Kehonkieli vastaan sanat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmäkö oon?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmäkö oon?

Vieras
Jostain syystä suistun aina raiteltani, kun tiedän mieheni tapailleen exäänsä.
En ole ollut ainakaan aikaisemmin mitenkään sairaan mustasukkainen, mutta joku tässä asiassa tökkii pahasti.

Heillä on kaksi teini-ikäistä lasta ja heidän asioitaan on tietysti aika ajoin selviteltävä.
Useimmiten nuo puhelinkontaktit tapahtuvat silloin, kun minä en ole paikalla. Salassa?
Jos olen kuulemassa, kuulen miehen äänestä jotain siihen kuulumatonta, teennäisyyttä, varovaisuutta tms. En kysele mitään jälkikäteen, hän kertoo jos kertoo.

Usein mies lapsia viedessään/hakiessaan piipahtaa exän luona kahvilla. Miksei vanhat tuttavat voi niin tehdäkin, mutta useimmiten kuulen näistä kahvituksista lapsilta, sattumalta tms. Hän ei kerro oma-aloitteisesti.

En tiedä onko meidän kummankin käytös syytä vai seurausta. Jos olen epäileväinen siksi, että hän salailee, toimii selkäni takana. Tai jos hän käyttäytyy niin, koska aistii mustasukkaisuutta.

Joinakin päivinä tämä raastaa siinä määrin, että ajattelen olevan parasta antaa miehelle vapaus mennä ja katsastaa vanha suola kunnolla, ilman että olen tiellä. Ex jätti mieheni toisen miehen takia, mutta on nyt eronnut tästä.

Mitä ihmettä voin tehdä? Olen kysynyt mieheltä, mutta hän sanoo haluavansa olla minun kanssani. Miksi kuitenkin hänestä lukemani kehonkieli ja hänen sanomansa sanat eivät ole sopusoinnussa?
Melko usein naisenvaistoni on osunut oikeaan, nytkö sitten ei?

Tämä eksäongelma on loputon ja puhuttanut tänäkin syksynä tätä palstaa monta kertaa.

Minunkin miesystävälläni on kummaa vispilänkaupaa eksänsä kanssa edelleen, vaikka nainen jätti hänet jo kolme vuotta sitten toisen miehen takia ja menivät jo naimisiinkin. Eksä tahtoo kovasti kaveerata mieheni kanssa aina vaan ja näistä treffeistä ja puheluista kuulen aina vasta jälkeenpäin.

Taannoin mieheni vanha äiti kävi miehen uutta asuntoa katsomassa, mutta minua ei paikalle kutsuttu vaan siellä olikin paikalla miehen eksä. Kun kuulemma nää naiset ovat niin hyviä ystäviä keskenään edelleen. Minua ei näköjään haluta tutustuttaa äitiin olenkaan??

Aloittajan on syytä olla varuillaan. Jotain hämärää voi olla tekeillä, jos miehen ja eksän yhteydenpito pitää yrittää salata. Ehkä miehesi yrittää olla hienotunteinen, ettet turhaan hermostuisi soitteluista, eikä siksi kerro mitään, mutta toisaalta... Nämä ovat hankalia asioita!

Miehen äiti oli ollut heidän eronsa aikoihin hyvin vihamielinen exää kohtaan, mutta nyt heidän välinsä on lämmenneet. Ex on tehnyt aloitteen, käy anopin luona, lähettelee lasten mukana lahjoja ja käyvät yhdessä kyläilemässä. Tämän asian olen jotenkin yrittänyt niellä, onhan ex kuitenkin anopin lastenlasten äiti.

Miehen toivoisin olevan minun kumppanini ja meidän olevan tiimi, johon ex ei kuulu. Jotkut hylätyt miehet eivät kai pääse yli elämänsä rakkauden pauloista, vaikka uuden puolison ovatkin löytäneet. Epämiellyttävää olla toinen nainen omassa liitossa, varamies ja ulkopuolinen.

Jos kanssakäyminen on täysin viatonta, sen pitäisi olla avointa. Hermostumistani ei ainakaan vähennä salailu.
Minulla ei ole mitään tekemistä ex-mieheni kanssa, mutta piru kuiskii joskus olkapäälläni ja käskee antamaan miehen maistaa omaa lääkettään. Soittaisinko exälleni ja pyytäisin päiväkahville?

Se menee ikävä kyllä vähän niin, että jos on ns. "täysin viaton" epäilyjä ei tule edes mieleen. Siksi luotettavia ihmisiä on helpointa pettää ja pettureita vastaavasti vaikeinta. Mieti, miksi olet niin epäluuloinen,

Minun exäni ensimmäinen avokki oli hirveän vainoharhainen. Ei antanut meidän tavata lasten asioissa lainkaan, ja soitteli töihini syyttäen, että yritän vietellä exääni.

Olin jo toisen kanssa erittäin onnellisesti naimisissa, mutta se ei tämän raasun mielikuvituksen laukkaa hillinnyt.

Lopulta exäni väsyi temppuiluun ja heille tuli ero. Nainen siis aiheutti itse omien pelkojensa toteutumisen, ihan ilman yhdenkään toisen naisen apua :D

Alkuperäinen kirjoittaja myrkkysumakki:
Se menee ikävä kyllä vähän niin, että jos on ns. "täysin viaton" epäilyjä ei tule edes mieleen. Siksi luotettavia ihmisiä on helpointa pettää ja pettureita vastaavasti vaikeinta. Mieti, miksi olet niin epäluuloinen,

Minun exäni ensimmäinen avokki oli hirveän vainoharhainen. Ei antanut meidän tavata lasten asioissa lainkaan, ja soitteli töihini syyttäen, että yritän vietellä exääni.

Olin jo toisen kanssa erittäin onnellisesti naimisissa, mutta se ei tämän raasun mielikuvituksen laukkaa hillinnyt.

Lopulta exäni väsyi temppuiluun ja heille tuli ero. Nainen siis aiheutti itse omien pelkojensa toteutumisen, ihan ilman yhdenkään toisen naisen apua :D

Lähden samasta ajatuksesta, että turhalla pelkäämisellä, huonolla itsetunnolla ja asian jatkuvalla jauhamisella mielessään tekee enemmän hallaa itselleen ja sen jälkeen toiselle. Parisuhteenne voi alkaa ontua jo senkin takia.

Ja on sanonta, että se mitä pelkäät, toteutuu. Voit omia ajatuksiasi hallitsemalla muuttaa asioiden kulkua ja miehesi käytös voi myös muuttua avoimemmaksi, jos et ole koko ajan tutka päällä hänen suhteensa.

:D

Raasu? Mukavan neutraali asenne sulla....

Kuten sanoin, en tietääkseni ole ikinä ollut sairaan mustasukkainen tai omistushaluinen. Enkä yritä väkisin roikkua kenessäkään tai pitää kiinni "saavutuksistani" soittelemalla kenellekään tai muuta lapsellista sekoilua. Kerroin vain havainnoistani ja epäilyistäni.

Jospa vika onkin sitten kokonaan minussa ja yritän ajaa miestä exänsä luo tai muuta vastaavaa.
En tunne tarvetta salaisiin tapaamisiin kenenkään kanssa, miksi sitä tuntee mies? Ihan alussa hän sanoi exän olleen hänen suuri rakkautensa ja olleen tosi työlästä löytää niin sopiva kumppani. Joka sitten valitettavasti päätyi toisen syliin.

Muistissani on selvästi sinkkuaika liittojen välillä enkä ollut silloin mitenkään onneton. Nyt sen sijaan, en enää tiedä. Ainakin elämä oli selkeämpää ja vähemmän ristiriitaista. Siksi en halua väkisin roikkua kenessäkään, jos väliltä puuttuu jotain olleellista, jota haetaan muualta.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmäkö oon?:

Raasu? Mukavan neutraali asenne sulla....

Kuten sanoin, en tietääkseni ole ikinä ollut sairaan mustasukkainen tai omistushaluinen. Enkä yritä väkisin roikkua kenessäkään tai pitää kiinni "saavutuksistani" soittelemalla kenellekään tai muuta lapsellista sekoilua. Kerroin vain havainnoistani ja epäilyistäni.

Jospa vika onkin sitten kokonaan minussa ja yritän ajaa miestä exänsä luo tai muuta vastaavaa.
En tunne tarvetta salaisiin tapaamisiin kenenkään kanssa, miksi sitä tuntee mies? Ihan alussa hän sanoi exän olleen hänen suuri rakkautensa ja olleen tosi työlästä löytää niin sopiva kumppani. Joka sitten valitettavasti päätyi toisen syliin.

Muistissani on selvästi sinkkuaika liittojen välillä enkä ollut silloin mitenkään onneton. Nyt sen sijaan, en enää tiedä. Ainakin elämä oli selkeämpää ja vähemmän ristiriitaista. Siksi en halua väkisin roikkua kenessäkään, jos väliltä puuttuu jotain olleellista, jota haetaan muualta.

Minusta ihminen, joka omilla kuvitelmillaan pilaa elämänsä on raasu. Sääliksi käy.

Ja sinulle: ymmärrän, että olet epävarma - ihan kaikki rakastuneet ovat. Se ikään kuin kuuluu asiaan. Sen menettämisen pelon kanssa on vain opittava elämään.

Mitään et voita miestäsi kyttäämällä tai rajoittamalla hänen kontaktejaan. Aiheutat ehkä vain vastustusta itseäsi kohtaan käytökselläsi, sillä hän voi mieltää sen kohtuuttomana.

En kyttää enkä rajoita, asiat tulevat tietooni omia aikojaan. Mistä tiedän, mitä kaikkea on jäänyt piiloon? En jaksa niitä edes alkaa miettimään. Yritän luottaa.
Tosin tunnen itseäni sen verran, että en kovin kauan katsele mitään pelejä tai kuuntele selityksiä. Nokka pystyyn ja kannat vastakkain ja menoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmäkö oon?:
Minulla ei ole mitään tekemistä ex-mieheni kanssa, mutta piru kuiskii joskus olkapäälläni ja käskee antamaan miehen maistaa omaa lääkettään. Soittaisinko exälleni ja pyytäisin päiväkahville?

Tee se. Jos toiselle on sallittua kahvitella exän kanssa, pitäisi senolla sallittua toisellekin.
Minä tein aikoinani juuri näin. Lopputulos oli se että mieheni tajusi miten minua vaivasi hänen yhteydenpitonsa exään, kun lähdin oman exäni kanssa kahville. Sovimme, että exiä tavataan vastedes vain yhdessä. Ei ole syytä miksi pitäisi yksin tavata exää. Ei ole mitään missä ei nykyinen puoliso voisi olla mukana.
Vähitellen kaikki yhteydenpito hiipui molemmilta, kun miehen ex ei sietänyt sitä että minä roikuin aina mukana, eivätkä he voinneet tavata kahden kesken;)

Ap:nä sanoisin asiasta suoraan miehelle: sano, että sinua kiusaa, jos myöhemmin lapsilta ohimennen kuulet kahvitteluista tai muusta. Sano, että sinusta olisi reilumpaa, että ne kerrottaisiin heti suoraan itse. Kerro miehelle myös se, että sinulla on tunne, ettei hän uskalla puhua exän kanssa sinun kuullen ja sinua kiusaa salamyhkäisyys. Sinusta olisi mukavampi, jos puhelut hoidettaisiin ihan reilusti sinunkin kuullen.

Minä uskon kirjoituksesi perusteella seuraavaa: Mies on tajunnut, että lasten takia on pidettävä yhtä ja asioiden hoito on helpompaa, jos joskus istutaan yhdessä alas ja juodaan kuppi kahvia. Uskon, että tämä on jo lasten kannalta ihan hyvä käytäntö. Hän voisi vain tehdä sen salailematta sinulta mitään. Mieshän on sanonut selvästi haluavansa olla vain sinun kanssa. Hän varmasti ajattelee, että sinusta ei ole kiva kuulla näistä kahvihetkistä ja haluaa "sinun parastasi" olemalla kertomatta niistä. Ehkä hän on vaistonnut mustasukkaisuutta ja ei siksi uskalla kertoa kaikkea. Tee hänelle selväksi,e ttä olet vähemmän mustasukkainen, jos hän kertoo kaikki asiat suoraan.

Kaikki tässä ketjussa epäilevät aina heti pettämistä tai sitä että vanha suola janottaa. Minä en usko siihen kertomuksesi perusteella lainkaan. Päinvastoin, hienoa, että mies huolehtii lapsista ja pitää välit myös lasten äitiin hyvinä. Turha siitä on olla mustasukkainen.

Minun exäni ensimmäinen avokki oli hir

Minun eksäniensimmäisenavokinkolmannenkummitädintädinmiehenrakastajattarensedänvaimonkuudenneneksänsulhasenanopintadinmiehensetä olikin jotain muuta kuin setä.. Tai jotain sinneppäin...

Yhteistyössä