. En tarkoita baaria vaan vaikka vaan kavereiden kanssa kahvilla käyntiä tms.
Parasta sinulle olisi unohtaa lapsesi isä, mutta tiedät sen itsekin, se ei vaan ole niin helppoa. Hän ei selvästikään ole valmis ottamaan vastuuta tekemisistään ja tulee käyttämään sinua hyväkseen jatkossakin, jos sen hänelle sallit.

Tulipas tästä varsinainen saarna, mutta koita koota itsesi. Lapsesi tarvitsee vastuuntuntoisen ja tasapainoisen äidin.
Aurinkoista kesää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Iältäni tosiaankin aikuinen mutta kai sitten muuten ihan pentu. Aina ollut sellainen levoton sielu. En ole koskaan löytänyt sisäistä rauhaa. Eikä ole toista tulossa ja ihan tosi juttu on.

Aivan kuin sulta olis jäänyt nuoruus elämättä.

Juuri tässä kaveripiirissäni katselen erästäkin miestä, jolla ei ole ammatillista koulutusta. Meni hanttihommiin töihin, ja nyt kymmenen vuoden kuluttua päästyään toimistotöihin alkoi rellestää ja hypätä jatkuvasti baareissa kuin teini konsanaan. Sanoi syyksi ettei nuorempana koskaan kerennyt.

Minustakin sinun kannattaisi yrittää sitä tukiperhettä hakea, minusta kenenkään ei pitäisi yrittää olla paras vaan yrittää parhaansa tehdä. Voimatkaan ei ole loppumattomat.. Eikä tämä mielestäni kerro että olisit jotenkin huono äiti tai liian nuori. Virheistä oppii ja jokainen meistä mokaa joskus. Nyt annat itsellesi anteeksi kerran erehdyksen ja laittelet asioita kuntoon että jaksat paremmin ja molemmilla on hyvä olla =) Tsemppiä ja voimia :hug:

Kiitos tsempityksistä!

Tosiaankin jäi nuoruus elämättä jos näin voi sanoa. Menin nuorena avoliittoon ja olin aina vaan kotona tai opiskelin. Mies ei halunnut ikinä käydä elokuvissa, syömässä, ei missään. Ja kavereita tapasin harvoin, enkä koskaan saanut mennä viihteelle. Elin alistettuna. Tämä hulabalooaika alkoi sitten kun tajusin lähteä, liian myöhään kyllä. Nytpä sitten olen yh-äiti mutta välillä iskee tällaisia levottomuuskohtauksia. Haluan olla äiti, mutta haluan myös omaa aikaa. Olisi niin ihanaa jos oma äitini voisi jutella ja sopia asioista. Hän tykkää hoitaa, muttei tykkää että käyn missään.

Tiedän mitä olen aina halunnut; perheen! Rakastavan kumppanin ja yhden tai kaksi lasta. Ja nyt on joku pakkomielle tai epätoivoinen rakkaus jäänyt päälle lapsen isää kohtaan. Olen yrittänyt sitä käsitellä ja selvittää itselleni mutta ei. Rakastan vain häntä. Kaipaan vain häntä. Haluan vain häntä. Tiedän ettei hän voi olla koskaa se rakastava kumppani. Silti joka päivä mielessäni haaveilen millaista elämä olisi, jos näin voisi olla. En pääse irti tästä. Ehkä siksi tulee välillä olotiloja että voi kun pääsisi johonkin nollaamaan pään. Kotona se ei onnistu. Olen päivällä väsynyt ja kiukkuinen, öisin onneton ja yksinäinen kun lapsi nukkuu.

Yhteistyössä